دود خطای محاسباتی دشمنان در ایجاد اغتشاش به چشم خودشان خواهد رفت

  سرویس سیاسی-
نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با کیهان گفتند از آنجا که دشمنان از تمام اقدامات پیشین خود (از جنگ و ترور و تحریم و تهدید و...) به هدفشان نرسیدند لذا با یک خطای محاسباتی در مورد جامعه ایران به طمع افتادند که با ایجاد اغتشاش به هدفشان برسند اما دود این اقدام به چشم خودشان خواهد رفت.
نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با کیهان به ارائه تحلیل‌های خود از شرایط این روزهای جامعه ایران پرداختند. در این رابطه
«حجت‌الله فیروزی» نماینده مردم فسا در مجلس به کیهان گفت: در هر کشوری ممکن است این شرایط پیش بیاید که عده‌ای نسبت به چیزی اعتراض داشته باشند و بخواهند آن را بیان کنند اما آن چیزی که باز در همه جای دنیا پذیرفتنی نیست این است که بیان اعتراض از چارچوب‌ها خارج شود و موجبات ناامنی و آشوب و اغتشاش را فراهم آورد و به این وسیله به اموال عمومی خسارت وارد کنند.


وی در ادامه افزود: متاسفانه در کشور ما اتفاقی که اخیرا افتاد در هیچ چارچوب و مبنایی جز اغتشاش و آشوب قرار نمی‌گیرد. در این میان نقش خواص جامعه بسیار حائز است. در حوزه سد‌سازی یکی از راهکارها، ساخت حوضچه آرامش است. کار این حوزچه این است که فشار و سرعت آب را بگیرد تا باعث خرابی نگردد. دیدیم که خیلی از خواص جامعه به جای آنکه در مقام روشنگری و تبیین حقایق قرار بگیرند در جایگاهی کاملا مخالف آن قرار گرفتند و با اظهارنظرهای شتاب زده، احساسی و بدون استدلال و استناد عملا آتش بیار معرکه شدند.
برخی فعالین سیاسی
بر آتش آشوب دمیدند
فیروزی گفت: تعدادی از سیاسیون هم به جای آنکه تاملی کنند و سعی کنند تا فضا را به سمت رفتارهای معقول سوق دهند دقیقا رفتار و گفتاری التهاب افزا پیش گرفتند و حتی در این میان بودند سیاسیونی که تهمت‌هایی را به نظام و نهادهای نظام نسبت دادند و به واسطه این تهمت‌ها عملا بر آتش آشوب و فتنه دمیدند.
نماینده مجلس تاکید کرد: نکته دیگر این است که شرایط ایران در جهان با هیچ کشور دیگری قابل تطابق نیست؛ از این جهت که تاکنون هیچ‌گاه سابقه نداشته که این حجم از رسانه‌ها علیه نظام و اسلام و مذهب شیعه به تولید محتوا بپردازند. وجود شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای از یک سو و عملیات رسانه‌ای آنها برای افروختن آتش اغتشاش و در ادامه زنده نگه داشتن آن سبب شده که این رسانه‌ها به اغراق و بیان مبالغه‌آمیز از آشوب و اغتشاش بپردازند همین شگرد رسانه‌ای از طرفی موجب می‌شود که کشورهای اروپایی و آمریکا عمدتا در مورد ایران دچار محاسبات اشتباه شوند. بر همین اساس است که بارها شنیده‌ایم که برای پایان عمر جمهوری اسلامی با قطعیت تاریخ تعیین کرده‌اند.
فیروزی تصریح کرد: یکی دیگر از نتایج محاسبات خطای اروپایی‌ها این است که نسبت به جمهوری اسلامی ایران به اتخاذ مواضع غیراصولی و غیرسازنده مبادرت ورزیده‌اند که به طور حتم دود آن در نهایت در چشم خودشان خواهد رفت. یکی از ثمرات اغتشاش‌آفرینی عده‌ای در داخل کشور این بوده که اروپا و آمریکا آن را مستمسکی برای اعمال تحریم‌های بیشتر قرار داده‌اند و معمولا در این شرایط از میز مذاکره نیز فاصله گرفته‌اند. این واکنش غربی‌ها نیز معمولا براساس همان محاسبات نادرست در مورد سرانجام قریب‌الوقوع جمهوری اسلامی ایران شکل می‌گیرد.
