فدراسیون سردرگم در آستانه جام جهانی فوتبال!

عبدالله دارابی- در آستانه جام جهانی فوتبال، سردرگمی و نابسامانی فدراسیون فوتبال روز به روز عیان تر می‌شود؛ از طرفی وضعیت نامطلوب آماده سازی تیم ملی فوتبال و از طرفی رد و تایید صلاحیت سرمربی تیم ملی به فاصله چند روز!
آن چه واضح است یکی از دو مرحله (رد یا تایید) سرمربی تیم ملی، فاقد پشتوانه فنی و عقلانی است! چطور ممکن است یک مربی طبق اعلام رسمی فدراسیون رد صلاحیت و چند روز بعد طبق اعلام رسمی دیگر فدراسیون تایید صلاحیت گردد؟ مسلما مجموعه‌ای از ترس‌ها، نگرانی‌ها، مسامحات و ملاحظات را باید در این نوع تصمیم- بالاخص تصمیم دوم- دخیل دانست! مجموعه مواردی که نشان می‌دهد صلاح و صواب فوتبال ملی اولویت اول و مهم نبوده، در بیانی واضح‌تر قربانی ملاحظات شده است!
در فرایند اتفاقات و تصمیم گیری اخیر، اقتدار سرمربی به شدت کاهش می‌یابد و اسکوچیچ- که خود را مربی حرفه‌ای می داند- به عشق حضور در جام جهانی تبعات منفی این اتفاقات و برخوردها را به جان می‌خرد؛ اما متولی و حافظ منافع فوتبال کشور یعنی فدراسیون، چرا به این شرایط و تبعات ناشی از آن تن می‌دهد پرسشی است که جواب چندان سختی نخواهد داشت و جوابش را می‌توان در بی صلاحیتی، بی کفایتی، عدم تخصص و آگاهی مسوولان و اهداف آتی ایشان جستجو کرد! ... اما چرا کمیته فنی که شامل پیشکسوتان و مربیان خاک خورده فوتبال است حاضر به نقض تصمیم خود شده‌اند؟ مگر تصمیم شان در رد صلاحیت اسکوچیچ، تصمیمی فنی،کارشناسانه و با لحاظ مصالح تیم ملی نبوده است؟ جوابش را بهتر است خودشان با صداقت بدهند چرا که کفایت و صلاحیت شان به شدت زیر سوال است!
حالا فدراسیون فوتبال برای بهبود اوضاع تیم ملی به توصیه و تهدید روی آورده است! کجای امور با توصیه و تهدید، اصلاح و بهبود یافت که فوتبال بی در و پیکرمان با آن، به اصلاح و بهبود برسد؟ مکانیزم و قدرت تصمیم بایسته و شایسته برای بهبود اوضاع را زمین نهادید و بیانیه و ارشاد را جایگزین آن کردید؟ زهی خیال خام و حسرت فردای نزدیک! لااقل در صدور بیانیه‌ها به جای تعجیل، تامل می‌کردید که چشمان جهانی فوتبال را از این تصمیمات مضحک، شگفت زده نکنید!


و اکنون تیم ملی است و عدم یکپارچگی و اقتدار به شدت مخدوش اسکوچیچی که فقط حضور در جام جهانی را می‌خواهد و سرنوشت نامعلوم تیم ملی پس از انتخابات ۸ شهریور!!
آیا مجمع فدراسیون فوتبال تقصیری را در این اتفاقات متوجه خود می‌بیند؟ آیا این اوضاع، آنان را در انتخابات ۸ شهریور به انتخابی متاثر ازتفکر و سداد می‌رساند؟... تجربه می گوید بعید است!