القاي كارنابلدي مسوولان كار بدخواهان كشور است

گروه سياسي
بيانات رهبر انقلاب اسلامي در ديدار دست‌اندركاران كنگره ملي شهداي عشاير كه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شده بود، صبح ديروز در محل برگزاري اين همايش در شهركرد منتشر شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار با اشاره به تعبير امام بزرگوار از عشاير به عنوان ذخاير كشور، برگزاري اين كنگره را فرصتي مناسب براي توجه و آشنايي مردم با عشاير دانستند و گفتند: امروز تكيه بدخوهان ايران و اسلام به جنگ نرم است بنابراين همه آحاد ملت از جمله عشاير به امور و توليدات فرهنگي نياز دارند البته در كار فرهنگي همچون توليد فيلم و كتاب بايد بازخورد و تأثير توليدات مورد توجه و اندازه‌گيري قرار بگيرد.
رهبر انقلاب با اشاره به ايستادگي عشاير در مقابل تلاش‌هاي پرشمار بيگانگان در طول دو، سه قرن گذشته، گفتند: هدف از اين تلاش‌ها وادار كردن عشاير به خيانت به كشور و اقداماتي همچون تجزيه و جنگ داخلي بود كه هرگز موفق نشدند، بنابراين عشاير ايران جزو وفادارترين قشرهاي ملت هستند.
ايشان فداكاري عشاير در دوران انقلاب و دفاع مقدس را جلوه ديگري از وفاداري آنان دانستند و خاطرنشان كردند: عامل اصلي وحدت، پيشرفت و از خودگذشتگي مردم از جمله عشاير، عامل «دين» بود كه امام بزرگوار با استفاده از آن عنصر حياتي، انقلاب را به پيروزي رساند و پس از انقلاب نيز در مقابل انبوه پشتيباني‌هاي قدرت‌هاي بيگانه و دولت‌هاي مرتجع از صدام به منظور از پا درآوردن انقلاب، موجب مصونيت و حفظ كشور شد.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي شهيدان را مظهر زيبا و باشكوه ايمانِ ديني خواندند و با تأكيد بر نقش منحصر بفرد انگيزه ديني در مجاهدت رزمندگان و همچنين صبر و آرامش خانواده‌هاي شهدا، گفتند: البته بعضي‌ها كه سر و كاري با دين ندارند به‌دنبال دست بردن در انگيزه‌هاي ديني شهدا و رزمندگان هستند اما نبايد انگيزه‌هاي عزتمندانه شهدا را به چيزي كمتر از انگيزه ديني و كسب رضاي خداوند فروكاست.
ايشان از مهم‌ترين ابعاد جنگ نرم را خاموش يا تضعيف كردن انگيزه‌هاي ديني در كشور خواندند و افزودند: امروز هر كاري در كشور عليه دين، سنت‌ها، مقدسات و شعائر ديني انجام مي‌شود، متكي به يك انگيزه سياسي و مورد استفاده دشمن است اگرچه ممكن است عامل انجام آن كار از اين واقعيت غافل و ناآگاه باشد.
رهبر انقلاب، تضعيف ايمان ديني، تضعيف اميد و خوش‌بيني به آينده كشور را از جمله مولفه‌هاي جنگ نرم عليه ملت دانستند و خاطرنشان كردند: القاي بي‌آيند‌گي، بن‌بست و اينكه مسوولان اداره كشور را بلد نيستند از جمله كارهاي بدخواهان ايران است و امروز هر كس مردم را از آينده نااميد، يا ايمان‌هاي مردم را تضعيف، يا مردم را به تلاش‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي مسوولان بي‌اعتقاد يا بدبين كند، چه بداند و چه نداند به سود دشمن كار مي‌كند.
ايشان درس مهم شهيدان را درس اميد خواندند و خاطرنشان كردند: رزمندگان ما در شرايطي وارد ميدان رزم شدند كه بر اساس محاسبات عادي اميدي به پيروزي وجود نداشت اما در اثر آن مجاهدت‌هاي اميدوارانه، جنگ با عزت جمهوري اسلامي و منكوب شدن متجاوزان خاتمه يافت و اين يعني در سخت‌ترين شرايط نيز بايد به كمك الهي و همت خود اميدوار بود. رهبر انقلاب همچنين با تقدير از فعاليت‌ها و خدمات بسيج در بخش‌هاي عشايري، شناسايي و رفع مشكلات عشاير به‌ويژه برنامه‌ريزي و اقدام براي حل مسائل فرهنگي را وظيفه همه مسوولان ذي‌ربط خواندند.