مهرجویی: چرا سه بار کیارستمی را شکافتند و بیهوش کردند

در مراسم رسمی سالگرد درگذشت عباس کیارستمی متن نامه داریوش مهرجویی توسط امیر پوریا قرائت شد. به گزارش
ایلنا در بخشی از این متن نامه مهرجویی آمده است:
در حال حاضر فقط در انتظار نتیجه پرونده پزشکی عباس
عزیز هستم و از وزیر محترم بهداشت پاسخی دقیق و روشن می‌خواهم. چرا، چگونه و چه کسانی باعث غفلت شدند؟ و آیا از چنین سهل‌انگاری بزرگی در حق یکی از سرمایه‌های ملی کشورمان می‌شود چشم پوشید؟سه بار او را شکافتند و بیهوش کردند و سه ماه زجر کشید... هرگز آخرین حرف‌هایش را فراموش نمی‌کنم: بدن مرا حسابی شخم زدند." سخنران بعدی این مراسم قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت) بود. وی گفت :


بی‌محبتی‌های زیادی در حق کیارستمی شد و امروز برای میلیون‌ها نفر پرسش‌هایی درباره پرونده پزشکی کیارستمی مطرح شده است. وزیر بهداشت ادامه داد: من در آخرین جلسه و دیدار با کیارستمی یعنی بار دوم که تب کرده بود، با ایشان تنها بودم. ایشان از من خواستند همه را خارج کنید و من و کیارستمی تنها بودیم که کیارستمی به من گفت؛ من مانند قماربازی هستم که دائم در حال باخت هستم و باید صندلی خود را عوض کنم. به کیارستمی گفتم فرانسه نروید.
من هر دکتری را بخواهید می‌آورم. مشخصات دکترشان را
به من دادند و گفتم ۲۴ ساعته ایشان را به ایران می‌آورم
اما فردا شب آن روز؛ از اخبار شنیدم که کیارستمی ایران را ترک کرده است. سپس بهمن کیارستمی با تشکر از وزیر بهداشت و حریرچی (معاون وزیر) گفت: ما از ابتدای شکایت‌مان دنبال گرفتن حکم نبودیم بلکه تلاش کردیم یک گزارش درباره روند پزشکی به ما داده شود که داده نشد و متاسفانه اختلاف روایاتی درباره پرونده پزشکی مطرح شد.