محکومیت هتک حرمت حرم امام رضا‌(ع) از سوی علمای اهل سنت

علمای برجسته اهل‌ سنت کشورمان حمله به سه طلبه در حرم امام رضا(ع) را به‌شدت محکوم کرده و خواهان اشد مجازات برای عاملان شهادت و مجروح کردن روحانیون جهادگر مشهد مقدس شدند.
در پی جنایت و حادثه دلخراش هتک حرمت به حرم مبارک حضرت امام رضا(ع) و تهاجم به سه نفر از علمای جهادگر و خدمتگزار مشهد مقدس، علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان ضمن ابراز همدردی و محکومیت شدید این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) و روحانیت معزز، خواستار برخورد قاطعانه با عاملان این اتفاق ناگوار شدند.
ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج با تسلیت شهادت جانگداز شخصیتی مجاهد و انقلابی، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی، جانباز و برادر ۲ شهید و ابراز تاسف از زخمی شدن دو روحانی دیگر گفت: همه ما مردم استان کردستان این جنایت نابخشودنی را به‌شدت محکوم می‌کنیم و خواهان تقاص خون این شهید عزیزمان هستیم.
به گفته او، حمله مسلحانه در حرم امام رضا(ع) که مرکز نور، معرفت و معنویت است، محکوم و این بار نیز دست کثیف و جنایتکار استکبار جهانی و نظام سلطه از آستین عده‌ای خودفروخته وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه و اراذل و اوباش بی‌ریشه بیرون آمده منجر به شهادت یک روحانی جهادگر و حامی مردم و زخمی شدن دو تن دیگر از عالمان کشورمان شد.


عالم برجسته اهل‌ سنت استان کردستان گفت: حادثه حرم رضوی از سوی عوامل گروهک‌های تکفیری از دیدگاه اسلام و جامعه و وجدان بشریت محکوم و جنایتی علیه بشریت است و هیچ انسانی نمی‌تواند این جنایت را محکوم نکند.
او می‌گوید: امیدواریم همه کسانی که دلسوز اسلام، نظام و انسانیت هستند، این جنایت را محکوم کنند و همه با هم یکصدا و یکدل خواهان برخورد قاطعانه با عاملان این حادثه هستیم.
ماموستا رستمی گفت: شهادت انسان بی‌گناه آن هم با زبان روزه و در حرم مبارک امام رضا(ع) اقدامی ناشایست و نامبارک است و گروهک‌های تروریستی با خیال خام خود با این اقدامات تروریستی می‌توانند در وحدت و انسجام شیعه و سنی خدشه‌ای وارد و مدافعان نظام اسلامی و ولایت را از پاسداری خون برادران خود دلسرد کنند، اما غافل از اینکه همه ما اهل تسنن و اهل‌تشیع برادر و مدافع نظام و در یک سنگر علیه تکفیری‌ها ایستاده‌ایم.
مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری هم گفت هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان در نگاه هر انسان با وجدان مسلمان و یا غیرمسلمان به شدت محکوم است. از مسئولین درخواست داریم که هر چه سریعتر این جنایتکاران را به سزای عمل خود برسانند.
حادثه حرم امام رضا(ع) باعث تاثر و تالم خاطر همه ایرانیان شد
امام جمعه موقت سنندج جنایت تروریستی در حرم مطهر امام رضا(ع) را محکوم کرد و گفت: حادثه تلخ و دلخراش حمله به روحانیون جهادگر و مردمی که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن دو عالم دیگر شده است، باعث تاثر و تالم خاطر همه ملت ایران به‌ویژه مردم استان کردستان شد.
ماموستا محمد امین راستی گفت: ضمن ابراز همدردی و آرزوی سلامتی برای زخمی‌شدگان و عرض تسلیت به خانواده شهید والامقام حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی، این اقدام جنایتکارانه گروه‌های تروریستی در حرم امام رضا(ع) را به‌شدت محکوم می‌کنیم.
عالم برجسته اهل‌سنت استان کردستان می گوید: این مصیبت بزرگ و هشداردهنده که اندوه و تاثر همه مسلمانان شیعه و سنی کشور به‌ویژه مردم کردستان را موجب شد، زنگ خطری است که باید از تکرار این اقدامات جلوگیری شود و عاملان این اقدام تروریستی به اشد مجازات خود برسند.
ماموستا راستی گفت: ما تمام مردم استان کردستان به شدیدترین لحن این جنایت هولناک را محکوم خواهیم کرد و از همه مدافعان نظام و اسلام خواهانیم که برای محکومیت این اقدام لحظه‌ای ساکت ننشینند تا افکار تروریستی و اقدام پلید آنان برای دنیا روشن شود.
او می گوید: امیدواریم با همت و پیگیری مجدّانه مسئولان متولی، مجازات طراحان و عاملان این جنایت ددمنشانه به‌سرعت و با جدیت دستور کار قرار گیرد و ضمن اجرا، تمهیدات لازم برای پیشگیری از تکرار این فجایع غم‌بار صورت گیرد.
حادثه حرم امام رضا(ع) اقدامی کورکورانه و همسو با افکار تروریست‌ها بود
امام جمعه مریوان نیز گفت: با تاثر و اندوه فراوان هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) و سوءقصد به جان سه نفر از روحانیون عرصه خدمت و به شهادت رساندن یکی از این عزیزان را تسلیت عرض می‌کنیم؛ یقیناً چنین جنایاتی از سوی گروهک‌های تکفیری و عوامل خودفروخته و نوکر استکبار جهانی، جز با خواست و چراغ سبز دولت مستکبر آمریکا و صهیونیست خون‌آشام انجام نمی‌شود.
