هکرها دست از سر اسرائیل برنمی‌دارند از سازمان فرودگاه‌ها تا رسانه نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی از کار افتاد

  سرویس خارجی-

روز سه شنبه و در همان روزی که یکی از دستیاران نزدیک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و از اعضای کابینه «نفتالی بنت» جدایی‌اش از نخست‌وزیر و ائتلاف سیاسی او را اعلام کرد، حداقل چند سازمان و نهاد در تل‌آویو هدف حمله سایبری قرار گرفتند. صهیونیست‌ها از یک طرف با آشفتگی داخلی و شکاف‌های سیاسی عمده رو‌به‌رو هستند، تا آنجا که این شکاف‌ها حتی کابینه «بنت» را تا مرز فروپاشی کشانده و نشریه تایمز چاپ لندن هم روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که ممکن است کابینه او ظرف چند هفته آینده سقوط کند. از طرف دیگر در کنار بحران اختلافات داخلی در تل‌آویو، زیرساخت‌های اصلی و بسیار حساس رژیم صهیونیستی هم از حملات سایبری و هک شدن‌های متوالی در امان نیستند.
جدیدترین حملات سایبری علیه زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی را پایگاه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» روز سه شنبه اعلام کرد و در گزارشی نوشت که وب‌سایت‌های مختلف در تل‌آویو هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند. این گزارش می‌گوید که از صبح روز دوشنبه تعداد زیادی از وب‌سایت‌های رژیم صهیونیستی مختل شده‌اند و از جمله اهداف این حمله سایبری، وب‌سایت سازمان فرودگاه‌ها در اسرائیل بوده که مدتی نیز از کار افتاد. همچنین وب‎سایت کانال ۹ تلویزیون رژیم صهیونیستی و وب‎سایت کانال «کان» به عنوان رسانه دولتی صهیونیست‌ها نیز هدف حمله سایبری قرار گرفته و مدتی این رسانه رسمی تل‌آویو از دسترس خارج شد.


