جزییات حمله با چاقو به ۳ طلبه در حرم رضوی

همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، عصر روز گذشته سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) با فردی که هویت او در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.
با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.
آستان قدس رضوی در اطلاعیه‌ای  ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه‌السلام و روحانیت معزز اعلام کرد، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.
دادستان مشهد: ضارب فردی تبعه خارجی است



دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: «تاکنون تنها یکی از سه روحانیون در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیده است و اطلاعات تکمیلی این حادثه پس از تحقیقات کامل ارائه می‌شود.»
وی خاطر نشان کرد: «ضارب فردی تبعه خارجی است که به سه نفر از روحانیون در حرم مطهر حمله کرده است. » محمد حسین درودی اظهار کرد: « 5 نفر در خصوص حادثه حرم مطهر رضوی دستگیر شدند. » وی با بیان اینکه، یک نفر ضارب و 4 نفر دیگر مظنون به همکاری با ضارب بودند، افزود: «کار تحقیق در رابطه با حادثه حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در حال پیگیری است؛ ضارب فردی با تبعه خارجی است، اطلاعات تکمیلی بعد از مشخص شدن موضوع ارائه خواهد شد. »
استاندار خراسان رضوی: یکی از طلبه‌های مجروح وضعیت مناسبی ندارد
استاندار خراسان رضوی در این رابطه گفت: «متاسفانه یکی از طلبه‌ها به شهادت رسیده است و دو طلبه دیگر در بیمارستان هستند.»
نظری ادامه داد: «فرد ضارب دستگیر شده است که در اختیار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است.»
وی بیان کرد: «یکی از طلبه‌های مجروح وضعیت مناسبی ندارد؛ مردم دعا کنند.»
پیگیری حادثه حرم مطهر در استانداری خراسان رضوی
سید هادی طباطبایی معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: «در ارتباط با حادثه حرم مطهر رضوی، در حال حاضر جلسه ای در استانداری خراسان رضوی تشکیل شده و ابعاد مختلف موضوع در حال پیگیری است. »
انجام تحقیقات ویژه پیرامون حمله به سه طلبه در حرم مطهر رضوی
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: «تحقیقات ویژه پیرامون حمله به سه طلبه در حرم مطهر رضوی انجام می‌شود.»
سردار محمدکاظم تقوی درباره حمله به سه طلبه در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی اظهار کرد: «تحقیقات ویژه درباره این موضوع در حال انجام است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع‌رسانی دقیق در مورد آن صورت خواهد گرفت.»
جزییات درباره طلبه‌هایی که در صحن رضوی مورد حمله قرار گرفتند
در این حادثه حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون ‌فعال حاشیه شهر مشهد ‌به شهادت رسید‌. دو طلبه دیگر تحت مداوا قرار دارند. دو نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند که یک نفر وضعیت مساعدی ندارد و فرد دیگر شرایط مناسب‌تری دارد. هر دو تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.این سه طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سال‌هاست برای محرومیت‌زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند. آنها در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیت‌های ماه رمضان بودند.
یکی از طلاب ‌بعد از زیارت حضرت رضا (ع) در صحن پیامبر اعظم (ص) به شهادت رسید.