رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: حضور ۳ هزار تروریست پشت مرزها را تحمل نمی‌کنیم

سرلشکر باقری گفت: اینکه سه هزار نیروی مسلح پشت دیوار مرز ما مرکز ساخت بمب داشته باشند، به هیچ عنوان برای ما قابل تحمل نیست و با آن‌ها مقابله می‌کنیم.
به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز؛ سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در گفت و گویی پیرامون وضعیت مقابله با گروه‌های تروریستی در شمالغرب کشور، اظهار کرد: این یک موضوع قدیمی است؛ این گروه‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی با کمک آمریکا و سایر دشمنان در اقلیم شمال عراق لانه کردند، اما در چند سال اخیر با حمایت آمریکا، مقرهای آنان تبدیل به یک مجموعه‌ای علیه امنیت ملی ما شد.
باقری افزود: ما چند نمونه داشتیم که اسرائیل از داخل این‌ها نفراتی را انتخاب می‌کردند و بعد آموزش می‌دادند و بعد آن‌ها داخل کشور ما می‌آمدند و ترور و کارهای ضد امنیتی انجام می‌دادند و از این‌ها به عنوان تروریست اجاره‌ای استفاده می‌کردند. به نوعی این‌ها مقرهای صهیونیست‌ها بود که یک نمونه از این مقرها در اربیل توسط نیروی هوافضای سپاه مورد حمله قرار گرفت.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: طی این سال‌ها مدام به اقلیم کردستان عراق تذکر دادیم و گفتیم این رسم همسایگی نیست که ما این همه به ملت عراق خدمت کنیم و بعد شما به این‌ها اجازه ایجاد مقر نظامی و رسانه می‌دهید؛ بارها به ما قول دادند که جلوی اقدامات گروهک‌های تروریستی را بگیرند، اما عمل نکردند، بنابراین تصمیم بر این شد تا با این‌ها مقابله کنیم و این براساس منشور ملل متحد و دفاع از خود است.
وی با اشاره به عملیات اخیر نیروی زمینی سپاه علیه مقرهای گروه‌های تروریستی در شمال عراق تاکید کرد: این عملیات هم با رعایت تمام اصول انسانی عملیات کردیم و مراقب هستیم از بینی یک غیرنظامی خون نیاید، در مواردی بوده که گروهک‌های تروریستی در یک طبقه از یک آپارتمان کارگاه ساخت بمب داشتند، اما ما برای جلوگیری از آسیب به مردم این ساختمان را هدف قرار ندادیم.
سایر اخبار این روزنامه
چهار فوتی و ۶۱ مجروح در آتش‌سوزی زندان اوین روایت‌های ضدو نقیض از شب ملتهب اوین چهار فوتی و ۶۱ مجروح در آتش‌سوزی زندان اوین روایت‌های ضدو نقیض از شب ملتهب اوین عضو کمیسیون شوراها: شکایت پلیس از نمایندگان حاکی از شناخت نداشتن از جایگاه نماینده است عضو کمیسیون شوراها: شکایت پلیس از نمایندگان حاکی از شناخت نداشتن از جایگاه نماینده است «ابتکار» همزمان با آغاز بیستمین کنگره حزب کمونیست چین بررسی می.کند «شی» قدرتمندتر از همیشه « ابتکار» دلایل ریزش پی‌درپی شاخص بورس در روزهای اخیر را بررسی کرد آوار سیاست‌های انقباضی بر سر بورس پیمان مولوی اعداد در ایران مهم نیستند! استاندار تهران عنوان کرد در حوادث اخیر جمهوری اسلامی را هدف قرار داده‌اند سرلشکر سلامی: تلاش آمریکا جابجایی صحنه نبرد به مدارس و دانش آموزان است محمد باقر قالیباف: دولت و مجلس مصمم به کمک به کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری هستند رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: حضور ۳ هزار تروریست پشت مرزها را تحمل نمی‌کنیم