داعش روز قدس را با خون ده‌ها مسلمان افطار کرد

جهان اسلام دیروز یکپارچه خروش علیه رژیم صهیونیستی بود، اما در همسایگی شرقی ایران، تروریست‌های داعش روزه خود را با خون مسلمانانی افظار کردند که در حکومت طالبان در معرض کشتار سیستماتیک قرار گرفته‌اند. انفجار تروریستی در مسجدی در سه‌راهی علاءالدین در منطقه دارالامان شهر کابل، ده‌ها شهید برجای گذاشت. برخی منابع آمار شهدا و زخمی‌های انفجار دیروز را تا ۳۰۰ نفر نیز ذکر کرده‌اند.
تنها یک روز بعد از حمله تروریستی به شیعیان در مزار شریف، دیروز مسجد «خلیفه صاحب» واقع در سه راه «علاءالدین» در جاده «دارالامان» شهر کابل، شاهد یک حمله تروریستی هولناک بود. مقامات بیمارستانی در کابل گفته‌اند که تاکنون [عصر روز گذشته]۲۱ نفر شهید و ۹۱مجروح این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند. این چهارمین انفجار طی دو هفته اخیر و هفتمین انفجار خونین ظرف هشت ماه حکومت طالبان است است. برخی گزار‌ش‌ها از تعداد بالای مجروحان در بیمارستان‌های اطراف محل انفجار دیروز حکایت دارد و آمار شهدا و زخمی‌ها تا ۳۰۰ نفر نیز اعلام شده است. گفته می‌شود که در زمان وقوع انفجار ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در مسجد حضور داشتند. داعش که روز پنج شنبه هم مسئولیت انفجار تروریستی در شهر مزارشریف را به عهده گرفته بود، مسئولیت انفجار دیروز را هنوز [تا عصر روز گذشته]به عهده نگرفته، ولی در روز‌های اخیر حملات گروه تروریستی داعش به مناطق مذهبی در افغانستان افزایش یافته است. طالبان نیز در موضع‌گیری‌های هفته‌های اخیر، عموماً انفجار‌ها را محکوم کرده، ولی تداوم زنجیره‌ای انفجارها، حدس و گمان دربار سیستماتیک بودن آن‌ها را تقویت کرده است.
شیعیان مزار شریف مجدداً قربانی حملات تروریستی شدند
در پی دو انفجار تروریستی در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ در شمال افغانستان دست کم ۹نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند.
به‌رغم ادعای طالبان برای تأمین امنیت شهر‌های افغانستان، حملات تروریستی در این کشور افزایش یافته است. پس از حملات تروریستی در شهر‌های کابل و قندهار، این بار شیعیان مزار شریف قربانی انفجار‌های تروریستی شدند. محمد آصف وزیری، سخنگوی فرماندهی پلیس طالبان در ولایت بلخ روز پنج شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که به نظر می‌رسد هدف حمله «مسافران شیعه» در این مینی‌بوس‌ها بوده‌اند. او گفت این انفجار‌ها در فاصله چند دقیقه در نواحی سوم و دهم مزارشریف زمانی رخ داد که مینی‌بوس‌های حامل شهروندان عادی برای افطار به خانه‌های خود می‌رفتند.