مبارزه <کیمیا> با بیماری مرموز

همدلی جامعه ورزش برای بازگشت سلامتی به ستاره تکواندو  
مبارزه «کیمیا» با بیماری مرموز

محمد محمدی سدهی / کیمیا علیزاده بدون شک تک ستاره تکواندو بانوان و افتخار ورزش ایران است. او برای بانوان ایران تاریخ‌سازی کرد و حالا راه بسیار طول و درازی را در پیش دارد تا سال‌ها بر افتخاراتش بیفزاید. علیزاده پیش از حضور در مسابقات جهانی با آسیب‌دیدگی روبه رو بود اما با تشخیص پزشکان به کره جنوبی اعزام شد. کیمیا در کره‌جنوبی با سرما‌خوردگی مواجه شد و بر خلاف ادعای برخی بیماری‌اش ربطی به آسیب‌دیدگی‌اش ندارد. با این حال  دیروز اطلاعاتی در مورد بیماری او مطرح شد.



سارا جمهوری، پزشک تیم ملی تکواندو بانوان درباره آخرین وضعیت کیمیا علیزاده به تسنیم گفت: «حال کیمیا در حال حاضر خوب است و مشکلی ندارد. بیماری او ویروسی است که وارد بدنش شده و کاملاً تحت کنترل و درمان است. بیماری علیزاده خاص و خطرناک نیست و بزودی درمان می‌شود.» او درخصوص اینکه گفته می‌شود علیزاده به دلیل شرکت در مسابقات جهانی دچار این مشکل شده، چنین پاسخ داد: «اصلاً چنین چیزی نیست و هر کسی می‌تواند دچار این بیماری شده و ویروس وارد بدنش شود. این ویروس مانند ویروس سرماخوردگی است و اصلاً نگران کننده نیست. از قول من اعلام شده که کیمیا با فلج موقت مواجه می‌شود که این‌گونه نیست و چنین چیزی وجود ندارد.»
محمدرضا معتمد، یکی دیگر از پزشکان متخصص کیمیا با تشریح شرایط حال این تکواندوکار، گفت: «یک ویروسی وارد بدن او شده که برای از بین بردن این ویروس باید او تحت کنترل باشد تا مشکل او به کلی حل شود. او از بیماری خاصی رنج نمی‌برد و تنها مشکل او ویروسی است که وارد بدن علیزاده شده است.» در این شرایط مهرو کمرانی، سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان نیز با اشاره به این موضوع که طول درمان کیمیا دو هفته است، اظهار داشت: «نمی‌دانم این شایعاتی که مطرح می‌شود را بر چه اساسی دوستان عنوان می‌کنند. بیماری کیمیا علیزاده یک بیماری عفونی است که پزشکان آن را تشخیص دادند و در حال حاضر نیز تحت نظر پزشکان در بیمارستان بستری است. کیمیا در تهران سرماخوردگی داشت که قبل از مسابقات درمان شد اما آنجا احتمالاً دچار ویروسی شده است که سیستم ایمنی بدن او را تضعیف کرده است. در حال حاضر نیز با توجه به ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن او ابتدا به دنبال بهبودش هستیم تا بعد از آن برای درمانش اقدام کنیم.»
دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی دیروز با حضور در بیمارستان پارس و ضمن ملاقات با کیمیا علیزاده، حال عمومی وی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «مشکل اصلی کیمیا علیزاده ضعف اندام تحتانی است که پزشکان در این زمینه منتظر جواب تست‌های تشخیصی هستند.» او در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: «کیمیا علیزاده بعد از بازگشت از مسابقه‌های جهانی تکواندو دچار ناراحتی عفونی گوارشی شده بود و همین مسأله سبب ضعف اندام تحتانی و سرگیجه و همچنین عدم تعادل او شده بود که ضمن پیگیری و مراجعه به بیمارستان، پزشکان تشخیص داده بودند که باید در بیمارستان بستری شود تا علت بیماری وی مورد بررسی قرار گیرد. من تصور می‌کنم ضعف وی بیشتر به خاطر انجام مسابقه‌های سنگینی است که در مسابقه‌های جهانی تکواندو در کره جنوبی داشته و پزشکان بعد از بازگشت از این رقابت‌ها و طی آزمایش‌های مختلفی که روی وی انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که برای برطرف کردن ضعف اندام تحتانی وی باید تست‌های تشخیصی از وی به عمل آورند تا بتوانند تصمیم درستی برای درمان بیماری او داشته باشند.
کیمیا علیزاده آنقدر ورزشکار مهم، محوری و البته محبوبی در ورزش ایران محسوب می‌شود که بلافاصله وزیر ورزش را هم برای عیادت و پیگیری وضعیتش ترغیب کند. دیروز مسعود سلطانی‌فر به عیادت بانوی مدال‌آور المپیکی ایران رفت. او در جریان عیادت از کیمیا علیزاده گفت: «من قول مدال طلای المپیک توکیو را از کیمیا گرفته‌ام. براى دخترم کیمیا آرزوى سلامتى و بهبودى دارم. دختران ورزشکار ایران الگوى جهانى زنان مسلمان است. وزارت ورزش و جوانان حامى قهرمانان ملى است و فدراسیون پزشکى ورزشى بر روند درمانى علیزاده نظارت کامل دارد.»