آغاز موج بازگشت زائران حسینی

فرمانده کل انتظامی کشور خبر داد
آغاز موج بازگشت زائران حسینی

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: امروز حدود ۱۰۰ هزار نفر از زائران به میهن اسلامی بازگشتند  که حدود ۵۰ درصد این میزان مربوط به پایانه مرزی مهران است که امیدواریم زائرانی که به عتبات مشرف شده‌اند هر چه زودتر به شهرهای عقبه خود بازگشته و تدابیری اتخاذ کنند که موجب ترافیک در محورهای مواصلاتی نشود.


به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری با بیان اینکه تا چند روز آینده حجم بازگشت زائران به پایانه‌های مرزی افزایش خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر از زائران حسینی از مرزهای کشور خارج شده‌اند و تاکنون بیش از 500 هزار نفر از زوار به کشور بازگشته‌اند.
وی زیرساخت‌های کشور عراق در خصوص خدمات‌رسانی به زائران را کافی ندانست و گفت: البته مردم عراق پای کار بوده و پذیرای زائران ایرانی بوده‌اند؛ اما مشکلات طرف عراقی را باید رصد و به مسئولان اعلام و با توجه به ظرفیت آن طرف مرز، زائران ایرانی را اعزام کنیم.
اشتری همچنین اظهارکرد: در حال حاضر بیشترین ازدحام در مرزهای شلمچه و مهران است و احتمال بسته شدن کامل مرزها نیز وجود دارد؛ با رایزنی‌هایی که با کشور عراق انجام شده توانستیم تعداد زیادی را از مرز خارج کنیم، در شرایط فعلی مرزها گنجایش و ظرفیت پذیرش زائران جدید را ندارد.
وی با بیان اینکه تمامی نیروهای پلیس در مرزها در حال خدمت‌رسانی به زائران عزیز هستند، ادامه داد: البته در تلاش هستیم زائرانی که در پایانه‌های مرزی هستند و امکان بازگشت برای آنها وجود ندارد، پذیرش شوند. در واقع حدود 40 درصد از زائران عزیزی که در شهرهای مرزی حضور داشتند، از مرز عبور کرده و به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه اجازه ورود به شهرهای مرزی فقط به اتوبوس‌ها و خودروهای عمومی داده می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت پارکینگ‌ها تکمیل است به طوری که زمین‌های کشاورزی نیز تبدیل به پارکینگ شده؛ پلیس خادم تمامی زائران است و از همه این عزیزان می‌خواهیم با صبر و همکاری با پلیس اجازه بدهند ترددها تسهیل شود تا شاهد اتفاقی در مرزها نباشیم.