ايران حامي ثبات و اتحاد عراق است

پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري: حسن روحاني عصر ديروز در ديدار سيد‌عمار حکيم، رئيس تحالف ملي عراق، با تبريک پيروزي‌هاي اخير دولت، ارتش و نيروهاي مردمي عراق در مبارزه با تروريسم و آزادسازي موصل تأکيد کرد که بايد با تدبير مسئولان عراقي و تقويت وحدت و يکپارچگي همه اقوام، شادماني ملت دوست و برادر عراق از آزادي موصل، حفظ و دوچندان شود.
حجت‌الاسلام حسن روحاني گفت: «با پيروزي‌هاي موصل و شکست تروريست‌ها اميدواريم امنيت، ثبات و وحدت عراق بيش‌از‌پيش تقويت شود که بي‌ترديد اين ثبات و امنيت، به نفع روابط دو ملت ايران و عراق است».
او با بيان اينکه تقويت و تحکيم روابط تهران- بغداد خواست دو ملت ايران و عراق و در مسير منافع مشترک است، افزود: «جمهوري اسلامي ايران پيوسته خواهان روابطي مستحکم با همه همسايگان، به‌ويژه عراق است». روحاني در ادامه، ضرورت به‌حاشيه‌راندن مباحث اختلاف‌برانگيز و تقويت پايه‌هاي وحدت ميان همه اقوام در عراق را مورد تأکيد قرار داد و گفت: ‏«جمهوري اسلامي ايران از عراق با‌ثبات يکپارچه و متحد حمايت مي‌کند و هر حرکتي که وحدت و ‏يکپارچگي عراق را تضعيف کند، به نفع هيچ‌کس و پذیرفتنی نخواهد بود».
عمار حکيم نيز در اين ديدار با تقدير از حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت عراق به‌ويژه در مبارزه با داعش، گفت: «آزادسازي موصل باعث تقويت وحدت ملي در عراق شده است».
رئيس تحالف ملي عراق به شرايط جديد کشورش پس از آزادي موصل اشاره کرد و عنوان کرد: «عراق بعد از آزادسازي موصل با فضاي جديد، انتظارات و چالش‌هاي جديدي مواجه شده که عبور از اين چالش‌ها، برنامه‌ريزي و طرح‌ريزي‌هاي دقيق و مشارکت همه اقوام و گروه‌هاي سياسي را مي‌طلبد». حکيم همچنين بر ضرورت گسترش و تقويت بيش‌از‌پيش روابط تهران و بغداد تأکيد کرد.