اعراب و نهادهای بین المللی در برابر یورش وحشیانه اسرائیل سکوت کردند جنایت دوباره در مسجدالاقصی

یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و جنایات وحشیانه اشغالگران که از چند روز پیش تشدید شده و امروز نیز ادامه یافت، با سکوت شرم آور برخی اعراب و نهادهای جهانی مدعی حمایت از حقوق مردم فلسطین همراه شده و همین امر سبب شده درد و رنج این جنایات بر مردم مظلوم فلسطین چند برابر شود.
به گزارش ایرنا، گروه های مقاومت فلسطینی در موضع گیری واحد در قبال جنایت های اخیر صهیونیست ها علیه مقدسات اسلامی از جمله مسجد الاقصی و حملات به فلسطینیان تهدید کردند که رویارویی با اشغالگران نزدیک تر و سخت تر از آن چیزی خواهد بود که دشمن پیش بینی و تصور می کند.
یورش روز جمعه نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن های مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران، خشم گسترده گروه ها و شخصیت های فلسطینی را برانگیخت و با محکومیت این اقدام تهدید کردند که به شدیدترین وجه پاسخ جنایت های اشغالگران را خواهند داد.
شهادت دستکم ۲۰ فلسطینی در ۱۵ روز اخیر


در پی یورش نظامیان اشغالگر و درگیری با فلسطینیان بیش از ۱۶۰ نفر مجروح شده اند و در ۱۵ روز اخیر بیش از ۲۰ فلسطینی بدست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده اند. هفت نفر از شهدای فلسطینی مربوط به درگیری‌های چند روز گذشته است. حال شماری از مجروحان نیز وخیم نیز گزارش شده است.
دستگیری صدها فلسطینی
منابع رسمی فلسطین از دستگیری دست کم ۴۰۰ فلسطینی در درگیری های اخیر خبر می دهند. ۹۰ نفر از بازداشت شدگان مربوط به درگیری های امروز است.
ادامه مقاومت فلسطینی ها در برابر رفتار وحشیانه نظامیان صهیونیست، باعث شد رژیم صهیونیستی ظهر امروز بار دیگر ناگزیر به گشودن درب های مسجدالاقصی به روی نمازگزاران شود. درگیری های امروز بعد از نماز صبح و با هجوم نیروهای اشغالگر قدس به جمعی از نمازگزاران آغاز شده است.
رئیس سازمان هلال احمر فلسطین با اعلام اینکه تعداد زیادی از مجروحان فلسطینی به بیمارستان منتقل شده اند، علت جراحت آنان را شلیک گلوله های پلاستیکی، پرتاب گاز اشک آور و ضرب و شتم شدید توسط نیروهای صهیونیستی اعلام کرد.
امروز همزمان با تشدید تنش و درگیری در مسجد الاقصی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حضور وزیر امنیت، فرمانده نیروهای امنیتی و فرمانده گارد مرزی این رژیم تشکیل جلسه اضطراری داد.
واکنش جمهوری اسلامی ایران
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه تعرض بی‌شرمانه صهیونیستها در ماه مبارک رمضان به اماکن مقدس فلسطین و یورش به روزه‌داران و نمازگزاران در مسجدالاقصی را قویا محکوم و نسبت به تداوم اقدامات وحشیانه و تروریستی اشغالگران در قدس و فلسطین اشغالی هشدار داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ضرب و جرح نمازگزاران فلسطینی به دست نظامیان اشغالگر اظهار داشت، جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین حاکی از ضعف روزافزون این رژیم اشغالگر می‌باشد که برای سرپوش گذاشتن بر آن، توان پوشالی خود را در برابر عده‌ای نمازگزار بی‌دفاع را به نمایش می‌گذارد.
واکنش مقامات و گروه های فلسطینی به درگیری های مسجد الاقصی
«محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی، از کشورهای عربی، سلام و نهادهای بین المللی خواست تا این حملات را محکوم کنند
«فوزی برهوم»، سخنگوی حماس در واکنش به حوادث امروز مسجد الاقصی با محکومیت شدید یورش اشغالگران به مسجد الاقصی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مسئول حفظ جان و تمام عواقبی است که احساسات ملت فلسطین و مردم را جریحه دار می کند. وی افزود که قدس اشغالی اکنون به صحنه اصلی نبرد علیه اشغالگری و دفاع ملت فلسطین از مسجد الاقصی تبدیل شده است. سخنگوی حماس افزود که ما از آحاد ملت در کرانه باختری اشغالی و در همه جای فلسطین می خواهیم که در کنار و دفاع از اهالی بیت المقدس بایستند و از آنها حمایت کنند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همچنین به سران رژیم صهیونیستی هشدار داد که تعرض و تعدی به مسجد الاقصی، سراسر منطقه را به آتش خواهد کشید. «صالح العاروری»، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین به طرف‌های واسطه اعلام کرده‌اند که هرگونه تعدی و دست‌درازی اشغالگران اسرائیلی به مسجد مبارک الاقصی موجب انفجار اوضاع نه تنها در فلسطین، بلکه در کل منطقه و جهان خواهد شد.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی را جنایتی وحشیانه دانست و تاکید کرد که مسئولیت کامل این جنایت و تجاوز و عواقب آن متوجه اشغالگران است.
