معاون اول رئیس جمهوری: دولت هدفی جز خدمت به مردم ندارد

با حضور معاون اول رئیس جمهوری، تفاهم‌نامه همکاری اجرای طرح توانمند سازی اقشار کم برخوردار از طریق ایجاد نیروگاه های خورشیدی به امضا رسید.
به گزارش ایسنا، در جلسه‌ای که روز دوشنبه به ریاست دکتر محمد مخبر برگزار شد، تفاهم نامه همکاری اجرای این طرح از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، وزارت نیرو، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی امضا شد که قرار است بر اساس این طرح طی پنج سال ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی به منظور توانمندسازی اقشار کم برخوردار احداث شود.
معاون اول رئیس جمهوری اجرای این طرح را گامی در جهت تحقق شعار تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین ارزیابی کرد و گفت: این طرح سه ویژگی اشتغالزایی، تولید و دانش بنیانی را به صورت توامان دارد.
مخبر با تاکید بر اینکه دولت انقلابی و مردمی در اجرای طرح‌ها و برنامه های خود هدفی جز خدمت به جامعه و مردم ندارد، طرح توانمندسازی اقشار کم برخوردار از طریق ایجاد نیروگاه های خورشیدی را طرحی موثر در راستای خدمت رسانی به جامعه برشمرد و اظهار داشت: یکی از ویژگی های اجرای این برنامه توانمندسازی و کمک به اقشار کم برخوردار جامعه است که همواره دغدغه مسئولان نظام و کشور بوده.


معاون اول رئیس جمهوری افزود: نیروی انسانی مهمترین و ارزشمندترین سرمایه ای است که در اختیار کشور قرار دارد و اجرای این گونه طرح ها منجر به مولدسازی نیروی انسانی خواهد شد و آحاد جامعه در خدمت رونق و توسعه اقتصادی کشور قرار خواهند گرفت.
مخبر گفت: با برنامه ریزی های گسترده ای که در حوزه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری از سوی دولت انجام شده، آینده امیدبخشی پیش روی کشور قرار دارد و به واسطه نعمت های خدادادی و تکمیل زیرساخت هایی که طی چهل سال اخیر صورت گرفته، آینده پیش روی کشور و مردم را امید بخش می دانیم.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه تعیین شعار سال جاری بسیار هوشمندانه بود چرا که با این نام گذاری هم چالش‌ها و معضلات کوتاه مدت و هم مشکلات درازمدت کشور مد نظر قرار گرفته، ادامه داد: تولید و اشتغال آفرینی با روش دانش بنیان به معنای کار ضربتی و انقلابی است به نحوی که برنامه ها با سرعت بیشتر و هزینه کمتر به انجام برسد.
وی با اشاره به اینکه نیاز اصلی و اولیه برنامه‌های دانش بنیان نیروی انسانی و دانش است، افزود: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و ایجاد دانشگاه‌های مختلف در اقصی نقاط کشور، امروز شاهد وجود نخبگان، اندیشمندان و دانشمندان در گوشه گوشه این آب و خاک و در دور افتاده ترین نقاط کشور هستیم.
معاون اول رییس جمهور همچنین از بانک های عامل به دلیل همراهی با برنامه های دولت سیزدهم قدردانی کرد و از بانک های مشارکت کننده در اجرای این طرح خواست حداکثر تلاش خود را برای تامین منابع اجرای این برنامه به کار گیرند تا روند توانمندسازی اقشار کم برخوردار با وقفه مواجه نشود.