تعرض به قهرمانان ملی مدافع حرم خاک پاشیدن به آفتاب است

محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، گفت: فرارسیدن روز مقاومت اسلامی که یادآور مقاومت جانانه حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه و آغاز فصل جدیدی از مبارزه با رژیم جنایت‌کار صهیونیستی بود را گرامی می‌دارم.
وی بیان کرد: جنبش جهاد اسلامی فلسطین در آخرین حلقه از مقاومت اسلامی علیه جنایتکاران صهیونیست نویدبخش و در هم کوبنده ظاهر شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حرکت جهاد اسلامی ثابت کرد که امروز هر بخش از مقاومت اسلامی به تنهایی توانایی در هم کوبیدن عمیق‌ترین لایه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی و خردکردن اراده آنها را داراست و امروز در سایه اتحاد و همدلی همه جریان‌های مقاومت، با قاطعیت می‌گوئیم که زوال دشمن غاصب نزدیک‌تر از هر روزی است.
قالیباف تصریح کرد: قریب به ۸ دهه تبهکاری و جنایات رژیم صهیونیستی بر هر بیننده منصفی آشکار ساخته است که موجودیت این رژیم درگرو ایجاد ناامنی، اختلاف، ترور، اشغال و جنایت سازمان یافته در سراسر منطقه است.


وی ادامه داد: هر روزی که جهان شاهد جنایت‌های بیشتری از سوی صهیونیست‌ها است و نقشه‌های شوم آنها با همدستی رژیم‌های استکباری و ارتجاعی بیشتر برملا می‌شود، نقش مدافعان سرافراز و پرافتخار حرم با امنیت ایران عزیزمان و ثبات منطقه آشکارتر می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در روزهای ابتدایی جنگ در سوریه و عراق عده‌ای دچار خطای محاسباتی شدند اما هنگامی که واقعیت صحنه با جنایت‌های دهشتناک داعش عیان شد، به گونه‌ای که حتی کشورهای اروپایی را نگران کرد. هر ایرانی منصفی با سلیقه‌های سیاسی مختلف به این باور رسید که مدافعان حرم فقط پاسداران حریم اهل بیت عصمت و طهارت نیستند بلکه نگهبان امنیت و ناموس کشور عزیزمان نیز هستند.
رسوایی و بی اعتباری تعرض کنندگان
به مدافعان حرم
قالیباف گفت: به همین جهت تعرض به این قهرمانان ملی که پای جنایت‌کارانی همچون داعش را از سرزمین کوتاه کردند، خاک پاشیدن به آفتاب است که جز رسوایی و بی اعتباری برای تعرض کنندگان و حامیان آنها نتیجه‌ای ندارد. ما به این شهدای مظلوم که خود را فدای مردم ایران و حفظ حریم ایران کردند، افتخار می‌کنیم و زندگی در امنیت خود را مدیون آنها می‌دانیم.
وی گفت: همچنین لازم است از برپایی باشکوه مجالس عزا و ذکر مصیبت سیدالشهدا (ع) در سراسر کشور تقدیر و تشکر کنم. ظهور جلوه‌های اسلام سیاسی از قبیل ظلم‌ستیری، مقاومت در برابر دشمنان اسلام و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و افشای خط نفاق در عزاداری‌های محرم امسال به طور ویژه دشمنان اسلام و حامیان اسلام آمریکایی را خشمگین کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خشم دشمنان از آموزه‌های اسلام ناب محمدی ثابت کرد هیئت بصیرت‌افزا و ظلم‌ستیز مایه عزت مسلمانان و خار چشم منافقان است. با توجه به پیش بینی استقبال گسترده مردم برای حضور در مراسم اربعین امسال در کشور عراق تأکید می‌کنم ضروری است مسئولان مربوطه در تمامی مراحل حضور مردم در این راهپیمایی باشکوه، همه امکانات را برای رفع دغدغه‌های مردم و تسهیل روندها به کار گیرند.
تعیین شرایط نقل و انتقال حق بیمه
بین صندوق‌های بازنشستگی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح دیروز در صحن علنی مجلس در ادامه رسیدگی به طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه‌ای اشخاص ماده ۵ طرح مذکور را با ۱۹۴ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و دو رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ رأی به تصویب رساندند.
ماده ۵ این طرح از قرار زیر است: نقل و انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به سایر سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی و یا بالعکس، در چارچوب ضوابط قانونی حاکم بر صندوق مقصد، امکان‌پذیر بوده و مابه‌التفاوت وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی این افراد مطابق (ماده ۴) این قانون محاسبه و از متقاضی وصول می‌گردد.
فتنه­‌گران همچنان
بر طبل تقابل با انقلاب می‌کوبند
علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس در صحن علنی مجلس طی تذکری شفاهی گفت: باید یاد کنیم از شهدای پرافتخار حرم به ویژه شهید همدانی و سردار سلیمانی که نماد افتخار کشور هستند و همیشه انقلاب و نظام بیمه شده خون این شهدا بوده است.
وی افزود: برخی فتنه‌گران در کشور همچنان بر طبل تقابل با اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی می‌کوبند.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته مردم در ایام عاشورا و عزاداری‌های محرم پاسخ کوبنده‌ای به فتنه‌گران داخلی در سراسر کشور دادند.
