اظهار نظر در مورد اقدامات وزارت صمت زود است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون اظهار نظر در خصوص اقدامات وزارت صمت زود است و باید پس از یک دوره یکساله با ارزشیابی‌های لازم عملکرد این وزارتخانه را مورد بررسی قرار دهیم.محمد رضا پورابراهیمی اظهار داشت: مباحث مهمی در حوزه‌ صنعت و معدن کشور به عنوان بخش متولی اقتصاد وجود دارد که نیازمند هماهنگی و برنامه ریزی دقیق است و باید در هماهنگی با کمیسیون های مجلس و همچنین مجامع استانی بعنوان حوزه جغرافیایی، انجام شود.
وی با بیان اینکه در حوزه های کمیسیونی شاهد ارتباط خوبی میان وزارت صمت با کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی هستیم، ادامه داد: کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع ومعادن در مجلس شورای اسلامی دو کمیسیون مرتبط با حوزه وزارت صمت هستند.
وی با بیان اینکه نشست مجامع استانی برگزارشده در وزارت صمت رویکرد جغرافیایی را پوشش می دهد، افزود: دراینباره یک نگاه بخشی و یک نگاه منطقه ای وجود دارد و این اتفاق یعنی اینکه ما در استانها بتوانیم موضوعات مربوط به سرمایه گذاری را دریک نگاه جمعی مورد توجه قرار می دهیم که این کار ارزشمند است و می تواند تعامل بین مجلس و وزارت صمت را تقویت کند، همچنین تعامل بین مجامع استانی و حوزه‌های تصمیم گیری در وزارت خانه نیز افزایش می یابد. پور ابراهیمی گفت: با توجه به اینکه در ابتدای دولت تقسیم کاری صورت می گیرد برای اینکه اولویت های حوزه اقتصادی استان ها احصا شود لذا این اقدام به گسترش همکاری متقابل میان مجلس و وزارت صمت کمک می کند.
نماینده منتخب مردم کرمان و راور با اشاره به اقدامات وزارت صمت در حوره خرید شفاف و طرح تامین مالی زنجیره ای گفت: بخشی از این اقدامات در حوزه زیر ساختی ادامه کارهای گذشته و کامل کننده آنهاست، به عنوان مثال ظرفیت وصول کالایی را در خدمت فعالیت‎های اقتصادی کشورداشتیم اما ناقص بود و اکنون اراده برای انجام کار در این حوزه جدی‌تر شده و با اهتمامی که وزارت صمت برای حضور انواع و اقسام کالاها در بورس کالا داشته؛ می توان این موضوع را از طریق بخش ها و واحدهای صنعتی مختلف پیگیری کرد. همچنین اقدامات جدیدی نیز در کنار اینها آمده که نقاط ضعف و قوت خود را دارند؛ مانند موضوع درج قیمت تولیدکننده روی کالا که نیازمند تکمیل شدن است.
وی افزود: مجموعه ای از طرح های گذشته و جدید نیز وجود دارد که یا انجام شده و یا در حال تکمیل است. همه این اقدامات با این هدف است که بتواند مسیر مناسبی برای تحقق تصمیمات گسترده وزارت صمت در بخش های بازرگانی داخل و خارجی و همچنین حوزه صنعت و ‌معدن که ماموریت های متفاوتی دارد را فراهم کند. برآورد ما از این موضوع مثبت است ضمن اینکه این رویکرد باید تقویت شود.پورابراهیمی در بخش پایانی اظهارات خود خاطرنشان کرد: اظهار نظر در خصوص اقدامات وزارت صمت زود است و باید پس از یک دوره یکساله با ارزشیابی های لازم عملکرد این وزارتخانه را مورد بررسی قرار دهیم.