«احکام بازدارنده »در انتظار بازداشتی‌های جدید

آرمان ملي: معاون امنيتي و انتظامي وزير کشور در گفت‌وگويي ضمن هشدار به آشوب‌گران، گفت: از امروز به بعد دستگيرشدگان صحنه اغتشاشات، تا زمان محاکمه ديگر به هيچ وجه آزاد نخواهند شد و دادگاه‌هاي آن‌ها به سرعت برگزار مي‌شود و احکام بسيار قاطع و بازدارنده‌اي براي آن‌ها صادر خواهد شد. وي گفت: روز گذشته(شنبه) جز در شهرهاي تهران و سنندج که شاهد ناآرامي‌هاي مختصري بوديم، در تمام کشور آرامش و امنيت کامل برقرار بود و حقيقتاً دشمن در اين توطئه جديد نيز با شکست مواجه شده است. معاون امنيتي وزير کشور گفت: ان‌شاءا... اين مسائل اخير به زودي حل شده و با بقاياي اغتشاشگران برخورد خواهد شد تا اندک ناآرامي‌هاي باقي مانده تمام شود.
برخورد قاطعانه با اغتشاشگران
اسماعيل کوثري نماينده مردم تهران در مجلس، با اشاره به اغتشاشات روزهاي اخير در کشور گفت: دستگاه‌هاي امنيتي، انتظامي و قضائي بايد قاطعانه با اغتشاشگران برخورد کنند و اجازه ندهند که آنها بيش از اين امنيت و آسايش مردم را برهم بزنندz. اسماعيل کوثري ادامه داد: به هيچ وجه نمي‌توان روي شعارهاي ساختارشکنانه و رفتارهاي خشن اغتشاشگران نام مطالبه عمومي نهاد، چرا که آنها ديگر با کارهايشان آسايش و امنيت مردم را به خطر انداخته‌اند. نماينده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: وقتي در ميان افراد دستگير شده عناصر سلطنت‌طلب و ضدانقلاب مشاهده مي‌شوند، نشان‌دهنده اين مساله است که اين آشوبگران به دنبال حل معضلات و مشکلات مردم نيستند. اگر در روزهاي ابتداي ناآرامي‌ها گفته مي‌شد که برخي بر اثر هيجان وارد ميدان شده‌اند، اما امروز و پس از هشدارهاي متعدد مسئولان مبني بر اينکه افراد فريب اغتشاشگران را نخورند، ديگر عذري باقي نمانده است. وي افزود: اگر تجمعي براي اعلام اعتراض بخواهد شکل بگيرد بايد با مجوز قانوني و به صورت آرام باشد، نه اينکه بدون مجوز و با ايجاد اغتشاش، درگيري و ناامني همراه باشد. بايد عوامل اغتشاش دستگير و به قوه قضائيه تحويل داده شوند و قوه قضائيه نيز بايد اشد مجازات را براي اين قبيل افراد در نظر بگيرد. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: بايد محروميت از امتيازات اجتماعي براي اغتشاشگران درنظر گرفته شود تا از اين طريق هزينه سنگين رفتارهاي خود را پرداخت کنند و فکر نکنند که دست به هر کاري بزنند کسي کاري به آنها ندارد.
*مردم را نمي‌زنيم


يکي از نيروهاي امنيتي که در اعتراضات اخير زخمي شده در مصاحبه‌اي گفت: نيرو‌هاي امنيتي و پليس مردم را کتک نمي‌زنند. گروهبان يکم يگان ضربت سرکلانتري چهارم پليس پيشگيري پايتخت مي‌گويد: ما واقعاً مردم را نمي‌زنيم، مگر مي‌شود هموطن خود را کتک بزنيم؟ اصلاً آدم چطور دلش مي‌آيد که اين کار را بکند؟ از مردم خواهش مي‌کنم که به حرف‌هايي که در رسانه‌هاي بيگانه زده مي‌شود اهميت ندهند.