عربستان هنوز به آمریکا بابت جنگ یمن بدهکار است

هرچند ائتلاف متجاوز عربی در یمن به رهبری عربستان، هزینه بخشی از حمایت‌های آمریکا از این ائتلاف در قبال جنگ یمن را به طور کامل به پنتاگون بازپرداخت کرده، اما از بعد از توقف پشتیبانی‌های هوایی‌ واشنگتن از ائتلاف، آمریکا بیش از سه سال است که منتظر دریافت یک طلب ۱۷ میلیون دلاری دیگرش است.
به گزارش ایسنا، به نقل از ایر فورس تایمز، بین مارس ۲۰۱۵ و نوامبر ۲۰۱۸، پنتاگون حدود ۳۰۰ میلیون دلار هزینه صرف انجام ماموریت‌های سوخت‌گیری هوایی در حمایت از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و سایر کشورهای درگیر در تجاوز تقریباً هشت ساله به یمن کرد.
حدود ۲۶۱ میلیون دلار از آن صرف هزینه‌ ساعت‌های پرواز هواپیماهای سوخت‌رسان KC-۱۳۵ Stratotanker و KC-۱۰ Extender شده و ۳۸ میلیون دلار دیگر نیز صرف سوخت هواپیما شده است. عربستان سعودی و امارات در پرداخت این هزینه مالی شریک شدند.
ژنرال اندرو پوپاس، مدیر ستاد مشترک ارتش آمریکا در گزارشی در ماه نوامبر به سناتور جک رید، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که عربستان سعودی در ژانویه ۲۰۲۱ با پرداخت مبلغ ۶.۳ میلیون دلار به فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، پرونده بدهی‌اش از بابت هزینه‌ ساعت‌های پرواز را بست. ایر فورس تایمز این گزارش را روز سه‌شنبه بررسی کرد.


امارات متحده عربی قبلاً حدود ۱۰۴ میلیون دلار از هزینه ساعت‌های پرواز را پوشش داده بود و این امر سبب شد عربستانی‌ها ۱۵۷ میلیون دلار دیگر از هزینه ساعت‌های پرواز را متقبل شوند. در این گزارش آمده است که امارات همچنین ۱۵ میلیون دلار برای سوختی که آمریکا در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ ارائه کرده بود، بازپرداخت کرده است.
با تسویه هزینه‌ ساعت‌های پرواز، عربستان سعودی همچنان مسئولیت پرداخت یک بدهی ۲۳ میلیون دلاری از بابت سوخت‌ به نمایندگی از ائتلاف تحت امرش را بر عهده داشت. این مبلغ در ژوئیه ۲۰۲۱ به ۱۷.۲ میلیون دلار کاهش یافت، اما پنتاگون در نوامبر اعلام کرد که از تابستان هیچ چیزی دریافت نکرده است.
سایر اخبار این روزنامه
آیا خودروسازان داخلی مجبور می‌شوند کیفیت تولیدات‌شان را بالا ببرند؟ همبستگی برای افزایش ایمنی خودروها علیرضا صدقی قشری‌گرایی، جهل و خشونت انتشار لیست ابربدهکاران بانکی اقدام خوب اما ناکافی دانه درشتها زیر ذره بین شفافیت پایان عمران خان چگونه رقم خورد؟ تحولات پاکستان روی مرز دخالت های خارجی برای آینده گرم‌تر و خشک‌تر آماده شویم تخریب سرزمینی عامل هجوم ریزگردها به پایتخت چرا سریال‌های امسال ارتباطی به ماه رمضان ندارند؟ خاطره‌انگیزترین مجموعه‌های نمایشی ماه مبارک موسوی لارگانی: راز انفجار قیمت‌ها چیست؟ « ابتکار» وضعیت بازار مسکن در سال جاری را بررسی کرد چرا ریزش قیمتی در کار نیست؟ پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌های کلی تامین اجتماعی توسط رهبر انقلاب ابلاغ شد امیر عبداللهیان با بیان اینکه مسیر دیپلماسی همچنان باز است نفعی در مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم بیانیه 250 نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور درباره مذاکرات وین غرب منافق از فلسطین دیو می‌سازد و از اوکراین دلبر! عربستان هنوز به آمریکا بابت جنگ یمن بدهکار است