پس‌ لرزه‌های مدیریت «انصاری‌فرد» در پرسپولیس

آرمان‌ملي: باشگاه پرسپوليس ظاهرا قرار نيست آرامش داشته باشد. مشکلات مالي اين باشگاه به‌واسطه مديران سابق به‌خصوص محمدحسن انصاري‌فرد روزبه‌روز بيشتر مي‌شود.
استوکس
«بوديمير» و «استوکس» 2 بازيکني بودند که نحوه و مبلغ قرارداد اين 2 بازيکن هنوز جاي ابهام دارد. «بوديمير» فقط 80 روز در ايران بود و تنها 2 گل به‌ثمر رساند. «استوکس» نيز مبلغ 150 هزار دلار قرارداد خود را دريافت کرد و ديگر به ايران نيامد! با جدايي ايرج عرب از پرسپوليس و حضور محمدحسن انصاري‌فرد، «بوديمير» و «استوکس» شکايتي از اين باشگاه به نزد کميته تعيين وضعيت بازيکنان و مربيان فيفا به ثبت رساندند. باشگاه پرسپوليس به‌دنبال اعلام راي شکايت مهاجم ايرلندي و پرحاشيه اسبق تيم فوتبال اين باشگاه، به پرداخت 86 هزار دلار محکوم شد. آنتوني استوکس که در نيم فصل دوم ليگ نوزدهم و در زمان مديرعاملي محمدحسن انصاري‌فرد، به پرسپوليس ملحق شده بود، پس از مدتي کوتاه حضور در اين تيم، به دوبي رفت و ديگر هيچوقت به ايران بازنگشت و با طرح شکايت در فيفا، خواستار دريافت باقي‌مانده قراردادش شد. ايرنا در ادامه نوشت: در نهايت راي اين مهاجم پرحاشيه صادر و باشگاه پرسپوليس به پرداخت 86 هزار دلار محکوم شد. با توجه به مشکلات شديد مالي، باشگاه پرسپوليس بي‌شک بارديگر براي تامين مبلغ مذکور، به دردسر خواهد افتاد.
رادو


اواسط آذرماه سال گذشته «رادوشوويچ» دروازه‌بان کروات تيم پرسپوليس در حالي که مبلغ 50 هزار يورو از پرسپوليس دريافت کرده بود، ايران را ترک کرد تا به کشورش برود. اين در حالي است که او وعده خروج از کشور را داده بود و اين را «مسير بي‌بازگشت» مي‌دانست اما با پرداخت بخشي از مطالباتش تصور مي‌شد که از اين تصميم کوتاه بيايد. مجيد صدري مديرعامل پرسپوليس از «رادو» خواسته بود تا در ازاي پرداخت مطالباتش، پاسپورت او را تحويل دهد که اين موضوع نشان مي‌دهد باشگاه پرسپوليس نگران خروج وي از کشور بود. باشگاه پرسپوليس به رادو وعده داد که در سه هفته آينده 15درصد از قراردادش را پرداخت مي‌کند که البته اتفاقي رخ نداد. قرارداد رادوشويچ توسط محمدحسن انصاري‌فرد به مدت سه فصل ديگر تمديد شد و حالا همين تمديد قرارداد دردسرساز شده است. پرسپوليس در دوره شکوري و سميعي سه بار به رادو براي تسويه حساب وعده داد که هيچيک عملي نشد و حالا همين خلف‌وعده سبب شده تا پرسپوليس در آستانه يک بحران مالي جديد قرار بگيرد. اوايل فروردين‌ماه سالجاري ايسنا نوشت: يک مقام مطلع در باشگاه پرسپوليس گفت که کميته وضعيت فيفا با اعلام ثبت شکايت رادوشويچ، از باشگاه خواسته تا مدارک و مستندات و توضيحات خود درباره موارد مورد ادعاي دروازه‌بان کروات را به اين کميته ارائه دهد. نکته جالب در اين ميان اين است که در زمان حضور رادوشويچ در ايران، پرسپوليس معادل 46 هزار يورو از مطالبات او را به‌صورت ريال به حساب يکي از نزديکانش واريز و آن فرد هم 46 هزار يورو به‌صورت اسکناس در اختيار رادوشويچ قرار داد و در ادامه اين دروازه‌بان بابت اين پرداختي رسيد باشگاه را امضا کرد، اما حالا روي اين پول هم ادعا کرده که پرداخت نشده و پرسپوليس امضاي او را روي رسيد جعل کرده است. مطالبات رادوشويچ از پرسپوليس بابت قرارداد فصل جاري و دو فصل ديگر حدود 900 هزار يورو برآورد مي‌شود.
