دستور رئیس هلال احمر برای تشکیل کارگروه ویژه

اختتامیه جشن شقایق در منطقه دشت شاد روستای حسین‌آباد هنوز تمام نشده بود که خبر مفقودی دختر 8 ساله‌ای به نام «زهرا» به هلال‌احمر اعلام شد. ساعت 17:30 روز 30 اردیبهشت بود و هوای این منطقه از استان سمنان ابرناک و مه‌زده. آخرین بار زهرا را در کنار جمعی از کودکان روستا در حال بازی نزدیک جنگل دیده بودند. فاصله گرفتن این دختربچه از جمع دوستانه و ناپدید شدن ناگهانی‌اش در چشم‌ برهم‌زدنی اتفاق افتاد. با اعلام خبر مفقودی این دختربچه تیم‌های جست‌وجو از شهرستان‌های اطراف اعزام شدند. با توجه به وسعت منطقه و حساسیت ماجرای مفقودی، دکتر کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر دستور تشکیل کارگروهی ویژه برای نجات این کودک را صادر کرد.
با اعلام خبر گم شدن دختربچه 8 ساله در جنگل‌های کالپوش استان سمنان، تیم‌های امدادی این استان و همچنین استان گلستان راهی منطقه شدند. «مهدی ولی‌پور»، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر می‌گوید: «با وجود مه‌آلود بودن هوا و بارانی بودن جو، جست‌وجو از دقایق اولیه آغاز شد و تا ساعت 2:40 بامداد ادامه داشت. با وجود مه غلیظ و بارش باران با روشن شدن هوا عملیات جست‌وجو از ساعت 6:30 صبح روز 31 اردیبهشت دوباره آغاز شد.»  تیم‌های امدادی از استان گلستان هم در این عملیات حضور دارند. ولی‌پور می‌گوید: «تیم‌های اعزامی استان سمنان شامل یک تیم از شعبه میامی به ظرفیت ۷ نفر، یک تیم ۴ نفره از پایگاه شهدای میامی، یک تیم از شاهرود به تعداد ۶ نفر و یک تیم آنست با دو قلاده سگ زنده‌یاب و همچنین ۱۰ تیم به تعداد ۵۰ نفر از خانه هلال دشت شاد با ۵ دستگاه خودروی آمبولانس و خودروی امدادی هستند. همچنین 3 تیم از استان گلستان در این منطقه حضور پیدا کردند که شامل تیم جست‌وجو از هلال‌احمر مینودشت، یک تیم سگ‌های زنده‌یاب و تیم واکنش‌سریع است.»
کارگروه ویژه
جست‌وجو برای یافتن زهرای 8 ساله در جنگل‌های کالپوش همچنان ادامه دارد. تیم‌های محلی هم به جمع جست‌وجوگران اضافه شده‌اند. با دستور و تاکید رئیس جمعیت هلال‌احمر، کارگروه ویژه‌ای برای جست‌وجو و نجات این کودک تشکیل شده است. استفاده از تمام ظرفیت‌ها و نیروهای جمعیت هلال‌احمر برای پیدا شدن این دختربچه،‌ موضوعی است که رئیس جمعیت هلال‌احمر به آن تاکید ویژه کرده است. دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به اینکه نجات این کودک از اولویت‌های جمعیت هلال‌احمر است گفت: «تیم‌های امدادی تخصصی و گروه‌های آنست در منطقه مستقر شده‌اند و از همان لحظات ابتدایی با توجه به اهمیت موضوع، جست‌وجوها را آغاز کرده و تا زمان رسیدن به نتیجه از تمام ظرفیت و نیروها استفاده خواهد شد.»



پهپادهای جست‌وجوگر
با توجه به مه‌آلود و بارانی بودن هوا، امکان پرواز بالگرد در منطقه جنگلی وجود ندارد. با این‌حال پهپادهای جست‌وجوگر هم به میدان آمده‌اند. «حسین درخشان»، رئیس مرکز کنترل‌وهماهنگی عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر می‌گوید: «در حال‌حاضر 10 تیم امدادی، 4 قلاده سگ جست‌وجوگر هلال‌احمر، اعضای آموزش‌دیده خانه هلال دشت شاد و جمعی از افراد محلی در این منطقه حضور دارند. از ظهر روز شنبه جست‌وجوی هوایی به کمک پهپاد هم در حال انجام است. تیم‌هایی از استان‌های خراسان، سمنان و گلستان در منطقه در حال عملیات هستند. با توجه به حساسیت موضوع و اعلام مفقودی از طرف خانواده، پلیس هم روال همیشگی خود را در این زمینه پیش گرفته است.» به گفته مسئول مرکز کنترل‌وعملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، جست‌وجو تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشت.