حمله به برج دیده‌بانی صهیونیست‌ها ۷ نظامی سوختند

  سرويس خارجي-
صبح روز شنبه جوانان فلسطيني موفق شدند تا يكي از منحصر به فردترين عمليات‌هاي ضداشغالگري خود را با
آتش‌زدن يك برجك ديده باني صهيونيست‌ها در الخليل به نتيجه برسانند تا نشان دهند كه اشغالگران حتي در پادگان‌هاي نظامي خود نيز در امان نخواهند بود.
اوضاع در كرانه باختری فلسطين به سمت رویارویی فراگیر با دشمن صهیونیستی پیش می‌رود. اين يك ادعاي شعاري و هیجانی نيست، بلكه واقعيت اين روزهاي مناطق اشغالي فلسطين به وي‍ژه در كرانه باختري است. با وجود آن كه همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با دشمن صهیونیستی و تعقیب و بازداشت فلسطینیان در بالاترين سطح خود قرار دارد، اما همچنان اراده مجاهدان مبارزان فلسطيني در کرانه باختری برای مقابله با اشغالگران در بالاترين سطح خود است.


آن‌طور که رسانه‌های عبری زبان نوشته‌اند، مقامات تل آويو به شدت نگرانند که مبارزه مسلحانه در کرانه باختری در عمل به شكل‌گيري هسته‌هاي متعدد و مختلف گروه‌هاي مقاومت تبدیل شود یا اینکه حامیان مقاومت در كرانه باختري به راحتي به سلاح گرم دسترسي پيدا كنند و وحدت ملی فلسطین رنگ واقعيت ميداني به خود گيرد. در اين شرايط صهيونيست‌ها جز گلوله هيچ پاسخي نخواهند داشت، اما بعيد است كه مرگبارترين سلاح‌ها نيز در دهه هشتم اشغال فلسطين بتواند اراده فلسطيني‌ها را سركوب كند.
همچنين تشدید اقدامات غیرانسانی صهیونیستها علیه فلسطینیان در كرانه باختري به ویژه کشتار مکرر جوانان این منطقه که با بی‌توجهی سازمان‌هاي بین‌المللی مسئول و غفلت نهادهای حقوق بشری همراه است، مهم‌ترين محرك براي حركت كرانه باختري به سمت مسلح شدن و آمادگي براي يك جنگ تمام عيار عليه اشغالگران است.
البته جنگ تمام عيار و مسلحانه فلسطيني‌ها در كرانه باختري اكنون چند سالي است كه رنگ واقعيت به خود گرفته و طي چند ماه گذشته تنش‌ها در كرانه باختري به بالاترين سطح خود و در حد يك جنگ شهري رسيده است. روز شنبه نيز فلسطيني‌ها نشان دادند كه جنگ تمام عيارشان را با صهيونيست‌ها آغاز كرده‌اند و از همين رو منابع عبری زبان از آتش گرفتن يك برج ديده باني نظاميان صهيونيست در حمله جوانان فلسطيني خبر دادند. اين برج ديده باني در منطقه الخليل كرانه باختري قرار دارد و جوانان فلسطینی‌ با کوکتل مولوتف موفق شدند این برج دیده‌بانی را هدف قرار داده و آن را به آتش بكشند.
اهميت اين عمليات از آنجاست كه در واقع فلسطيني‌ها اين بار عمليات ضداشغالگري خود را در بخشي از يك منطقه نظامي انجام داده و توانايي خود براي ضربه زدن به صهيونيست‌ها حتي در مناطق و پادگان‌ها را نشان دادند. منابع عبري تائيد كرده‌اند كه آتش سوزي اين برج ديده باني نظامي هفت مجروح برجاي گذاشته است، اما منابع ديگري خفگي و سوختن نظاميان اشغالگر در اين حمله را نيز اعلام كرده‌اند. با وجود آن كه صهيونيست‌ها به شدت از انتشار خبر تلفات نظامي خود هراس دارند و اين گونه خبرها را سانسور مي كنند، اما شعله‌هاي آتش و دودي كه از برج ديده باني در منطقه نظامي رژيم صهيونيستي به هوا خواست، باعث شد تا منابع خبري صهيونيست نتوانند خبر حمله موفق جوانان فلسطيني را سرپوش گذارند. حمله موفق جوانان فلسطيني به برجك ديده باني نظاميان صهيونيست، يكي از موفق ترين عمليات‌هاي ضداشغال طي چند ماه گذشته در كرانه باختري به شمار مي رود.
