اعتراض به دستگيري و اعمال خشونت و توهين به معلمان دلسوز

بيانيه دبيران كل سه تشكل فرهنگيان در اعتراض به دستگيري و اعمال خشونت توام با توهين به معلم دلسوز كشورمان جناب آقاي دكتر علي حسن بهامين 
به نام خدا
نحوه برخورد و دستگيري يكي از فعالين صنفي معلمان ياسوج (علي حسن بهامين دكتراي فيزيك و استاد دانشگاه) كه تصاوير و كليپ آن در فضاي مجازي منتشر شد، موجب تاسف و تاثر نه‌تنها فرهنگيان، بلكه هر انسان آزاده و عدالت‌خواهي و آن هم در ماه مبارك رمضان و ايام شهادت مولاي متقيان است، چه كسي پاسخگوي اين نحوه برخورد است، اين‌گونه برخورد با كدام اصول انساني، اخلاقي و حقوقي همخواني دارد؟ اين نحوه دستگيري مبتني بر كدام اصل و يا ماده قانوني است؟
چرا به اعتراض معلمان به تبعيض، بي‌عدالتي و بي‌توجهي به مطالبات قانوني و به‌حق آنان كه قانون اساسي، به ويژه در اصول هشتم و بيست و هفتم بر آن تصريح دارد، بايد اين‌گونه پاسخ داد؟ مگر نه اينكه عدالت و پرهيز از تبعيض از اصول مسلم قانون اساسي و فلسفه وجودي نظام است؟


ما بر اين باوريم، آنان كه بايد بازداشت شوند و پاسخگو باشند، معلمان معترض نيستند، بلكه مسوولان ناتوان، بي‌تدبير و نالايقي هستند كه زمينه اين تبعيض‌ها و بي‌عدالتي‌ها را فراهم كرده‌اند، امروز متوليان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و آموزش و پرورش بايد پاسخ دهند. 
ما برخورد، بازداشت، احضار و جلب و زنداني كردن غيرقانوني معلمان معترض به تبعيض و بي‌عدالتي را محكوم و مصرانه خواستار آزادي معلمان زنداني و توقف احضار و جلب معلمان هستيم.
از متوليان صداوسيما مي‌خواهيم، آنچنان‌كه قانون اساسي مي‌گويد و عدالت حكم مي‌كند، فرصتي مناسب را در سيما مهيا كنند تا با حضور نمايندگان معلمان و مسوولان مربوطه مسائل و مشكلات آنها بي‌واسطه در محضر ملت فهيم ايران طرح شود.
طاهره نقي‌ئي، دبيركل سازمان معلمان ايران
فرج كميجاني، دبيركل مجمع فرهنگيان ايران اسلامي
سيدعبدالرزاق موسوي، دبيركل انجمن اسلامي معلمان ايران