شرط و شروط
اما اين جرائم همه نتايج حضور انصاري‌فرد در راس باشگاه پرسپولس نيست. شکايت کالدرون نيز به اين موارد اضافه مي‌شود. ايرنا به نقل از رسول پناه سرپرست وقت باشگاه پرسپوليس نوشت: انصاري‌فرد روز اول هم براي آرامش به تيم نيامده بود. او از همان ابتدا راه‌هاي مختلفي را امتحان کرد تا خود را به‌عنوان گزينه مديرعاملي باشگاه مطرح کند. همان زمان هيات‌مديره شروط خود را به او گفت. بحث بدهي‌ها و مسائل ديگر هم گفته شد. انصاري‌فرد قول داده بود تا همه اين مشکلات را برطرف کنند اما از هفته پنجم به بعد بحث ناسازگاري با گابريل کالدرون پيش آمد و هر کاري کرد تا کالدرون را فراري دهد. شرط اصلي کالدرون هم براي بازگشت به پرسپوليس اخراج مدير عامل بود.
واکنش باشگاه
رضا درويش مدير عامل باشگاه پرسپوليس در گفت‌وگو با ايلنا در خصوص اينکه در اظهارنظري عنوان کرده مديران قبلي اين باشگاه بايد در دادگاه جوابگوي کارهاي خود باشند، اظهارداشت: از من پرسيدند که بابت بدهي‌هاي مديران قبلي از آنها شکايت نمي‌کني من هم در جواب گفتم اين مسائل به من ارتباطي ندارد و خود ارگان‌هاي نظارتي پيگيري مي‌کنند. وي در خصوص اينکه اين بدهي سنگين را چگونه پرداخت خواهد کرد عنوان کرد: چاره‌اي نداريم و خلاصه بايد چاره‌اي براي آن انجام دهيم رقم بسيار سنگين است و اگر بخواهيم مجوز حرفه‌گري بگيريم اولين مبحثش اين است که انضباط مالي داشته باشيم. ما براي مجوز حرفه‌اي سه ماه فرصت داريم و الان هم يک گارگروهي را گذاشته‌ايم که مسائل را پيگيري کند. درويش در خصوص بازگشت حامد لک و تمرينات پرسپوليس ادامه داد: با موافقت سرمربي تيم لک به تمرينات بازگشت و اميدوارم بتواند در ادامه بازي‌هاي ليگ به تيم کمک کند. مديرعامل پرسپوليس در خصوص جدايي احتمالي سرلک از اين تيم بيان داشت: سرلک چرا بايد جدا شود؟ به ما اعلام کرده که آمادگي دارد تا قراردادش را با تيم تمديد کند مذاکراتي هم باهم داشته‌ايم. درويش در خصوص وضعيت تمديدي‌هاي پرسپوليس نيز اظهارداشت: آقاي گل‌محمدي اسامي مدنظرشان را به ما بدهد و ما به نوبت با آنها مذاکره و تمديد خواهيم کرد هواداران هم نگراني از اين بابت نداشته باشند. وي در خصوص آخرين شرايط شکايت رادوشويچ از پرسپوليس نيز خاطرنشان کرد: چندبار با يکديگر مذاکره کرده اما به جوابي نرسيده‌ايم و به ايشان از پرسپوليس به اين شکل شکايت مي‌کند ديگر راهي براي مذاکره نگذاشته است او اگر مي‌خواست مذاکره کند شکايت نمي‌کرد و با دو وکيل ايراني هم صحبت‌هايي را انجام داده‌ايم تا در اين پرونده به ما کمک کند دنبال هر راهي هستيم تا از حق پرسپوليس را در اين پرونده دفاع کنيم. وي درباره اينکه چرا با بازيکني يکسال قرارداد دارد اما دوباره با وي سه ساله تمديد مي‌شود، گفت: اين را بايد از کساني‌که چنين قراردادي را مي‌بندند بپرسيد. درويش درباره اينکه آيا همچنان به قهرماني ليگ تلاش خواهند کرد يا خير ادامه داد: ما تا روز آخر در کنار بازيکنان‌مان و کادرفني و با حمايت هواداران براي رسيدن به عنوان قهرماني تلاش مي‌کنيم. مديرعامل پرسپوليس درباره آينکه آيا براي حکم انضباطي گل‌محمدي اعتراض خواهند کرد يا خير گفت: فرداي همان روز به راي اعتراض کرديم و با توجه به استدلالي که داشيتم مطمئن هستيم که راي و جريمه کمتر خواهد شد.