عبدالملکی در رفت و برگشت

آرمان ملی: ظاهرا قرار نیست حواشی با وزارت کار خداحافظی کند. روز چهارشنبه برخی سایت‌ها خبر دادند پس از چند ماه غیبت، حجت ا... عبدالملکی دیده شد. وزیر مستعفی تعاون و کار در سفر مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری به روسیه در ترکیب هیات اعزامی ایران است. 24 خرداد بود که عبدالملکی از وزارت کار استعفا داد. نکته قابل تامل آنجاست که برخی از اختلافات میان مخبر معاون اول و عبدالملکی خبر می‌دادند که هیچ یک از آنها حاضر به تکذیب این اختلاف نشدند. تنها سخنگوی دولت بود که درباره استعفای وزیر کار گفت: «از آقای عبدالملکی نپرسیدم دلیل استعفایش چه بوده، ولی به عنوان یک شاهد عینی، اختلافی بین عبدالملکی و مخبر ندیدم.» زمانی اظهارات سخنگوی دولت در برخی اذهان کمرنگ شد که زاهدی وفا به عنوان سرپرست وزارت کار معرفی شد که معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول بود. برخی سایت‌های خبری درآن برهه از تیتر «وزیر رئیسی رفت، وزیر مخبر می‌آید؟» استفاده کردند. اکنون اگر خبر همراهی عبدالمالکی با مخبر واقعیت داشته باشد، می‌توان گمانه پایان اختلافات را مطرح کرد!
 گزینه پولدار رأی نیاورد
البته ظاهرا اوضاع وفق مراد مخبر و زاهدی وفا نبود چرا که 12 مهر در شرایطی که خبرگزاری ایرنا از انتخاب زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد، خانه ملت اعلام کرد که نمایندگان به زاهدی وفا اعتماد نکردند. توسلی، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس در مخالفت با زاهدی وفا تاکید کرد: دارایی زاهدی‌وفا ۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. وی البته لیستی از این اموال نیز در مجلس شورای اسلامی ارائه داد و با اشاره به اسنادی که از اموال زاهدی وفا به دست آورده است، تاکید کرد: منزل ویلایی دهکده ۱۸۰۰ متر، زمین کرج ۴۲۰۰ متر، باغ دزاشیب ۱۸۵۰ متر، ویلای جنگلی سرودشت ۵۱۰ متر، آپارتمان گل سنگ نیاوران ۷۲ متر، خانه دزاشیب ۵۵۰ متر، باغ کرج ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر، باغ نائینی ۱۱ هزار متر، ویلای ساحلی درچلمدن ۲ هزار متر، خانه ویلایی نیروی هوایی ۴۰۰ متر، زمین شهرری ۱۵۰ متر، آپارتمان ۱۸۰ متری نیاوران و منازل دیگری که به نام ایشان وجود دارد. توسلی افزود: بنده در جلسه نیز به ایشان یادآور شدم که براساس برآوردی که انجام دادم اموالش ۳ هزار میلیارد تومان است، ایشان به من گفتند رقم را بالا گرفتید، اموالم هزار میلیارد تومان است و من سرایدارم. این سرایداری به چه شکلی به دست آمده؟ حسن نوروزی، نماینده رباط کریم نیز در مخالفت با زاهدی وفا، خطاب به وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: آقای زاهدی وفا وزارت را به عقلا بدهید، این وزارتخانه جای محرومان و پابرهنگان است، کسانی که درد مردم را حس کرده‌اند و مشکلات محرومان را می‌شناسند، فراکسیون صبح ۴۲ درصد رأی به ایشان داد.
  یک رأی سرنوشت ساز
 شمارش آرا نمایندگان به محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه مجلس حاشیه ساز شد. شمارش آرای نمایندگان نزدیک به ۴۲ دقیقه طول کشید. در نهایت محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در این نشست نتیجه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی را قرائت کرد که براساس آن نمایندگان مجلس با ۱۳۶ رأی موافق، ۱۲۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۲ آرای مأخوذه، با تصدی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط زاهدی وفا مخالفت کردند. این در حالی بود که پیش از اعلام رسمی آرا، خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که زاهدی وفا با ۱۵۴ رأی وزیر کار شد اما به‌دلیل ابهام در رأی‌گیری در ۲ الی ۳ رأی مأخوذه، تعدادی از نمایندگان طبق آیین‌نامه درخواست بازشماری آرا را مطرح کردند. علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس نیز به فارس گفت: زاهدی وفا در بازشماری آرا، با یک رأی اختلاف رأی اعتماد مجلس را به دست نیاورد.