شهرک اکباتان «آرمان» می‌شود؟

آرمان ملي: دوشنبه شب، شهرک اکباتان تهران، لااقل با توجه به تصاوير و فيلم‌هاي ارسال شده در شبکه‌هاي مجازي توسط ساکنان شهرک که بعضا از پنجره‌هاي واحدهاي خود تهيه کرده بودند، شب آرامي را پشت‌سر نگذارند. شهرک اکباتان از جمله محله‌هايي بود که در يک ماه اخير شاهد اعتراضات مردم پس از جريان درگذشت مهسا اميني بود.
صداي چند انفجار پي در پي که ساکنان از آن‌ها تحت عنوان نارنجک‌هاي صوتي ياد کردند، صداي سخناني که ماموران امنيتي از بلندگوها پخش مي‌شد. خبرگزاري فارس هم بر صحبت‌هاي اين ماموران صحه گذاشته و نوشته: «شب گذشته صداي بلندگويي از شهرک اکباتان تهران در شبکه‌هاي اجتماعي پخش و نوشته شد که پليس مردم را تهديد کرده و گفته پاش برسد سر ناموس‌مان را هم مي‌بريم! اما با گوش‌کردن به اين صدا متوجه مي‌شويم که گوينده در دفاع از مردم و کشور مي‌گويد: 40 تا کشور آمدند به سوريه و هيچ غلطي نتوانستند بکنند. گفتند ايران جلوي‌مان ايستاده. براي مملکت خودمان که جان و خون‌مان را هم مي‌دهيم. وا... قسم اگر پايش برسد سر ناموس و زن و بچه خودمان را مي‌بُريم اما نمي‌گذاريم به اين مملکت آسيبي برسد..»اما در حاليکه وضعيت شهرک، جوي نه چندان آرام را گذراند و ساکنان به لحاظ روحي در وضعيتي نه چندان مناسب بودند ‌برخي مسئولين از تغيير نام اين شهرک سخن گفتند! در حالي که به نظر مي‌رسد اين اقدام در چنين برهه‌اي عقلاني نبوده ساکنان اين شهرک قديمي و اصيل با هزاران خاطره از محل زندگي خود دارند و البته اين در حالي است که مردم ايران همواره براي شهداي کشور اهميت و احترام بالايي قائل بوده و هستند.
گفته شده هزاران تماس براي اين تغيير نام گرفته شده
روز گذشته، عليرضا نادعلي، سخنگوي شوراي شهر تهران، به صورت کاملا اتفاقي گفت: «پس از شهادت آرمان علي‌وردي، هزاران تماس با ما (کميسيون تعيين نام و کميسيون فرهنگي شوراي شهر) برقرار شد که نام شهرک «اکباتان» به شهرک «آرمان» تغيير کند.» شنبه جلسه فوق‌العاده کميسيون نامگذاري است و قرار است بررسي اين تغيير نام همان روز توسط اعضاي شوراي شهر تهران، صورت بگيرد. سخنگوي شوراي شهر، در پايان جلسه روز سه‌شنبه شوراي شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد انتشار اخباري مبني بر تغيير نام شهرک اکباتان، ضمن ايراد توضيحات فوق و اينکه هزاران تماس براي تغيير نام اکباتان از سوي شهروندان داشته‌اند، اين را هم گفت که «ما نمي‌توانيم ورودي به تغيير نام شهرک‌ها داشته باشيم؛ چرا که هر شهرکي هيات امنا دارد و بر اساس قانون، شوراي شهر تنها مي‌تواند در تغيير نام معابر، ميادين، بوستان‌ها و تاسيساتي که تحت پوشش مديريت شهري است، وارد شود.»نادعلي با بيان اينکه به دليل پاسخگويي به حجم احساسات مردمي وظيفه داريم که در حداقل زمان ممکن معبري مناسب در محل شهادت يا محل زندگي وي نامگذاري کنيم، گفت: «روز شنبه جلسه فوق‌العاده کميسيون نامگذاري است تا بتوانيم براي جلسه علني روز يکشنبه تغيير نام را پيشنهاد دهيم.»


آرمان علي‌وردي، طلبه دهه هشتادي بوده که به گفته مسئولان در جريان اغتشاشات اخير کشور، در يکي از خيابان‌هاي اکباتان توسط اراذل و اوباش به شهادت رسيده است.