سران قوا
مصوبه‌­ای درباره لغو قانون کالابرگ نداشته
شهباز حسن‌پور در جلسه علنی دیروز طی تذکر شفاهی اظهار داشت: رئیس مجلس باید آخرین وضعیت کشور را به اطلاع نمایندگان برساند چرا که امروز مطالبی درباره برجام شنیده می‌شود اما نمایندگان از جزئیات آن مطلع نیستند.
وی بیان کرد: بر اساس مصوبه مجلس قرار بر این بود که قیمت کالاهای اساسی بر اساس قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد اما امروز قیمت‌ها به شدت افزایش یافته و لجام‌گسیخته است و هر جا سخنگوی دولت کم می‌آورد مشکل را به گردن مصوبه مجلس می‌اندازد.
نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوال بنده آن است که آیا مجلس هنوز در رأس امور است یا خیر؟ مصوبات سران قوا برخلاف مصوبات مجلس است و شنیده‌ایم که درباره قیمت‌ها قرار است در جلسه سران قوا تصمیم‌گیری شود، این در حالی است که این موضوع باید در مجلس تصمیم‌گیری شود.
حسن‌پور متذکر شد: تا امروز یک ریال بودجه برای بخش عمرانی اختصاص نیافته است، وام بنیاد مسکن هم که ۲۰۰ میلیون تومان است پرداخت نشده و مردم برای دریافت این وام مشکل دارند.
محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: در خصوص قیمت‌ها باید تاکید کنم مصوبه مجلس کاملاً مشخص است و هیچ مصوبه‌ای در جلسه سران قوا مبنی بر اینکه قانون مجلس حذف شود و قانون ارائه کالابرگ لغو شود، نداشتیم.
وی بیان کرد: درباره موافقت‌نامه‌ها هم باید بگویم سازمان برنامه و بودجه به ما گزارش داده‌اند و این موافقت‌نامه‌ها امضا شده است. ۱۲ همت به استان‌ها در یک هفته گذشته واگذاری انجام شده و ما پیگیری می‌کنیم مابقی آن انجام شود. حتماً از رئیس سازمان برنامه و بودجه دعوت می‌کنیم در صحن مجلس حضور یابد و در این باره توضیحاتی ارائه کند.
خائنان بدانند قطار انقلاب
به مسیرش ادامه می‌­دهد
محمدرضا میرتاج الدینی  در تذکر شفاهی، گفت: شهید حسین همدانی و دیگر شهدای مدافع حرم یک افتخار بزرگ را به دست آوردند و از دوران ۸ سال دفاع مقدس پرچم جهاد و شهادت‌طلبی را به دوش کشیدند تا در عصر ما به شرف دفاع از حرم به شهادت رسیدند.
وی بیان کرد: هر چند خائنان و منافقان آن را برنتابیدند و او را سردار بی افتخار نامیدند، اما بدانند اگر آنها ۸ سال بر مسند نخست وزیری این کشور تکیه زده بودند، مشروعیتشان را از ولایت فقیه گرفته بودند و شهدای مدافع حرم نیز تحت پرچم ولایت فقیه به دفاع از حرم و امنیت کشور پرداختند. خائنان و منافقین بدانند قطار انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به نقطه مطلوب حمایت از مستضعفین و دهک‌های پایین برسیم و باید به طرق مختلف حمایت خود را از اقشار جامعه و معیشت مردم داشته باشیم.
نظام در برخورد با سران فتنه
تجدید نظر کند
حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس طی تذکر شفاهی اظهار داشت: اخیراً شاهد بودیم سردار همدانی مبغوض سران فتنه قرار گرفت که انتظار می‌رود نظام اسلامی در برخورد با سران فتنه تجدیدنظر کند.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید جلوی فتنه انگیزان ایستادگی کرد. البته این موضوع باعث شد رشادت‌ها و دستاوردهای شهید همدانی در جامعه مورد بازنگری قرار گیرد.
دولت گزارش تحریم‌­های لغو شده را
به مجلس ارائه دهد
مالک شریعتی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: در ماجرای سلمان رشدی به فتوای امام خمینی(ره) تلاش می‌شود آن را رسماً به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند که صحت ندارد و هر چند ما از کسی نمی‌ترسیم، اما مقام معظم رهبری هم فرمودند ما آنجا که دخالت می‌کنیم، صریحاً می‌گوییم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث مذاکرات و لغو تحریم‌ها نیز باید بگویم از تلاش دولت در خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق دیپلماسی اقتصادی به ویژه در حوزه انرژی با همسایگان تقدیر می‌کنم.
وی ادامه داد: ملاک مجلس در مواجهه با گزارش دولت و مذاکرات هسته‌ای، لغو کامل تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی برای مردم ایران است.
شریعتی متذکر شد: طبق ماده ۷ قانون اقدام راهبردی، دولت باید گزارش تحریم‌های لغو شده را به مجلس ارائه کند تا در کمیسیون‌های انرژی و امنیت ملی ارزیابی شود و مجلس تصمیم بگیرد. این ارزیابی دقیق، جدی و منطبق با منافع اقتصادی مردم خواهد بود و بر اساس ملاحظات سیاسی آمریکا و گروه ۱+۴ نخواهد بود.