وحشت در خانه عنکبوت چهارمین عملیات پیاپی مقاومت، تل‌آویو را به هم ریخت

  سرویس خارجی-
رژیم صهیونیستی پنج شنبه شب شاهد یکی از بزرگترین و موثرترین عملیات‌های مقاومت فلسطین آن هم در قلب «تل‌آویو» بود. در پی این عملیات
3 صهیونیست کشته و 13 تن زخمی شده‌اند و احتمال افزایش تلفات تا 6 نفر هم وجود دارد. نخست‌وزیر این رژیم گفته «شبی سخت بود.»
رژیم صهیونیستی در یکی از حساس‌ترین و سخت‌ترین روزهای حیات نحسِ خود است. این رژیم طی روزهای گذشته و در آستانه ماه مبارک رمضان و چند روز پس از نمایش مضحک و ضدایرانی چند کشور عربی، آفریقایی با رژیم صهیونیستی و آمریکا در نقب، که با هدف نمایش اقتدار صورت گرفت، جوانان فلسطینی طی 3 عملیات در عمق اراضی اشغالی توانسته بودند ضربات سختی بر صهیونیست‌ها وارد کرده و این نشست را که صهیونیست‌ها آن را «تاریخی» خوانده بودند، به حاشیه برده و بی‌اثر کنند. انجام دور جدید عملیات‌های شهادت‌طلبانه مجاهدان فلسطینی که فشار فراوانی بر کابینه صهیونیستی وارد آورده، موجب شد تا مقامات سیاسی این رژیم و «نفتالی بنت» به عنوان نخست‌وزیر، خشمگین از ناتوانی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در برابر عملیات‌های فلسطینیان، وعده انتقام دهند. در پی این سه عملیات، مجموعاً 11 شهرک‌نشین در سه حمله جداگانه به هلاکت رسیدند و دست کم 15 صهیونیست نیز زخمی شدند. همزمان در مسجدالاقصی و در باب العامود جوانان فلسطینی با نظامیان و صهیونیست‌ها به شدت درگیرند. صهیونیست‌ها گمان می‌کردند که سه عملیات بزرگ در عمق اراضی اشغالی بزرگترین مصیبت از جانب فلسطینی‌ها بوده است. اما عملیات پنج شنبه شب در تل‌آویو تصور صهیونیست‌ها را به طور کامل به هم ریخت.


عملیات تل‌آویو
پنجشنبه شب حدود ساعت 11 رسانه‌های خبری از وقوع تیراندازی در تل‌آویو خبر دادند. تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی به نقل از شاهدان عینی از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در محل وقوع تیراندازی در خیابان «دیزنکوف» واقع در مرکز «تل‌آویو» خبر داد. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که نفتالی بنت به منظور پیگیری تحولات مربوط به این تیراندازی، به وزارت امنیت این رژیم رفته است.
در ادامه شبکه خبری «المیادین» اعلام کرد در این عملیات مسلحانه دو صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند و صدای تیراندازی همچنان در تل‌آویو شنیده می‌شود. مقامات صهیونیست رسماً هلاکت این سه نفر و زخمی شدن ۱۳ تن دیگر را تأیید کرده‌اند. بیمارستان صهیونیستی «ایخلوف» در تل‌آویو هم اعلام کرده که حال 4 نفر از مجروحان به شدت وخیم است و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. منابع خبری از حضور «بنی گانتس» وزیر جنگ و «آویو کوخافی» رئیس‌ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در مقر وزارت امنیت این رژیم خبر می‌دهند.
شهادت مجری عملیات
نظامیان صهیونیست پس از 9 ساعت تلاش و پس از اینکه مجری 29 ساله عملیات نزدیک به 6 کیلومتر از محل دور شده بود از ردیابی او ناتوان بودند. در نهایت صبح دیروز منابع خبری از شهادت این جوان فلسطینی در میدان ساعت و در حالی که تعداد زیادی نیروی مسلح او را احاطه کرده بودند، خبر دادند. رسانه‌های فلسطینی اعلام کرده‌اند وی تا آخرین ثانیه‌های حیاتش نیز با نظامیان صهیونیست در منطقه «یافا» می‌جنگید اما در نهایت به شهادت رسید. او «رعد فتحی عازم» از اردوگاه «جنین» بود. بنابر اعلام رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، در شب عملیات بیش از هزار نیروی پلیس در خیابان‌های تل‌آویو در جست وجوی مجری عملیات بودند. همچنین شبکه عبری زبان «کان» اعلام کرده بود که پس از برآورد اوضاع توسط «نفتالی بنت»، تصمیم گرفته شد ۱۰۰ ایست بازرسی سیار در تقاطع‌ها برقرار شده و شمار بیشتری از نیروهای پلیس به جای تل‌آویو به منطقه گوش دان اعزام شوند. در همین حال، منابع صهیونیستی از فراخواندن یگان‌های ویژه این رژیم به تل‌آویو خبر داده بودند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از شامگاه پنج شنبه به عنوان شبی بسیار سخت برای رژیم متبوعش یاد کرده بود.
