انصارالله خطاب به عربستان و امارات: اشکتان را در می‌آوریم

  سرویس خارجی:

هنوز آتش بس اعلامی سازمان ملل در یمن یک ماه نشده که به نظر می‌رسد شرایط این آتش بس به سوی فروپاشی حرکت می‌کند. فروپاشی احتمالی آتش بس در یمن در نتیجه نقض تعهدات و ادامه بمباران و حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی در یمن در شرایط آتش بس صورت می‌گیرد که نه فقط یک یا چند بار، بلکه صدها بار در هر روز تکرار می‌شود.
منابع یمنی در اواخر روز دوشنبه اعلام کردند که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ نوبت آتش بس سازمان ملل متحد را نقض کرده است. خبرگزاری سبا یمن هم در گزارشی گفته این نقض آتش‌بس شامل پرواز گسترده هواپیماهای شناسایی در آسمان استان‌های صعده و مأرب و رصد عملیات هجومی در جبهه مأرب بوده است. همچنین از دیگر مناطقی که توسط مزدوران ائتلاف هدف قرار گرفته و آتش‌بس نقض شده است، می‌توان به حملات ائتلاف اشاره کرد که در چندین نوبت العکد و البلق شرقی در مأرب و «الملاحیظ» و «المدافن» در صعده را هدف راکتی و توپخانه‌ای قرار‌داد.


اشکتان را در می‌آوریم
نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی درحالی رخ می‌دهد که «هانس گراندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز جمعه، ۱۳ فروردین از آغاز برقراری آتش‌بس در یمن خبر داده و گفته بود که طرف‌های درگیر به پیشنهاد سازمان ملل برای یک آتش بس دو ماهه پاسخ مثبت داده‌اند. به موجب این آتش بس قرار بود همه عملیات‌های نظامی برای مدت دو ماه متوقف ‌شود، اما اکنون نه تنها عملیات‌های سعودی متوقف نشده، بلکه این عملیات‌ها حتی در مواردی با شدت بیشتر تکرار می‌شود.
همین نقض پی‌در‌پی آتش بس با واکنش تند کمیته‌های مردمی و انصارالله یمن رو‌به‌رو شده و صنعا نسبت به واکنش سخت به ریاض هشدار داده است. روز دوشنبه «یوسف الفیشی» از رهبران انصارالله یمن، به ریاض هشدار داد و گفت که «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله می‌تواند بدون دخالت یمنی‌ها در عمق ریاض عملیات انجام دهد زیرا معارضان و مخالفانی در عربستان هستند که حاضر به انجام این کار شوند.
الفیشی ادامه داد: «سعودی‌ها نمی‌خواهند تا زمانی که مذاکرات مستقیم بین آنها و یمن بر سر نجران، جیزان، عسیر و شاید خمیس مشیط و مناطقی در اعماق عربستان سعودی انجام شود، دست از تجاوزها و جنایات خود بردارند. اما باید هشدار بدهم که اگر نبرد به مرحله‌ نبرد وجودی و به مرحله‌ای فراتر از شکستن استخوان برسد، ممکن است شاهد عملیات در ریاض باشید.» وی افزود که این کار از سوی مردم مناطق الشرقیه نخواهد بود و احتمالا ساکنان نجران، جیزان و عسیر در این نبرد علیه عربستان نقش خواهند داشت و این یک تحلیل یا در حد یک تهدید نیست بلکه یک هشدار برای سعودی‌ها است. در عین حال هشدار شدید این مقام انصارالله یمن آنجا بوده که او خطاب به آل‌سعود تاکید کرد: «اگر صنعا، از کارتهای خود استفاده کند، به‌گریه خواهید افتاد.»
سایر اخبار این روزنامه
ناامیدی نقطه آغاز همه شکست‌هاست خرمشهر با دست‌های خالی اما دل‌های پرامید جوانان آزاد شد ناامیدی نقطه آغاز همه شکست‌هاست خرمشهر با دست‌های خالی اما دل‌های پرامید جوانان آزاد شد بایدن یک جو عقل دارد؟ (یادداشت روز) بایدن یک جو عقل دارد؟ (یادداشت روز) اخبار ویژه اخبار ویژه انگلیس: آماده حمله اتمی به روسیه هستیم / روسیه: جنگ جهانی سوم آغاز می‌شود انگلیس: آماده حمله اتمی به روسیه هستیم / روسیه: جنگ جهانی سوم آغاز می‌شود راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود رهبران مقاومت در جشن« منبر قدس» حجت را بر صهیونیست‌ها تمام کردند ۱۷۰ سال حبس برای متهمان پرونده بانک سرمایه ۱۷۰ سال حبس برای متهمان پرونده بانک سرمایه آنتن صداوسیما سرمایه ملی است نه ارث پدری(اخبار ادبی و هنری) دولت قبل بنزین را به قیمت هر لیتر ۵۰۰ تومان صادر کرد! قاتل 2 طلبه اهل سنت گنبدی دستگیر شد انصارالله خطاب به عربستان و امارات: اشکتان را در می‌آوریم دوست دارم در جنگ با آمریکا شهیـد شوم تهدید تیم ملی فوتبال توسط جریان‌های دلالی مدیران به جای مدیریت دنبال لابی با افراد ذی‌نفوذ هستند! ناامیدی نقطه آغاز همه شکست‌هاست خرمشهر با دست‌های خالی اما دل‌های پرامید جوانان آزاد شد ۱۷۰ سال حبس برای متهمان پرونده بانک سرمایه ناامیدی نقطه آغاز همه شکست‌هاست خرمشهر با دست‌های خالی اما دل‌های پرامید جوانان آزاد شد ۱۷۰ سال حبس برای متهمان پرونده بانک سرمایه