اعتراض ایران به بازداشت و محاکمه غیرقانونی«اسدالله اسدی» از سوی بلژیک و آلمان

به گزارش ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی طی نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از نقض‌های فاحش حقوق بشر «اسدالله اسدی» توسط مقامات آلمان و بلژیک ابراز نگرانی شدید کرد و گفت:آقای اسدالله اسدی از ماموران دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در وین اتریش است. وی در جولای ۲۰۱۸ در ایالت بایرن آلمان در زمان بازگشت به اقامتگاهش در وین، با وجود دارا بودن مصونیت سیاسی به طور غیرقانونی بازداشت شد. بعد از گذشت ۱۰۱ روز بازداشت با حکم غیرقانونی دادگاه کارلسروهه آلمان، در اکتبر ۲۰۱۸ به بلژیک منتقل شد. پس از انتقال، دادگاه کیفری آنتورپ برخلاف مصونیت دیپلماتیک آقای اسدی برابر کنوانسیون ۱۹۶۱ وین، وی را به صورت غیرقانونی به بیست سال حبس محکوم کرد. او در حال حاضر در بلژیک زندانی است.
وی در بخش دیگری از این نامه آورده است: دادرسی دادگاه آنتورپ بلژیک درخصوص آقای اسدالله اسدی به هیچ وجه نمی‌تواند وصف عادلانه داشته باشد، زیرا دادرسی عادلانه باید مطابق قانون باشد. تعقیب مامور سیاسی که دارای مصونیت است، برخلاف قوانین بین‌المللی است. دادگاهی که برخلاف قوانین بین‌المللی اقدام به لغو مصونیت سیاسی می‌کند، فاقد صلاحیت است و نمی‌تواند مستقل و بی‌طرف باشد.
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در پایان، با توجه به وظیفه خطیر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در حفاظت، ارتقاء و تحقق حقوق بشر، از وی خواست تا تمامی اقدامات لازم را به منظور پاسخگو نمودن دولت‌های مذکور و جلوگیری از ادامه نقض‌های صورت گرفته به عمل آورد.
سایر اخبار این روزنامه
تحریم، سوغات اصحاب فتنه است همان‌هایی که امروز اشک تمساح می‌ریزند گاز مسلح لبنان (یادداشت روز) اخبار ویژه موج تورم از قاره آمریکا و اروپا به اقیانوسیه رسید عبدالملکی از وزارت کار استعفا کرد زاهدی‌وفا سرپرست شد ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار سکه و ارز هکرها دست از سر اسرائیل برنمی‌دارند از سازمان فرودگاه‌ها تا رسانه نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی از کار افتاد پاسخ فنی ایران به قطعنامه سیاسی آژانس مراسم یادبود حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی در تالار وحدت برگزار شد سفر اسد به تهران به ثمر نشست 2 نفتکش ایرانی در سواحل سوریه پهلو گرفتند بازداشت 50 نفر و بستن 5 هزار حساب بانکی در ادامه برخورد با معاملات فردایی طلا و ارز اعتراض ایران به بازداشت و محاکمه غیرقانونی«اسدالله اسدی» از سوی بلژیک و آلمان خاطراتی از اولین شهید فتنه 88 تحریم، سوغات اصحاب فتنه است همان‌هایی که امروز اشک تمساح می‌ریزند تحریم، سوغات اصحاب فتنه است همان‌هایی که امروز اشک تمساح می‌ریزند