صخره‌های سخت، سد راه مدعیان قهرمانی

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، لیگ برتر فوتبال ایران به هفته دهم رسیده و قرار است طی روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد 8 مسابقه حساس باشیم. مسابقاتی که در سرنوشت جدول رده‌بندی تاثیر زیادی دارند و می‌توانند باعث ایجاد تغییرات متعدد در جدول شوند.

در ادامه به بررسی مهم‌ترین مسابقات هفته دهم لیگ برتر فوتبال پرداخته شده است.

ملوان – پرسپولیس؛ انزلی میزبان بازی بزرگ

یک دنیا قاب خاطره‌انگیز از این بازی سراغ داریم. مازیار زارع تجربه حضور در پرسپولیس را هم به عنوان بازیکن داشته و به خوبی می‌داند که بازی دشواری مقابل پرسپولیس دارد. سرخپوشان برای صدرنشین ماندن باید قوی سپید خزر را در خانه شکار کنند. ملوان در خطر سقوط قرار دارد و با یک بازی کمتر در رده پانزدهم جدول ایستاده و با تمام توان بازی خواهد کرد.



به همین دلیل می‌توان این بازی را نوعی مسابقه مرگ و زندگی برای ملوان دانست. شاید آنها انتحاری بازی کنند، اما نتیجه بازی برای پرسپولیس و رقیب سنتی‌اش، استقلال، هم اهمیت فراوانی دارد. گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس از نداشتن زمین تمرین گلایه کرد و حتی از حضور بیش از اندازه بازیکنانش در تمرین تیم ملی! انتقاد داشت و گفت قرار بود بازیکنان سه روز در تمرین تیم ملی باشند نه چهار روز. با این حال، گل‌محمدی می‌داند که باید سه امتیاز را از انزلی صید کند، وگرنه صدر جدول دوباره از دست می‌رود. این مسابقه که بعد از سا‌ل‌ها دوباره در لیگ برتر برگزار می‌شود، می‌تواند صحنه‌های جذابی خلق کند.

سپاهان- تراکتور؛ تقابل اندیشه‌های متفاوت دو خارجی

تقابل دو تیم پرتماشاگر و مدعی لیگ می‌تواند یکی از تماشایی‌ترین مسابقات این هفته لیگ شود. نتیجه مسابقه تیم‌های رده‌های چهارم و پنجم جدول لیگ برای سایر مدعیان بالانشین جدول اهمیت فراوان دارد. سپاهان هفته گذشته در آبادان سه امتیاز حساس به دست آورد و این هفته شانس صدرنشینی هم دارد، البته به شرطی که بتواند تراکتور را شکست بدهد. تراکتور هفته گذشته با هت‌تریک محمد عباس‌زاده به پیروزی رسید.

تقابل تفکرات دو سرمربی خارجی لیگ یکی مورایس از پرتغال و دیگری بردیف از روسیه، دلیلی است که بتوانیم این مسابقه را یک بازی بین‌المللی بنامیم. البته حضور بازیکنان خارجی باکیفیت در دو تیم هم می‌تواند در بهتر شدن این بازی تاثیر بگذارد.

استقلال- آلومینیوم؛ رحمتی علیه تیم محبوب

استقلال بعد از تغییرات مدیریتی‌ که داشت سعی کرده آرامش خود را حفظ کند و به روند موفقیت‌آمیز خود ادامه بدهد. ریکاردو ساپینتو در مصاحبه گذشته خود اعلام کرد تیمش نیاز به آرامش دارد. با این حال، آنها برای کسب یک برد دیگر و اختلاف انداختن با تیم‌های پایینی خود در جدول تلاش خواهند کرد. حریف روز جمعه استقلال تیم سرسخت و سختکوش مهدی رحمتی است. دروازه‌بان و کاپیتان سابق استقلال حالا در کسوت سرمربی مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد و قطعا انگیزه زیادی برای موفقیت در ورزشگاه آزادی خواهد داشت. آلومینیوم هفته پیش مقابل مس پیروز شد و حالا برای افزایش امتیازاتش از 12 می‌جنگد.

گل‌گهر- ذوب‌آهن؛ نبرد مربیان سرخابی

بازی گل‌گهر و ذوب‌آهن هم حساسیت‌های ویژه‌ای دارد. هر دو تیم هفته پیش شکست خوردند و به همین دلیل برای جبران به زمین می‌روند. گل‌گهر مقابل نساجی شکست خورد و ذوب‌آهن مغلوب استقلال شد. نبرد مربیان استقلالی و پرسپولیسی یعنی امیر قلعه‌نویی و مهدی تارتار هم قابل توجه است. گل‌گهر خوب می‌داند اگر بخواهد در بین مدعیان قهرمانی باقی بماند،‌ باید هر طور شده در سیرجان ذوب‌آهن را شکست بدهد و البته مهدی تارتار هم با سبک خاص بازی خود، تیمش را برای کسب امتیاز راهی دیدار با گل‌گهر خواهد کرد.

برنامه کامل دیدارهای هفته دهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه 28 مهر: سپاهان- تراکتور (ساعت 15)/ مس‌ کرمان- نفت آبادان(ساعت 17)/ ملوان- پرسپولیس(ساعت 17)/ نساجی- فولاد (ساعت 17:30)

جمعه 29 مهر: پیکان- هوادار(ساعت 15)/ استقلال- آلومینیوم(ساعت 17)/ نفت‌مسجدسلیمان- مس رفسنجان(ساعت 17)/ گل‌گهر- ذوب‌آهن(ساعت 17)

//انتهای پیام