عصبانیت 40ساله دشمنان
همچنین حجت‌الاسلام «حسن شجاعی علی آبادی» نماینده مردم زنجان در مجلس در این باره به کیهان گفت: به نظر بنده در این ماجراها چند موضوع را باید خطاب به چند گروه متذکر شد. یک دسته قطعا دشمنان جمهوری اسلامی ایران هستند که 4دهه است که هر چه تیر‌انداخته‌اند همه به سنگ خورده است. این دشمنان که در مواردی مانند بروز آشوب و اغتشاش ناگاه بسیار فعال می‌شوند و در فقره اخیر هم دیدیم که عصبانیت دشمنان ایران از ناکامی 40ساله در ساقط کردن این نظام به شکل کم سابقه‌ای با فحاشی‌ها، بددهنی‌ها و خشونت‌های حیرت آور بروز و ظهور یافت تا امنیت را خدشه‌دار کنند و متعاقب آن به ملت عزیز ایران آسیب وارد کنند.
وی افزود: خب اولین نکته را باید به دشمنان این آب و خاک گفت که شما هنوز هم ملت ایران را به‌درستی نشاخته‌اید. این ملت، ملتی است که اسلام و مبانی عمیق انقلاب اسلامی را از عمق جان قبول دارد و برای دفاع از آنها خون‌های پاک بسیاری از فرزندانش بر زمین ریخته شده و هرگاه این ملت خطری را علیه اسلام یا انقلاب حس کند آن‌گاه چون سیلی خروشان به میدان می‌آید و موجبات حیرت همگان را پدید می‌آورند که حوادث عاشورای 1388 و متعاقب آن حرکت عظیم 9دی 1388 را می‌توان یک نمونه از خروش غیرت دینی و ملی ایرانیان نامید.
شجاعی خاطرنشان ساخت: نکته دوم را باید به مردم عزیزمان عرض بکنیم. ما درک می‌کنیم که شما مشکلات فراوانی دارید و در طی سال‌های اخیر مشکلات اقتصادی و معیشتی واقعا فشارهایی را به شما مردم عزیز وارد کرده است. گاهی برخی از سوءتدبیرها توسط مسئولین در دولت‌های مختلف آسیب‌هایی را به شما وارد کرده به خصوص 8سال حاکمیت تفکر غربگرا و لیبرال باعث شد که اقتصاد کشور دچار مشکل شود و معیشت مردم هم متاسفانه با تنگناهایی مواجه شود. راه‌حل این قبیل مشکلات حتما همت جهادی تحت لوای یک اتحاد و یکپارچگی در کشور است کمااینکه در یک سال اخیر در دولت انقلابی اتفاقات مبارکی افتاده و آرام آرام شرایط به نفع مردم تغییر خواهد کرد. بنابراین با وحدت و همدلی باید به حل مشکلات بپردازیم که این نهضت حل مشکل هم در دولت انقلابی آغاز شده و ان شاءالله آثار و نتایج آن برای مردم آشکار خواهد شد.
نماینده مردم زنجان گفت: یک موردی هم خطاب به مسئولین عرض کنم که مردم عزیز انتظار دارند مسئولین همرنگ با آنها باشند. طبعا باید مراقب باشیم دچار تجمل نشویم و مردم را محرم بنامیم اگر سؤالی را در ذهن مردم هست به سؤال‌شان پاسخ دهیم اگر مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند احساس کنند که مسئولین هم همراه مردم هستند. چنین نباشد که مردم حس کنند سختی‌ها را آنها تحمل می‌کنند و تنعم برای مسئولین است. مسئولین باید نگاه کنند و ببینند که در عالی‌ترین سطح نظام رهبرمعظم انقلاب در اوج ساده زیستی هستند و یکی از اصلی‌ترین دلایل پیوستگی آحاد جامعه با رهبرانقلاب به دلیل همین صفات حسنه است. بنابراین باید خودمان را همرنگ با مردم نگه داریم و اهل گفت‌وگو با مردم باشیم.
