نظارت مداوم و میدانی بر زنجیره تأمین و توزیع کالا

گروه سیاسی/ روز گذشته با حضور رئیس جمهور در جلسه ستاد تنظیم بازار، درباره آخرین تحولات مربوط به تأمین، توزیع و قیمت‌ها در بازارهای مختلف کشور بحث و فرایندهای مربوط به آنها بررسی شد. به طور معمول، جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شود که از سوی آیت‌الله رئیسی به عنوان مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت هم تعیین شده است، اما به نظر می‌رسد دلیل حضور رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی در این جلسه، اهمیت طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است که در آستانه اجرا قرار دارد، بویژه اینکه آیت‌الله رئیسی شب پیش از این نشست، در گفت‌و‌گوی تلویزیونی با مردم، جزئیات طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه را با مردم در میان گذاشت. در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار نیز رئیس جمهور، ضمن بررسی آخرین فرایندهای مربوط به تأمین و توزیع کالاها و نیز ثبات بازار و مدیریت قیمت‌ها، خواستار مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها، بخش‌ها و نهادهای مسئول در اجرای این طرح مهم شد.
نظارت بر زنجیره تأمین و توزیع کالا
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو این ستاد برگزار شد، گفت: نظارت بر زنجیره تأمین و توزیع کالا مسأله مهمی در اجرای موفق طرح اصلاح اقتصادی است که فعالیت جدی، مداوم و میدانی همه نهادهای مسئول را می‌طلبد و هیچ کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست. رئیس جمهور با قدردانی از رهبر معظم انقلاب که پیش از آغاز اجرای طرح اصلاح اقتصادی، همگان را دعوت به یاری دولت در اجرای بهتر این طرح مهم کردند، گفت: نقش‌آفرینی و مشارکت مردم مانند همه عرصه‌های خطیر گذشته در این اصلاح اقتصادی نیز مهم بوده و ضامن موفقیت آن است.
فعالیت مداوم و میدانی


آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه باید به شبهات و گره‌های ذهنی مردم درباره این طرح حتماً پاسخ داد، افزود: اقناع افکارعمومی و اقشار مختلف و نخبگان جامعه برای درک بهتر و همراهی در اجرای این طرح، بسیار مهم و ضروری است.وی اظهارکرد: نظارت بر زنجیره کالا، از تأمین و تولید تا توزیع و فروش در فروشگاه‌ها و خرده فروشی‌ها، مسأله مهم دیگری است که برنامه‌ریزی و فعالیت جدی، مداوم و میدانی همه نهادهای مسئول را می‌طلبد و هیچ کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.
پیام تبریک رئیس جمهور به سران قرقیزستان و ازبکستان
رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای به رؤسای جمهور قرقیزستان و ازبکستان، فرارسیدن سی‌امین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و این کشورها را به مردم و رؤسای جمهور آنان تبریک گفت.