چهره‌های معروف صهیونیست در تیررس
کمتر از 24 ساعت پس از آن که «سازمان فرودگاه‌های اسرائیل» بر اثر حمله سایبری از کار افتاد، شرکت امنیت سایبری اسرائیلی «چک‌پوینت» ادعا کرد که هکرهای ایرانی به حساب‌های ایمیل مقامات ارشد صهیونیستی نفوذ کرده و حملات «فیشینگ» هدفمند علیه سیاستمداران و دانشگاهیان را انجام دادند که برخی از آنها چهره‌های شناخته شده‌ای هستند. به ادعای روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، در میان مقامات ارشد صهیونیست که هدف حمله قرار گرفتند، نام‌های معروفی از جمله «زیپی لیونی»، وزیر امور خارجه پیشین تل‌آویو و همچنین یک ژنرال ذخیره که با مسائل حساس و پیچیده سروکار داشت و سفیر سابق ایالات متحده در فلسطین اشغالی دیده می‌شود. چک‌پوینت مدعی شده تحقیقاتش نشان می‌دهد هکرهای ایرانی با هک کردن حساب‌های ایمیل مقامات، هویت آنها را در پلتفرم‌های مختلف جعل کردند، از طرف آنها مکالمه کردند و در نهایت اطلاعات شخصی آنها را ربودند.
در این گزارش ادعا شده، به عنوان مثال، حساب ایمیل ژنرال مورد بحث هک شد و برای هدف قرار دادن زیپی لیونی مورد استفاده قرار گرفت و از وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی خواسته شد رمز عبور ایمیل خود را در یک فایل تروجان وارد کند که او را برای شرکت در کنفرانسی در خارج دعوت کرده بود.
سورپرایز عصای موسی
گستره و تاثیرگذاری حملات سایبری اخیر علیه رژیم صهیونیستی به قدری بزرگ بوده که به چالش امنیتی و حتی موجودیتی تل‌آویو تبدیل شده است و تقریبا روزی نیست که زیرساخت‌ها و یا شخصیت‌های تل‌آویو هدف حمله سایبری قرار نگیرند. همزمان روز سه شنبه گروه هکری عصای موسی اعلام کرد «در ۴۸ ساعت آینده یک سورپرایز برای صهیونیست‌ها خواهد داشت.»
گروه هکری «عصای موسی» پیشتر و طی یک سال گذشته بارها حملات موفق سایبری را علیه صهیونیست‌ها ترتیب داده و در یکی از مهم‌ترین حملات خود در سه ماه پیش موفق شد اطلاعات صدها افسر و مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی را به همراه یک عکس خصوصی از «بنتی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی منتشر کند. براین اساس انتظار می‌رود حملات پیش روی هکرهای عصای موسی طی روزهای آینده بسیار پر سروصدا و جنجالی باشند.
مناطق اشغالی در آتش
علاوه‌بر حملات سایبری و هکری، آتش سوزی‌های پرتکرار بخش دیگری از حوادث مناطق اشغالی طی چند هفته گذشته را تشکیل می‌دهند و روز دوشنبه هم وقوع انفجار در انبار تجهیزات مهندسی در اراضی اشغالی فلسطین منجر به آتش‌سوزی در این انبار شد. گفته شده آتش سوزی در انبار تجهیزات فنی ـ مهندسی در منطقه‌ صنعتی «کریوت‌ حسیدیم» سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌مساحت تقریبی 1000 مترمربع رخ داده و آتش‌نشانی اعلام کرد که‌ پس از ساعت‌ها تلاش فراوان توانسته‌ است از سرایت آتش به ساختمان‌های دیگر جلوگیری کند. اداره آتش‌نشانی منطقه «هرتزلیا» در اراضی اشغالی فلسطین نیز اعلام کرد بر اثر بیهوشی و مسمومیت چند نفر در استخر سریعاً یک واحد اختصاصی به این منطقه اعزام کرده‌ است.
در بررسی‌های اولیه کارشناسان مشخص شد سیستم تصفیه آب این استخر دچار اختلال شده است، این اختلال باعث شده است دو ماده کلر و اسید کلریدریک با هم مخلوط و یک ابر بخار سمی تولید شود. هنوز مشخص نیست که این اختلال اتفاقی بوده است یا عمدی، اما این چهارمین مورد از حوادث مشکوک در فلسطین اشغالی طی هفته جاری است؛ دو روز پیش نیز دو مورد آتش‌سوزی در سرزمین‌های اشغالی گزارش شد که یکی از آنها در مجاورت منطقه حساس امنیتی «دیمونا» به عنوان محل استقرار تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی بود که با نگرانی گسترده‌ای در تل‌آویو همراه شد.
روز رویارویی
در کنار آشفتگی سیاسی و امنیتی در تل‌آویو، فلسطینی‌ها نیز در تلاش برای تقویت انسجام داخلی خود هستند و جناح‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین در مخالفت با وضعیت زندانیان و اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که روز جمعه، روز مقابله با اشغالگران خواهد بود.
گروه‌های مقاومت فلسطین روز دوشنبه با مسئول دانستن صهیونیست‌ها در قبال جان زندانیان فلسطینی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، بر مقابله با نظامیان صهیونیست‌ تاکید کردند. پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» در این ارتباط اعلام کرد که گروه‌های فلسطینی با برگزاری نشستی فوری در غزه اعلام کردند که روز جمعه آینده را روز اقدام مردمی و رویارویی علنی با اشغالگران صهیونیست اعلام می‌کنند. به نظر می‌رسد که عمده تمرکز گروه‌های فلسطینی نگرانی از وضعیت زندانیان دربند و اعتصابی در زندان‌های تل‌آویو است و شاید اقدام روز جمعه بتواند ورق را به نفع زندانیان اعتصابی فلسطینی برگرداند.
سایر اخبار این روزنامه
تحریم، سوغات اصحاب فتنه است همان‌هایی که امروز اشک تمساح می‌ریزند گاز مسلح لبنان (یادداشت روز) اخبار ویژه موج تورم از قاره آمریکا و اروپا به اقیانوسیه رسید عبدالملکی از وزارت کار استعفا کرد زاهدی‌وفا سرپرست شد ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار سکه و ارز هکرها دست از سر اسرائیل برنمی‌دارند از سازمان فرودگاه‌ها تا رسانه نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی از کار افتاد پاسخ فنی ایران به قطعنامه سیاسی آژانس مراسم یادبود حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی در تالار وحدت برگزار شد سفر اسد به تهران به ثمر نشست 2 نفتکش ایرانی در سواحل سوریه پهلو گرفتند بازداشت 50 نفر و بستن 5 هزار حساب بانکی در ادامه برخورد با معاملات فردایی طلا و ارز اعتراض ایران به بازداشت و محاکمه غیرقانونی«اسدالله اسدی» از سوی بلژیک و آلمان خاطراتی از اولین شهید فتنه 88 تحریم، سوغات اصحاب فتنه است همان‌هایی که امروز اشک تمساح می‌ریزند تحریم، سوغات اصحاب فتنه است همان‌هایی که امروز اشک تمساح می‌ریزند