جبران عقب‌ماندگی در عدالت آموزشی

گروه سیاسی/ رئیس‌جمهور روز گذشته در افتتاحیه سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور، بار دیگر اصول و مبانی رویکرد دولت نسبت به مقوله آموزش و پرورش و جایگاه معلمان در کشور را تشریح کرد. 
آیت‌الله رئیسی نخست با اشاره به اینکه هرگونه هزینه در آموزش و پرورش، به واقع سرمایه‌گذاری برای ارتقای یک نسل است، تأکید کرد که مقدمه همه ویژگی‌های جامعه تراز، از آموزش و پرورش شکل می‌گیرد. 
رئیس‌جمهور در همین راستا، دو مقوله مردمی‌سازی در آموزش و پرورش، یعنی میدان دادن به مردم و والدین و جبران عقب‌ماندگی‌های آموزشی را یکی از اهداف دولت در این زمینه برشمرد و با اشاره به لایحه رتبه‌بندی معلمان که به تازگی وارد فاز عملیاتی شده است، بار دیگر اعلام و تأکید کرد که حتماً این لایحه دنبال خواهد شد، کما اینکه این وعده انتخاباتی را قبل از پایان یک‌سالگی دولت به سرانجام رساندیم.
توسعه کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سی ‌وششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش ‌و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به نقش مهم آموزش و تربیت دانش‌آموزان، آموزش و پرورش را مهم‌ترین نهاد فرهنگی کشور و متولی امر تعلیم و تربیت خواند و گفت:  آینده مدیریت، سیاست و اقتصاد کشور در آموزش و پرورش رقم می‌خورد و بی‌تردید توسعه کشور در گرو توسعه این نهاد است. 
رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه مهم‌ترین مأموریت انبیای الهی تربیت مردم بوده است، افزود: امروز وظیفه خطیر و بسیار مهم تربیت انسان و انسان‌سازی برعهده معلمان و نهاد آموزش و پرورش است.
هزینه برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه جایگاه تعلیم و تربیت باید به‌عنوان یک جایگاه ممتاز و متعالی در جامعه تثبیت شود، تصریح کرد: هرگونه هزینه هدفمند در آموزش و پرورش، یک سرمایه‌گذاری برای کشور در راستای ارتقای آموزش یک نسل و تربیت نیروی انسانی فرهیخته است.
بررسی نقادانه و منصفانه گذشته
رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت بازبینی اقدامات انجام‌شده در گذشته و احصای نظام مسائل آموزش و پرورش اضافه کرد: پیشنهاد بنده به این اجلاس و همه مدیران آموزش و پرورش این است که با نگاه نقادانه و منصفانه، نقاط ضعف و قوت روند حرکتی در گذشته را واکاوی و با شناخت مشکلات، راهکارهای ایجاد تحول و غلبه بر مشکلات را تدوین و ارائه کنند.

ادامه در صفحه  2