كرانه باختري، فراتر از انتفاضه
تشديد حملات از سوي فلسطيني‌ها عليه صهيونيست‌ها و موفقيت اين عمليات‌ها به طور كلي باعث شده تا حتي كارشناسان صهيونيست نسبت به توان نيروهاي خود دچار شك و ترديد شوند و روحيه خود را از دست بدهند. به عنوان نمونه،  «تسوی یحزکیلی»، تحلیلگر صهیونیست در کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به تحولات اخیر کرانه باختری اذعان کرد: ارتش و سرویس‌های امنیتی اسرائیل در توقف عملیات‌های فلسطینی‌ها ناکام مانده‌اند. او گفت: شرایط فعلی ما از یک موج عملیات یا حتی انتفاضه فراتر است، چون با چشمان خود می‌بینیم که گویی این عملیات‌های مقاومتی صد سال است که آغاز شده و ادامه داشته است.
تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: در شرایط کنونی ما می‌خواهیم این واقعیت‌ها را نادیده بگیریم، چون اتفاقاتی که رخ داده نشان می‌دهد مردم فلسطین به ویژه در جنین و نابلس اراده و قدرت بی‌سابقه‌ای پیدا کرده‌اند.
همزمان با اعلام نگراني‌ها، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم برای یک عملیات گسترده در شمال کرانه باختری آماده است. این شبکه عبری زبان به نقل از یک مسؤول نظامی اسرائیلی اعلام کرد: دستگاه امنیتی اسرائیل به دلیل هشدارها درباره یک رشته حملات جدید در بالاترین سطح آماده‌باش قرار دارد و روزهای آینده به منزله لحظات آزمون خواهد بود.
فلسطینی‌ها را بكشيد و لذتش را ببريد!
ترديدي نيست كه صهيونيست‌ها در مواجهه با تحولات كرانه باختري شكست خورده‌اند و از همين رو نيز اكنون فرماندهان ارشد اين رژيم تلاش مي‌كنند تا روحيه نيروهاي نظامي خود را بازيابي و حفظ كنند. آنها به چشم خود مي بينند كه سه فلسطيني چگونه به راحتي، اتوبوسي از مجهزترين و زبده‌ترين نظاميان گولاني را به تيربار مي بندند و كاري هم از كسي ساخته نيست. از همين رو نيز، ژنرال «ابینوعم امونه» خطاب به نظامیان تحت امر خود گفته است: فلسطینی‌هایی که در حال فرار هستند را بکشید. اين ژنرال صهیونیستی در سخنرانی اخیر در جمع نظامیان این رژیم افزود: خوب می‌دانید که شما نیروهای جنگی هستید، پس فلسطینی‌ها را در حالی که در حال فرار هستند، بکشید و لذت ببرید و برای شما آرزوی موفقیت دارم.
بيشترين نگراني صهيونيست‌ها از آن است كه تنش‌ها در كرانه باختري حتي باعث شود تا آنها از برگزاري انتخابات خود نيز عاجز شوند. در همین راستا «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم اشغالگر در مصاحبه با شبکه 12 تلویزیون این رژیم در روز جمعه اعلام کرد که بیش از 10 گردان ارتش به سمت کرانه باختری حرکت کرده‌اند و امیدواریم که قبل از انتخابات نوامبر وارد هیچ‌گونه درگیری نظامی نشویم.
اوضاع ملتهب در کرانه باختری همچنين مایه نگرانی شدید نهادهای امنیتی آمریکا و اسرائیل است. باراک دیوید خبرنگار وبسایت صهیونیستی والا دراین زمینه اظهار داشت، این شرایط حتی موجب نگرانی دولت آمریکا نیز شده است. سفر «باربرا لیو» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه به فلسطین اشغالی و نیز دیدار او با مقامات تشکیلات خودگردان نشان می‌دهد که ما در آغاز مرحله بسیار حساسي در فلسطين قرار داریم. همچنین به تازگي رئیس‌شاباک به مقامات اطلاعاتی ارشد آمریکا گزارشی را درباره عملیات‌های فلسطینیان در ماه‌های اخیر ارائه کرد تا وضعيت بحراني اين روزها در فلسطين را تشريح كرده باشد.