فدراسیون کشتی جام قهرمانی کشتی جهان را به پدر شهید آرمان علی‌‌وردی اهدا کرد

  سرویس ورزشی-مراسم تجلیل از تیم ملی کشتی فرنگی قهرمان جام‌جهانی آذربایجان صبح دیروز با حضور جمعی از مسئولان، پیشکسوتان، ملی‌پوشان فرنگی‌کار، اصحاب رسانه و پدر شهید کشتی‌گیر آرمان علی‌وردی در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار شد و فدراسیون کشتی در اقدامی ارزشمند کاپ قهرمانی جام جهانی 2022 کشتی فرنگی جهان که همین چند روز قبل توسط تیم ملی کشتی فرنگی در کشور آذربایجان کسب شده بود را به پدر طلبه شهید آرمان علی‌وردی که چندی پیش توسط اغتشاشگران در شهرک اکباتان به شهادت رسید، اهدا کرد.
البته در پایان مراسم دیروز در آخر مراسم خانواده شهید، کاپ قهرمانی را به تیم ملی کشتی فرنگی بازگرداندند.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران یکشنبه شب هفته گذشته (15 آبان 1401) با هدایت حسن رنگرز در دیدار فینال رقابت‌های جام جهانی به مصاف آذربایجان رفت و در پایان در دیداری سخت و حساس با نتیجه 5 بر 5 به برتری رسید و با شکست میزبان بر سکوی نخست این رقابت‌ها ایستاد. در شرایطی که آذربایجان با استفاده از عنوان‌داران مطرح خود به دیدار فینال آمده بود، کار به مبارزه پایانی کشیده شد و علی‌اکبر یوسفی دارنده مدال طلای جهان در مبارزه پایانی در شرایطی که 3 بر صفر از حریف خود عقب بود در تایم دوم با ارائه نمایشی بی‌نظیر 6 امتیاز گرفت و با برتری 6 بر 3 ضمن کسب پیروزی، قهرمانی را برای تیم ایران به ارمغان آورد.
ایران در مجموع مبارزه‌ها به دلیل امتیاز بالاتر نسبت به حریف موفق به کسب عنوان قهرمانی جام جهانی شد. به این ترتیب حسن رنگرز که چندی پیش جانشین محمد بنا شد، در اولین تجربه خود در تیم ملی بزرگسالان با عملکردی بسیار خوب موفق شد تیم ملی ایران را به عنوان نخست جام‌جهانی برساند. رنگرز همچنین چندی پیش موفق شد تیم ملی کشتی فرنگی امید ایران را بر سکوی نخست جهان برساند. قهرمانی ایران در جام جهانی در شرایطی به‌دست آمد که ایران 3 مدال‌دار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را به همراه نداشت.


دبیر: کشتی فرنگی حق بازگشت به عقب را ندارد
علیرضا دبیر در مراسم تقدیر از تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: در مورد جام جهانی بچه‌های ما کار بزرگی کردند تیم‌های اول و دوم دنیا را با نفرات اصلی با شایستگی بردند. داوری در فرنگی خیلی تاثیرگذار است و می‌توانستیم 7-3 در فینال ببریم. به بچه‌ها گفتم فرنگی حق ندارد به عقب برگردد. تیم خوبی داریم. در بلگراد هم بدشانسی آوردیم. همین محسن نژاد 9 بر صفر از همین حریف ترک جلو بود که ضربه شد و در جام جهانی شکستش داد، اینها حکمت خداست.
دبیر تاکید کرد: از من پرسیدند نتیجه جام جهانی چه می‌شود گفتم ما روی کاغذ باید ببازیم و برای برد خودمان را آماده نکردیم. رنگرز قبل از رفتن گفت ترکیه را می‌توانیم 6-4 ببریم و آذربایجان را 5-5 ببریم که همین اتفاق افتاد.
رئیس‌فدراسیون کشتی درباره شادی نکردن برخی فرنگی‌کاران روی سکوی قهرمانی گفت: من در فضاز مجازی نیستم. در فضای واقعی 9 شب می‌خوابم و 5 صبح بیدار می‌شوم. کاری نمی‌کنم که خدا ناراحت شود. من خیلی از زمان عقبم که گفتند کشتی‌گیران روی سکو شادی نکردند، برای مردم این را می‌گویم برای کشتی‌گیر بد است یک نفر دوم شود، ببازد و بخندد. من سه نقره دنیا گرفتم تا شش ماه بعدش نمی‌شد با ده من عسل من را خورد! ما 5-5 در فینال بردیم. پنج کشتی‌گیر من باختند، بخندند؟ متاسفم فلان خبرنگار منافق پست می‌گذارد که کشتی‌گیران این کار را کردند. کار اینها ورزش است و نباید آنها را وارد این فضا کرد. سالم‌تر و پاک‌تر از این بچه‌ها نداریم و از آنها ممنونم زندگی‌شان را گذاشتند.
