مهدوی‌کیا؛ دور از حواشی، استارت برای المپیک

شهروندآنلاین: تیم‌ملی امید ایران از چند ماه قبل با مهدی مهدوی‌کیا کارش را برای شکستن طلسم چندین ساله حضور در المپیک آغاز کرد. در روند آماده‌سازی تیم امید وقفه‌ای چند ماه ایجاد شد و حالا دوباره قرار است اردوها شروع شود و بازیکنان جوان فوتبال ایران زیر نظر مهدی مهدوی‌کیا کارشان را جلو ببرند.

مهدوی‌کیا، حواشی را فراموش کرد

مهدی مهدوی‌کیا در چند ماه گذشته حواشی متعددی را پشت‌سر گذاشت. موشک فوتبال ایران بعد از صعود مقتدرانه همراه با تیم امید به رقابت‌های زیر 23 سال آسیا در یک مسابقه نمادین زیر نظر فیفا شرکت کرد. او در این دیدار پیراهنی را بر تن کرد که پرچم رژیم صهیونیستی هم مثل 201 عضو دیگر فدراسیون جهانی فوتبال روی آن قرار داشت و همین موضوع یک جنجال بزرگ ایجاد کرد.

مهدوی‌کیا در آن برهه مورد انتقادها و اعتراض‌های متعددی از سوی برخی افراد و رسانه‌ها قرار گرفت و کار به جایی رسید که حتی شایعاتی درباره استعفای این مربی نیز به گوش برسد. مهدوی‌کیا به صورت شفاهی استعفای خود را به مسئولان پیشین فدراسیون فوتبال ارایه کرد، اما با تغییراتی که در رأس فدراسیون فوتبال ایجاد شد و بلاتکلیفی تیم امید، درنهایت طی جلساتی که برگزار شد، دوباره قبول کرد در رأس کادرفنی امیدهای فوتبال ایران فعالیت کند. از این‌رو مهدی مهدوی‌کیا صبح روز دوشنبه به ایران سفر کرد تا اردوی امیدها را زیر نظر بگیرد و رسما برای المپیک 2024 استارت بزند. او حالا دوباره با انگیزه قبل، برای ساختن تیمی قدرتمند تلاش خواهد کرد.

دعوت از ناشناخته‌ها به اردوی امید

فهرست 27 نفره تیم‌ملی امید ایران از سوی مهدی مهدوی‌کیا اعلام شده و نفرات دعوت‌شده باید روز 26 اسفند تا 29 اسفند در اردو باشند و زیر نظر کادرفنی توانایی‌هایشان را نشان بدهند. نکته مهمی که در فهرست اعلام‌شده از سوی مهدوی‌کیا به چشم می‌آید، غیبت ستاره‌های پرتعداد تیم امید در اردوی پیش‌رو است. با نگاهی به فهرست مدعوین به‌راحتی می‌شود متوجه شد که فقط 6 بازیکن از چهار تیم لیگ برتری استقلال، پیکان، ذوب‌آهن و پرسپولیس به اردو فراخوانده شده‌اند. جالب این است که 6 بازیکن مذکور نیز جزو نفرات اصلی تیم‌های بزرگسالان نیستند و از اصلی‌ترین نفرات امیدهای این باشگاه محسوب می‌شوند.

دلیل این موضوع از سوی مهدوی‌کیا یک مسأله منطقی به نظر می‌رسد. با توجه به اینکه المپیک 2024 حدود سه سال دیگر برگزار می‌شود و سرمربی تیم امید باید روی نفراتی سرمایه‌گذاری کند که در صورت صعود به المپیک بتوانند به او کمک کنند، او خواسته که این بازیکنان که اکنون زیر 20 سال سن دارند هم ببیند و آنها را محک بزند. به طور طبیعی در مسابقات مقدماتی المپیک که حدود یک سال دیگر برگزار می‌شود، مهدوی‌کیا از ستاره‌های جوان تیم‌های لیگ برتری هم دعوت به عمل می‌آورد و او قطعا از نام‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد، به‌سادگی عبور نخواهد کرد، اما در اردوی پیش‌رو که سه روز بیشتر به طول نخواهد انجامید، او می‌خواهد نفرات جوان‌تر را که آینده‌های امید ایران هستند، آزمایش کند و سطح فنی‌شان را محک بزند.

تیم پرستاره برای شکستن طلسم 48 ساله

هر وقت نام تیم امید به میان می‌آید، همه یاد طلسم چندین ساله نرفتن به المپیک می‌افتند. برای شکستن این طلسم مهدوی‌کیا و شاگردانش هم‌قسم شده‌اند و فدراسیون فوتبال هم ظاهرا حمایت‌های خوبی انجام داده است. تیم کنونی امید ایران سرشار از ستاره‌های لیگ برتری است. بازیکنانی که در لیگ برتر فوتبال در ترکیب تیم‌های مختلف به میدان می‌روند و شرایط خوبی برای رساندن این تیم به المپیک دارند.

بی‌تردید در اردوی بعدی تیم امید مهدوی‌کیا ستاره‌هایی را که اکنون زیر 23 سال سن دارند و در مقدماتی المپیک شانس بازی‌کردن دارند، دعوت می‌کند و درنهایت ترکیبی از این دو اردو را برای مسابقات زیر 23 سال آسیا که خرداد ماه برگزار می‌شود، انتخاب می‌کند.

حضور ستاره‌های جوان پرتعداد در لیگ برتر بیست‌ویکم این فرصت را در اختیار مهدوی‌کیا و کادرفنی‌اش قرار می‌دهد که بتوانند تیمی قدرتمند را برای مقدماتی المپیک آماده کنند و طلسم چندین ساله برای حضور در بزرگ‌ترین فستیوال ورزشی جهان را بشکنند.