در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: آتشی که اشغالگران با کینه و وحشیگری برافروخته به خود آنها باز خواهد گشت و دشمن را می‌سوزاند، اگر اشغالگران دست از تجاوز و جنایت در مسجد الاقصی برندارند و یورش به مردم ما را متوقف نکنند، رویارویی نزدیک تر و سخت‌تر از آن چیزی خواهد بود که صهیونیست ها فکر می‌کند.
«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس هم در بیانیه‌ای تشدید یورش و خشونت‌ها در بیت‌المقدس را محکوم کرد و گفت که مردم فلسطین و امت اسلامی به هر قیمتی که شده از مسجد مبارک الاقصی دفاع و حراست می کنند. وی افزود که پیروز نبرد با صهیونیست ها، ملت فلسطین است و مهم نیست این رویارویی چقدر طول خواهد کشید. در همین پیوند، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز آنچه امروز در مسجد الاقصی، جنین و سراسر کرانه باختری رخ داده و در حال وقوع است را محکوم و تاکید کرد که جنایت اشغالگران در یورش به مسجد الاقصی و درگیری با نمازگزاران اقدامی خطرناک و بیانگر خیزش بزرگ علیه اشغالگران است.
واکنش سازمان همکاری اسلامی
در پی یورش نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی در چند روز گذشته، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای این اقدام را به شدت محکوم کرد.
به گزارش ایرنا، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای یورش شهرک‌نشینان افراطی با حمایت و همراهی نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی را به شدیدترین وجه محکوم کرد. سازمان همکاری اسلامی همچنین نسبت به تهدیدهای گروه های شهرک نشین افراطی علیه فلسطینیان در صحن های مسجد مبارک الاقصی هشدار داد.
واکنش نخست وزیر رژیم صهیونیستی
«نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به یورش اشغالگران به مسجد الاقصی و درگیری با نمازگزاران فلسطینی اعلام کرد که مقام های صهیونیست آماده هرگونه سناریویی در مسجدالاقصی هستند.
بنت در پایان نشست اضطراری امروزش با مقام های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی گفت که «برای کنترل اوضاع و آرامش در مسجد الاقصی و سراسر اسرائیل کوشش خواهیم کرد و نیروهای ما آمادگی لازم برای اجرای هر ماموریتی را دارند.
عقب نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی
نظامیان رژیم صهیونیستی بعد از یورش به مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی، در پی مقاومت فلسطینیان، حدود ظهر امروز وادار به عقب نشینی شدند و هزاران نفر از مردم فلسطین وارد مسجدالاقصی شدند.
واکنش بی‌رمق اتحادیه اروپا به جنایات صهیونیست‌ها
دفتر سخنگوی اتحادیه اروپا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای بی‌رمق و انفعالی از محکوم کردن اقدامات وحشیانه اخیر صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی دریغ کرد و صرفا خواستار کاهش تنش‌ها شد.
در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است:اتحادیه اروپا با نگرانی عمیق آخرین افزایش خشونت ها در کرانه باختری اشغالی، از جمله در قدس شرقی و درگیری ها در مسجد الاقصی را دنبال می کند.
اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه خشونت‌ها باید فورا متوقف و از تلفات بیشتر غیرنظامیان به عنوان یک اولویت جلوگیری شود تصریح کرد: وضعیت موجود اماکن مقدس باید کاملاً رعایت شود و در این زمینه همکاری امنیتی فلسطین و اسرائیل ضروری است.
در این بیانیه آمده است: همه رهبران موظف به اقدام علیه افراط گرایان هستند. اتحادیه اروپا مجدداً از همه طرف‌ها برای مشارکت در تلاش‌های کاهش تنش تاکید می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
زندگی دشوارِ کارگران و بازنشستگانی که بیمار سرطانی در منزل دارند رنج‌های گرانی سرسام‌آورِ دارو محمدعلی وکیلی نقش دست‌های نامرئی در قدرت! در مراسم افطاری رئیس جمهور و دیدار با اهالی فرهنگ و هنر چه گذشت؟ انتظار دخالت بیشتر دولت در فرهنگ! سخنگوی دولت خبر داد استعفای مدیر و ناظم مدرسه‌ متخلف در تراشیدن موی سر دانش ‌آموزان وقتی گرد و خاک حریف تعطیل کردن تهران نشد سدسازی در ترکیه یا سوءمدیریت در کشور « ابتکار» تاثیر بخشنامه وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی بر بازار را بررسی کرد سایه سیاه دخالت‌ها بر سر شاخص بورس اعراب و نهادهای بین المللی در برابر یورش وحشیانه اسرائیل سکوت کردند جنایت دوباره در مسجدالاقصی رئیسی: سرعت تورم کاهش یافته و به‌تدریج کمتر می‌شود توسط عناصر طالبان بازداشت فردی که سفارت ایران در کابل را گلباران کرد در هند چه خبر است؟ ظهور توقف ناپذیر ناسیونالیسم هندو در هندوستان تی آر تی ترکیه گزارش داد برند‌های ایرانی جایگزینی برای لباس‌های غربی در روسیه فرمانده نیروی دریایی ارتش: حضور مستمر در آب‌های بین‌المللی از اهداف ماست