غرفه به غرفه با اهالی کتاب

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در آخرین روز از برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران در بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی (ره)، ناشران و فعالان حوزه نشر در خصوص دغدغه‌های حوزه کتاب با رئیس جمهور گفت و گو کردند. سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت آغاز شد و تا دیروز (سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه) در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، برقرار بود.

 157 مصوبه دولت ارمغان سفر آذربایجان غربی
سفر یک روزه رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان آذربایجان غربی، با توجه به بررسی‌های کارشناسی انجام شده در پیش از سفر، دستاوردهای مهمی برای حوزه‌های مختلف استان داشت که 157 مصوبه در جلسه شورای اداری، بخشی از آنها است. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به موقعیت مرزی آذربایجان غربی و مجاورت با سه کشور همسایه، به استاندار دستور داد با هماهنگی وزارت امور خارجه در راستای تسهیل مراودات و تعاملات با شهرهای مجاور در کشورهای همسایه گام بردارد. آیت‌الله رئیسی در این زمینه تأکید کرد که تشکیل یک کمیته مشترک بین ایران و این سه کشور می‌تواند ارتباطات مرزی را بیش از پیش تسهیل کند. اولویت بومی‌گزینی در جذب نیروی انسانی در استان، رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها و تخصیص حق مالکانه معادن به صندوق‌های توسعه استانی از دیگر نکات مورد تأکید آیت‌الله رئیسی در این نشست بود.


رئیس‌جمهور در دیدار اقشار مردم استان بر ضرورت احیای دریاچه ارومیه تأکید و اعلام کرد که دولت قصد دارد اقدامات به ثمر نرسیده در این زمینه را به سرانجام برساند. دیدار با فعالان اقتصادی و جمعی از خانواده‌های شهدای استان نیز از دیگر برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به آذربایجان غربی بود.