سفارش قرآني تواصي به حق و تواصي به صبر دستورالعمل اساسي براي هميشه ماست

در اربعين سيد و سالار شهيدان، حسينيه امام خميني (ره) ميزبان هيات‌هاي دانشجويي بود و دانشجويان عزادار در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي همنوا با زائران كربلاي معلّي يكپارچه نداي «لبيك يا حسين» سر دادند.
در پايان مراسم عزاداري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در سخناني دل‌هاي پاك و مومن جوانان را موجب كيفيت‌بخشي به دعا و موعظه و افزايش هدايت ‌الهي دانستند و گفتند: مراسم اربعين كه پرچم بلند حضرت سيدالشهداست امسال با شكوه‌تر و معظم‌تر از هر دوره ديگري در تاريخ برگزار شد. رهبر معظم انقلاب، حادثه معجزه‌آساي راهپيمايي اربعين را نشانه اراده پروردگار براي برافراشته‌تر كردن پرچم اسلام اهل‌بيت خواندند و افزودند: اين حركت با هيچ سياست و تدبير بشري قابل تحقق نيست و اين دست خداست كه با اين جلوه عظيم بشارت مي‌دهد راه پيش روي ما روشن و پيمودني است. ايشان، جوانان را به قدر دانستن دوران جواني و اهتمام ويژه به هيات‌هاي حسيني توصيه كردند و گفتند: هيات‌ها هم بايد ياد اهل‌بيت را زنده نگه دارند هم مركز و پايگاه تبيين حقايق باشند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تلاش‌هاي بي‌وقفه بدخواهان و رهزنان حقايق بر ضد حوادث مهمي همچون راهپيمايي شورانگيز اربعين، همگان را به وظيفه‌شناسي سفارش و خاطرنشان كردند: دو جمله حياتي و جاوداني قرآن يعني تواصي به حق و تواصي به صبر براي هميشه و به خصوص براي امروز ما يك دستورالعمل اساسي است.
ايشان، صبر را به معناي پايداري، ايستادگي، خسته نشدن و خود را در بن‌بست نديدن دانستند و خطاب به جوانان عزيز هياتي و قرآني گفتند: هم خودتان راه حق را برويد و هم تلاش كنيد با منور كردن محيط‌هاي گوناگون از جمله دانشگاه به رنگ خدا، ديگران نيز به اين راه هدايت شوند.
همچنين در اين مراسم، حجت‌الاسلام عالي در سخناني، لازمه ظهور منجي عالم بشريت را ايجاد آمادگي و استعداد عمومي در امت اسلامي دانست و گفت: زيارت اربعين كه امروز به نماد همگرايي مومنان و اجتماع عظيم حق‌طلبان تبديل شده است، بستري بي‌نظير براي تربيت جمعي جامعه اسلامي و تحكيم پيوندهاي مومنين و ايجاد آمادگي براي ظهور است. در اين مراسم، آقاي محمد كاويان زيارت اربعين را قرائت كرد و آقاي ميثم مطيعي نيز به مقتل‌خواني و مرثيه‌سرايي پرداخت.