ماموستا مصطفی شیرزادی می‌گوید: جنایت تروریست‌ها در به شهادت رساندن مسلمانان به‌ویژه روحانیون مدافع نظام اتفاق جدید نیست و همواره این جنایت‌ها و ترورها اتفاق افتاده است، اسلام مکتب شهادت است و شوق شهادت در خون و فکر همه ما عالمان است و تحت هیچ شرایطی از پاسداری از انقلاب و رهبری عقب‌نشینی نمی‌کنیم.
عالم برجسته اهل‌سنت استان کردستان گفت: اقدام اخیر به شهادت رساندن و مجروح کردن روحانیون مشهد مقدس اقدامی کورکورانه و همسو با افکار تروریست‌ها بود، هر شهادتی باعث وحدت، اتحاد و دفاع بیشتر از خون و آزادی می‌شود؛ یقیناً حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی در این حادثه مظلومانه به شهادت رسید و یقیناً به‌اندازه قطره قطره خون مبارکش طرفدار و حامی برایش پیدا شده است و اکنون همه ملت آزادی‌خواه ایران به‌ویژه کردستانی‌های مرزدار خواهان برخورد با عاملان این جنایت هستند.
امام جمعه مریوان گفت: عاملان این جنایت تروریستی با افکاری غلط و قلبی کثیف و آلوده تحمل دیدن پاسداری عالمان دین از نظام و اسلام را ندارند و همانند حادثه اخیر مشهد، ناجوانمردانه به جان مسلمانان می‌افتند و خون آنان را می‌ریزند و به اماکن متبرکه مسلمانان شیعه و سنی؛ حرم مبارک امام رضا(ع) بی‌احترامی و اهانت می‌کنند.
ماموستا «عبدالرحمن خدایی» امام جمعه بانه هم گفت: این اقدام اخیر گروهک‌های تکفیری آن هم در حرم مبارک امام رضا(ع) جنایتی بزرگ بود و همه وجدان بشریت آن را محکوم می‌کنند.
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه در واکنش به حمله دیروز به سه روحانی در حرم مطهر رضوی گفت: از دیدگاه اهل سنت تعرض به حریم مقدس رضوی و جسارت و درگیری با ‏زائران آن هم در ماه مبارک رمضان محکوم است. ‏از دستگاه قضا می ‌خواهیم تا با هر آن کس که به اتحاد، وحدت و اخوت مردم شیعه و سنی در این خطه از کشور لطمه وارد و امنیت آنها را برهم ‏می‌زند، با عدالت اسلامی برخورد قاطع کند.
مولوی عنایت الله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت سرباز نیز با بیان اینکه از دیدگاه اهل سنت اقدام فردی با رفتار و ظاهر شبیه ‏به جریان‌های تکفیری وهابی که دشمنان واقعی اسلام هستند آن هم در ماه ‏مبارک رمضان به شدت محکوم است، گفت ‏دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف میان مذاهب و امت های اسلامی هستند اما ملت هوشیار ایران اسلامی هیچگاه اسیر چنین توطئه‌هایی نخواهد شد.
همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان ۳ روحانی حاضر در صحن پیامبر اعظم‌(ص) حرم مطهر رضوی‌(ع) با ضربات چاقوی فردی مزدور مورد حمله قرار گرفتند، در این حادثه حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون فعال حاشیه شهر مشهد با زبان روزه در صحن جامع به شهادت رسید و دو طلبه دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
سایر اخبار این روزنامه
« خاتون» تا چه اندازه توانست در روایت و شخصیت‌پردازی موفق عمل کند؟ روایت نزدیک به واقعیت ایران خانوم آرین احمدی چند پرسش و ابهام درمورد حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها بحران سیاسی جدید در اسرائیل کابینه بنت در آستانه فروپاشی قرار گرفت روتیتر چرا گوجه فرنگی گران شد؟ قیمت گوجه فرنگی؛ اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۱ چگونه نخست وزیر پاکستان برکنار شد؟ پاکستان، قربانی جدید تقابل آمریکا با چین « ابتکار» اثر یارانه‌های نقدی بر معیشت خانوارها را بررسی کرد چشم خانوارها به حمایت‌های ناچیز دولت تردید درباره آمار واقعی مبتلایان به کرونا و ورود به پیک هفتم بازگشایی مدارس، یک اقدام شتاب زده؟ رئیس جمهوری در دیدار معاونین و مدیران وزارت اقتصاد: هیچ دستگاهی نباید خارج از چارچوب درگاه ملی صدور مجوزها اقدام کند محمد باقر قالیباف: هوشیار باشیم اتفاق رخ داده در حرم رضوی دوستی ملت‌ها را بر هم نزند محکومیت هتک حرمت حرم امام رضا‌(ع) از سوی علمای اهل سنت رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد مختومه شدن ۳ هزار پرونده در مجتمع رسیدگی به جرایم اقتصادی کرونا با چین چه کرده است؟ گسترده‌ترین قرنطینه کووید-۱۹ در شانگهای نظرسنجی؛ ماکرون درنهایت پیروز انتخابات فرانسه می‌شود