در سوگ ادیب و غزلسرای روشن‌ضمیر

گروه فرهنگی: اهالی ادبیات داغدار یکی دیگر از بزرگان خود شدند. ساعت‌های پایانی جمعه‌ای که گذشت با انتشار خبر درگذشت «کیومرث عباسی قصری» همراه شد؛ شاعر غزلسرای پیشکسوت که در 81 سالگی،  به علت کهولت سن و البته ابتلا به بیماری جان خود را از دست داد.
در همین رابطه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی درگذشت کیومرث عباسی قصری را تسلیت گفت. در پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: «در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین، شاعری روشن‌ضمیر از خیل ستایندگان آل‌الله، دعوت حق را لبیک گفت.»
در ادامه این پیام نوشته شده است: «استاد کیومرث عباسی قصری، غزلسرایی توانا بود که در عین پرداختن به مضامین گوناگون، در ستایش ولایت و شهادت نیز هیچ کم نگذاشت؛ به گونه‌ای که می‌توان غزل ایشان در مدح مولی‌الموحدین را در شمار بهترین اشعار علوی دهه‌های اخیر قرار داد و البته که آثار باقیمانده از ایشان در حیطه‌ ادبیات دفاع مقدس نیز ارزشمند و ماندگار است. با طلب رحمت و نور برای آن پیر سفرکرده، این مصیبت را به خانواده‌ کرامت‌مند ایشان و جامعه‌ ادبی ایران اسلامی تسلیت می‌گویم و سلامت و توفیق‌شان را از درگاه دوست، خواهانم.»
 یاسر احمدوند، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با انتشار پیامی درگذشت عباسی قصری را تسلیت گفته و نوشته است: «استاد کیومرث عباسی قصری، لبخند بی‌دریغ شعر که عمری جز با وضوی صفا غزل نسرود و هیچ‌گاه از وظیفه‌ شاعری غفلت نکرد، به دعوت دوست، «بلی» گفت و جاودانه شد؛ شاعر و ادیب گرانقدری که مهربانانه و فروتنانه، در مسیر ادب فارسی سلوک کرد و جز روشنی و نیکی و مردمی، در خاطر اهالی ادبیات بر جای نگذاشت و خوشا او که گفته بود «طاق ابروی محرّم را هلالی دیگر است» و به‌شایستگی در این ایام، به سوی یار، بال گشود.»


افزون بر این محمد حیدری، سرپرست فرمانداری قصرشیرین هم پیامی در سوگ کیومرث عباسی قصری، شاعر قصرشیرینی منتشر کرده، پیامی که در ایرنا منتشر شده و در آن آمده است: «این ادیب توانا و متواضع، پژوهشگر پویا و بااخلاق و شاعر فرزانه، متعهد و برجسته دیار زاگرس و صاحب چندین اثر مکتوب و فاخر، در دوران حیات پربرکت و پرثمر خود میراث‌دار، حامی و پاسدار فرهنگ بود و آثار ارزشمند وی بی‌شک یادگاری بی‌نظیر و بی‌بدیل برای آیندگان خواهد بود.»
گفتنی است، کیومرث عباسی قصری در سال ١٣٢٠ در قصر شیرین به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته علوم قضایی در مقطع کارشناسی است. قصری در وصف امام حسین (ع) شعرهای متعددی را سروده است. او در سال ١٣٦١ ریاست راهنمایی و رانندگی کرمانشاه را به عهده داشته و با درجه سرهنگی بازنشسته شد و در سال ١٣٦٣ به تهران آمد.
قصری با انجمن شعرای ایران، انجمن ادبی خواجو (تهران)، حوزه هنری و فرهنگسراهای تهران همکاری داشت .از جمله آثار وی می‌توان به «حسن ختام»، «باغ ابریشم غزل‌های کرمانشاهی در قلمرو شعر امروز»، «آیه‌های زمینی آواز منتخبی از سروده‌های 1372 - ١٣٥٧»، «گزیده ادبیات معاصر» و ‏«زمزمه نای و نی» اشاره کرد. آیین وداع و تشییع زنده‌یاد کیومرث عباسی قصری، ساعت 10 صبح امروز(یکشنبه سی‌ام مردادماه) در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.