تدوین برنامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌‌جمهور از نهایی شدن تدوین برنامه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: موانع جذب اعتبار برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار در حال برطرف شدن است.
انسیه خزعلی در آیین بهره‌برداری از ۱۱ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی و کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم و روستایی توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: آسیب‌شناسی گسترده‌ای در دولت سیزدهم در خصوص زنان سرپرست خانوار انجام شده است، در ابتدای برنامه ششم توسعه اقتصادی 3میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود داشت که امیدواریم تا پایان برنامه هفتم، هیچ زن سرپرست خانواری نداشته باشیم که توانایی تأمین معیشت خود را نداشته باشد.
وی، یکی از مشکلات اصلی در حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار را محدود بودن رسته‌های شغلی دانست و یادآور شد: البته این مشکل به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مرتفع شده است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌‌جمهور ضمن تأکید بر بهره‌گیری هرچه بیشتر از نیروهای مردمی و جهادی برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار گفت: شعار دولت سیزدهم کمک از اعتبار و توان مردم برای خودشان است و در اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار هم باید از نیروهای مردمی و جهاد بهره گرفته شود.