میهمان افلاک

رهبر معظم انقلاب شامگاه دوشنبه با حضور در کنار پیکر مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیّدعبدالله فاطمی‌نیا ضمن قرائت فاتحه، بر آن عالمِ واعظ  نماز میت اقامه کردند. در این مراسم جمعی از نزدیکان و بستگان مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی‌نیا نیز حضور داشتند.
پیکر مرحوم آیت الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق، در دانشگاه تهران و بر دست‌های خیل گسترده‌ای از عاشقان اهل بیت(ع) تشییع شد و اقامه نماز بر پیکر این عالم وارسته توسط آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران اقامه شد. به گزارش ایرنا، مراسم تشییع صبح دیروز با حضور جوانان، شاگردان این استاد اخلاق و جمعیت کثیری از اقشار مردم برگزار شد. با وجود اعلام تعطیلی به دلیل آلودگی هوا، جمعیت چند هزار نفری در این مراسم شرکت کردند و با سینه‌زنی و ذکر مصیبت سیدالشهدا، پیکر آیت‌الله فاطمی‌نیا را تا میدان فلسطین بدرقه کردند.
آیت‌الله فاطمی‌نیا پس از یک دوره بیماری طولانی، بامداد روز دوشنبه دعوت حق را لبیک گفت. همچنین مراسم وداع با پیکر این دانشمند فاضل و عارف با اخلاص دوشنبه شب با حضور علاقه‌مندان و عاشقان این استاد اخلاق در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد. پیکر ایشان پس از تشییع در تهران به قم انتقال داده شد و پس از تشییع از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در رواق شهید آیت‌الله مطهری، حرم کریمه اهل‌بیت(س) به خاک سپرده شد. آیت‌الله فاطمی‌نیا که در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشوده بود، از محضر علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی‌طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سیدرضا بهاءالدینی، محمدتقی بهجت و علامه جعفری در علوم اسلامی و عرفان بهره جسته بود و  از وی آثار ارزشمندی در زمینه آگاهی اسلامی و شرح مفاهیم شیعی به جا مانده است.