توهم دشمن
درباره براندازی
«علی اکبر علیزاده» نماینده مردم دامغان در مجلس نیز در این مورد گفت: یک نظمی در جهان پس از جنگ دوم جهانی پدید آمد که در آن آمریکا و شوروی به ابرقدرت بودند و هر کشوری در جهان الزاما به یکی از این دو قطب گرایش و وابستگی داشت. در این میان یک نظامی در عالم پدید آمد که شعارش «نه شرقی و نه غربی» بود و عدم وابستگی به هیچ قدرتی را سرلوحه کارش قرار داده بود و استقلالش را بر این راستا دنبال می‌کرد. در آن هنگام هر دو قدرت جهانی یعنی آمریکا و شوروی و دنباله‌روهای آنان ریختند بر سر جمهوری اسلامی ایران تا این نظام نوپا را نابود کنند این نهال نوپا امروز شده درخت تناور و در آن‌سو آمریکایی‌ها روز به روز از قدرت‌شان کاسته می‌شود.
این نماینده مجلس افزود: نظام عالم در حال تغییر است و عامل این تغییر جمهوری اسلامی ایران است. در چنین شرایطی آمریکا چه کاری باید انجام دهد؟ طبیعتا آنها هر کاری از دستشان بربیاد انجام می‌دهند تا این نظام را سرنگون کنند.
در دهه‌های مختلف مثل 1378 و 1388 با ایجاد اغتشاش و آشوب و یا با تحریک گسل‌های قومیتی و ترور و تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی و... هر چه می‌توانستند انجام دادند. خصوصا در دهه اخیر تحریم‌ها را که از ابتدای انقلاب با این نظام بوده به شدیدترین حالت رساندند که از آن با عنوان تحریم‌های فلج‌کننده نام می‌برند که به زعم خودشان اگر ذره‌ای از آن را به هر کشوری وارد کنند از پا درمی‌آید اما همچنان به لطف و خواست حضرت باری تعالی این نظام به حیاتش ادامه می‌دهد.
وی خاطرنشان ساخت: آنها تا حدی توهم زده بودند که گفتند جمهوری اسلامی ایران جشن 40سالگی انقلابش را نخواهد دید. در پس هر کدام از این روش‌ها که آنها برای نابود کردن نظام ایران به کار گرفتند هزاران ساعت کار کارشناسی در تعداد بسیار زیادی از ‌اندیشکده‌های آمریکایی، اروپایی و صهیونیستی است. آنها پس از این همه کارها که به سرانجام نرسید خواستند چنان مردم ایران را در تنگنا قرار دهند که خود مردم ایران نظام‌شان را ساقط کنند.
علیزاده خاطرنشان ساخت: اتفاقی که افتاد چه شد؟ مردم آمدند در انتخابات ریاست جمهوری کسی را انتخاب کردند که مردی خدمتگزار و معتقد به تفکرات امام و رهبری است. از طرفی رئیس‌جمهور جدید ایران شروع کرد تمام سوءتدبیرهای دولت لیبرال را اصلاح کرد یا در حال اصلاح است. می‌خواستند ایران را منزوی کنند اما ارتباطات ایران با کشورهای دیگر مخصوصا با همسایگان بیشتر و بیشتر شد و از طرفی دیگر ایران به پیمان مهمی به نام پیمان شانگهای پیوست و هم اکنون هم صحبت از پیوستن ایران به پیمان بریکس نیز مطرح است. اینها همه نشان دهنده آن است که هر چه دشمنان رشته کردند پنبه شده است لذا در چنین شرایطی دشمنان به فکر می‌افتند که کارشان را با ایجاد اغتشاش و آشوب در جامعه ایران دنبال کنند اما آنها از این غافل هستند که اولا محاسبات آنها از جامعه ایران اشتباه است و دوما این اشتباه محاسباتی را با یک خطای دیگر یعنی ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور دنبال می‌کنند اما باید بدانند که دود این خطای محاسباتی به چشم خودشان خواهد رفت.
سایر اخبار این روزنامه