رنگرز:باید در میادین پرچم کشورمان را به اهتزاز درآوریم
حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی آذربایجان اظهار داشت: قهرمانی تیم ملی در آذربایجان شاید غیرقابل تصور بود اما جوانان کشورمان این اتفاق را به خوبی رقم زدند و این قهرمانی نوش جان مردم کشور عزیزمان. من همیشه گفته‌ام قهرمانان تیم ملی کشتی سربازان کشورمان هستند. امروز شاهد حرکت پسندیده فدراسیون کشتی هستیم که پس از یک وقفه خیلی کوتاه، مراسم تجلیل از این مدال‌آوران کشورمان را برگزار کرد و هدایایی هم در این خصوص به آنها اهدا کرد. رسالت ما ورزشکاران حضور در میادین بین‌المللی است و باید در این میادین پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز دربیاوریم و سرود جمهوری اسلامی ایران را در سالن‌های بین‌المللی طنین‌انداز کنیم. من از مردم عزیز کشورمان می‌خواهم که همواره جوانان ما را دعا کنند تا نوار این پیروزی‌ها بریده نشود.
حسن رنگرز درخصوص جوان بودن تیم ملی کشتی فرنگی هم عنوان کرد: ما در این مسابقات حدود 80 درصد تیم ملی را تغییر دادیم و از جوانانی استفاده کردیم که پشتوانه‌های کشتی فرنگی هستند. میانگین سنی تیم ملی کشتی فرنگی‌مان در مسابقات جام جهانی 21 سال بود و این نشان‌دهنده این است که چقدر تیم ما جوان بود. همین جوان بودن انگیزه‌های لازم را در کشتی‌گیران ایجاد کرد تا بتوانند از قهرمان و نایب قهرمان مسابقات جهانی صربستان عبور کنند. همه در پای گیرنده‌های خود دیدند که ما چه شرایط سختی را در فینال برابر آذربایجان داشتیم، ولی باز هم دیدیم که جوانان ایران با غیرت خود می‌توانند کوه را جابه‌جا کنند.
وی در ادامه گفت: مسابقات جام جهانی هرچه که بود تمام شده است و ما از این به بعد به مسابقات پیش روی خودمان فکر می‌کنیم و کار بزرگی که قرار است در کشتی فرنگی کشورمان رخ بدهد، چرخه انتخابی است. برگزاری چرخه انتخابی برای کشتی‌گیران بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه باید بدانند همیشه رقیبی دارند و باید تلاش کنند تا دوبنده تیم ملی را بر تن کنند. این اقدام ما برای این است که سال آینده تیم بسیار قوی‌ای را داشته باشیم؛ چراکه سال آینده در فاصله 60 روز 5 تورنمنت بین‌المللی داریم که همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید نتایج خوبی کسب کنیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. من به جوانان ایران اعتماد و اعتقاد دارم و مطمئن هستم که با برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی که برای کشتی فرنگی انجام داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم در ادامه راه بهترین نتایج را‌ رقم خواهیم زد.
سایر اخبار این روزنامه
حضور رهبر معظم انقلاب در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 60 میلیارد دلار از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی صرف جنگ اوکراین شده است گاز اشک‌آور فرانسوی و باتوم آلمانی! (یادداشت روز) 60 میلیارد دلار از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی صرف جنگ اوکراین شده است اخبار ویژه انفجار مهیب در اسلامبول ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت سفر هیئتی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان برای دیدار با علما، ائمه‌جمعه و خانواده شهدای امنیت فدراسیون کشتی جام قهرمانی کشتی جهان را به پدر شهید آرمان علی‌‌وردی اهدا کرد گاز بیش از یک میلیون مشترک رایگان شد مجلس، دوست دلسوز دولت است پهپادهای دشمن در تیررس سامانه باور ۳۷۳ قرار دارد شهادت پاسدار مدافع امنیت مازندرانی در منطقه شمال‌غرب کشور یک آشوبگر به اعدام و 5 نفر به حبس محکوم شدند تظاهرات بزرگ علیه دولت غربگرا در آلبانی مردم از تورم و فساد به تنگ آمده‌اند 60 میلیارد دلار از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی صرف جنگ اوکراین شده است 60 میلیارد دلار از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی صرف جنگ اوکراین شده است