المیادین نیز گزارش داده که شمار زیادی از نظامیان ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی برای تقویت و تشدید تدابیر امنیتی در فرودگاه بن گوریون در «اللد» به کار گرفته شده بودند. تصاویر ویدئویی از لحظه فرار ده‌ها صهیونیست از محل عملیات تیراندازی و درخواست پلیس از صهیونیست‌ها در منطقه «دیزنکوف» برای ماندن در خانه منتشر شده است. همچنین در پی عملیات تل‌آویو، رژیم صهیونیستی از دستگیری ۲۰۰ فلسطینی! تاکنون خبر داده و به دستگیری هزاران نفر دیگر از فلسطینیان تهدید کرده است.
«بن کاسبت» نویسنده صهیونیست در توئیتی اعلام کرده:« عملیات‌های اخیر ثابت کرد که دیوار حائل که گمان می‌رفت راه نجات ماست، هیچ فایده‌ای ندارد و در صورت ادامه عملیات‌های فلسطینیان، در آستانه یک مجازات دسته‌جمعیِ غیر قابل اجتناب خواهیم بود.»
صهیونیست‌ها سرگیجه گرفتند
کمیته‌های مقاومت فلسطین عملیات شهادت طلبانه در تل‌آویو را که موجب سردرگمی و عیان شدن ضعف و شکنندگی رژیم صهیونیستی است، تبریک گفتند. «اسماعیل رضوان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس به عملیات مقاومتی در تل‌آویو این طور واکنش نشان داد: «هرگونه حماقت از سوی رژیم صهیونیستی، پاسخی ویرانگر از طرف مقاومت به دنبال خواهد داشت.» جنبش جهاد اسلامی نیز با تبریک عملیات در قلب تل‌آویو، بازگشت عملیات شهادت‌طلبانه در داخل عمق رژیم صهیونیستی را نتیجه طبیعی عبور اشغالگران از حد و مرز خود دانست. جهاد اسلامی تاکید کرد که مقاومت ادامه دارد و دشمن بهای بیشتری را در قبال تروریسم و جنایات خود خواهد پرداخت. در بیانیه جنبش جهاد اسلامی آمده: «این عملیات پیام واضحی به دشمن برای توقف تعرض خود به مسجدالاقصی است و اقدام شهرک‌نشینان و صهیونیست‌ها در یورش به مسجدالاقصی با مقاومت و عملیات شهادت‌طلبانه بیشتری مواجه خواهد شد.» جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم با تمجید از عملیات تل‌آویو تاکید کرد که اشغالگران جایی در سرزمین فلسطین ندارند: «به رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان درباره تداوم تجاوزات به سرزمین خود و تروریسم علیه ملت فلسطین هشدار می‌دهیم.» گردان‌های الاقصی نیز با تبریک عملیات در تل‌آویو، خواستار تداوم عملیات شهادت طلبانه در تماس مناطق فلسطین اشغالی شد. حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای به عملیات
ضد صهیونیستی «رعد فتحی حازم» واکنش نشان داد و «جانفشانی ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت» آن‌را مورد تمجید قرار‌داد: «این عملیات بار دیگر توان مبارزان فلسطینی در مقابله با اشغالگران اسرائیلی را نشان داد. این عملیات قهرمانانه در تل‌آویو، ضعف رژیم صهیونیستی، شکننده بودن، دستپاچگی و دست و پا زدن سرویس‌های نظامی و امنیتی آن را آشکار ساخت.»
جشن و شادی فلسطینی‌ها
این عملیات مقاومتی با شادی مردم فلسطین همراه شده است. خبرنگار المیادین از تظاهرات در جنین واقع در کرانه باختری به منظور ابراز شادمانی از عملیات تل‌آویو خبر داد. تصاویر منتشر شده توسط کاربران فضای مجازی فلسطینی حاکی از پخش سرود حماسی توسط بلندگوهای اردوگاه جنین در کرانه باختری است. در این رابطه المیادین به نقل از رسانه‌‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد: «این عملیات نشان می‌دهد که اسرائیل بیش از پیش در آستانه یک انقلاب قرار گرفته است.» همچنین تصاویری از شادی و خوشحالی ساکنان اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در لبنان و پخش شیرینی پس از عملیات قهرمانانه تل‌آویو منتشر شده است.
همچنین جوانان فلسطینی پس از اقامه نمازی باشکوه جمعه در مسجدالاقصی، در حمایت از محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های قسام شعار دادند.
فتحی حازم پدر شهید «رعد» عامل عملیات شهادت طلبانه در تل‌آویو هم گفت:« ما از طریق شبکه اجتماعی مطلع شدیم که فرزندمان عملیات شهادت طلبانه در تل‌آویو را انجام داده است.» پدر رعد حازم مجری عملیات تل‌آویو گفت:« آخرین باری که او را پس از مدت‌ها دیدم، سر سفره افطار بود، او نماز صبح را در مسجد «یافا» خواند و با زبان روزه به شهادت رسید.»