دوحه، شهر خوشبختی پیرترین تیم جام‌جهانی!

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، کاروان تیم‌ملی فوتبال دوشنبه شب با حواشی فراوان راهی قطر شد و کار خود را در دوحه برای حضور در جام‌جهانی شروع کرد. ملی‌پوشان در ورود به قطر ساعت‌های پراتفاقی را سپری کردند و اولین تمرین خود را نیز در این کشور انجام دادند. آخرین بازی دوستانه ایران قبل از مصاف با انگلیس نیز عصر چهارشنبه پشت درهای بسته مقابل تونس برگزار می‌شود.

اما در ساعت‌های گذشته کاروان تیم‌ملی چه اتفاقاتی را تجربه کرد؛ در این گزارش به این مسأله پرداخته‌ایم:

شمشیربازی ملی‌پوشان در بدو ورود!

کاروان تیم‌ملی دوشنبه شب در شرایطی به قطر رسید که مسئولان این کشور استقبال بی‌نظیری از کارلوس کی‌روش و شاگردانش داشتند. ملی‌پوشان هنگام ورود به قطر مورد استقبال کشور میزبان و عوامل فیفا قرار گرفتند. اعضای تیم‌ملی هنگام پایین‌آمدن از پله‌های هواپیما پرچم‌های کوچک ایران را در دست داشتند و در ادامه مورد استقبال خبرنگارهای حاضر در فرودگاه قرار گرفتند. همچنین هنگام تردد اتوبوس تیم‌ملی در بزرگراه‌های شهر دوحه روی برخی از بیلبوردهای تبلیغاتی، خوش‌آمدگویی به زبان فارسی و همراه با پرچم ایران و عکسی از میدان آزادی تهران دیده شد.



در ادامه بازیکنان تیم‌ملی هنگام ورود به هتل الریان که محل اقامت آنهاست، فاصله‌ای را روی فرش قرمز طی کردند و سپس برای استقبال و انجام کارهای اداری در مراسمی که از سوی میزبان تدارک دیده شده بود، شرکت کردند. کارلوس کی‌روش سپس کنار ماکتی از خودش قرار گرفت که در لابی هتل همراه با نمادی از زمین چمن مزین شده بود. او‌ کسی است که برای سومین دوره متوالی همراه با ایران در جام‌جهانی شرکت می‌کند و صاحب رکورد است. بعد از آن کی‌روش در کنار وحید امیری، سیدحسین حسینی و علیرضا بیرانوند با شمشیر کیک تدارک دیده شده توسط هتل الریان را برش زد.

لژیونرها آمدند، تیم‌ملی تکمیل شد

دوشنبه شب آخرین لژیونرهای تیم‌ملی نیز به اردو رسیدند. با اضافه‌شدن امیر عابدزاده، صادق محرمی، سیدمجید حسینی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علی کریمی، احسان حاج‌صفی، سامان قدوس، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی به تیم‌ملی، ترکیب ٢۵ نفره تیم‌ملی در فاصله 6 روز مانده به دیدار برابر انگلیس تکمیل شد تا بعد از مدت‌ها کی‌روش همه نفرات خود را به همراه داشته باشد. پیش از این سردار آزمون و احمد نوراللهی به قطر رسیده بودند.

ایران، پیرترین تیم جام‌جهانی

آمار منتشرشده از تیم‌های حاضر در جام‌جهانی نشان می‌دهد که تیم ایران بالاترین میانگین سنی را در اختیار دارد. میانگین سنی بازیکنان تیم‌ملی ایران 28.9 است. مکزیک و آرژانتین تیم‌های بعدی این جدول هستند. میانگین سنی بازیکنان مکزیک 28.5 و آرژانتین 27.9 است. جوان‌ترین تیم جام‌جهانی 2022 هم تیم غنا است. میانگین سنی این تیم 24.7 اعلام شده است. آمریکا یکی از حریفان ایران با میانگین سنی 25.2 دومین تیم جام‌جهانی محسوب می‌شود و رتبه سوم هم در اختیار تیم اکوادور است که میانگین سنی بازیکنانش 25.6 است.

اولین تمرین ایران در قطر

صبح روز سه‌شنبه اولین تمرین تیم ایران هم در دوحه برگزار شد. کارلوس کی‌روش و دستیارانش در حالی اولین تمرین تیم‌ملی را در سالن وزنه‌برداری در فاصله پنج روز مانده به دیدار حساس برابر انگلیس برگزار کردند که تمامی بازیکنان در اختیار آنها بودند تا رفته‌رفته تیم‌ملی مهیای شروع رقابت‌ها شود.

اعلام شماره پیراهن بازیکنان

در ورود به قطر مدیران تیم‌ملی فوتبال شماره پیراهن بازیکنان ایران را هم مشخص کردند. شماره پیراهن بازیکنان ایران در جام‌جهانی به این شرح است:

1-علیرضا بیرانوند /2-صادق محرمی/3-احسان حاج‌صفی/4- شجاع خلیل‌زاده/5-میلاد محمدی/ 6- سعید عزت‌اللهی/ 7-علیرضا جهانبخش/8- مرتضی پورعلی‌گنجی/ 9- مهدی طارمی / 10- کریم انصاری‌فرد/ 11- وحید امیری/ 12- پیام نیازمند/ 13-حسین کنعانی‌زادگان / 14-سامان قدوس/ 15-روزبه چشمی / 16- مهدی ترابی/ 17- علی قلی‌زاده / 18-علی کریمی/ 19- سیدمجید حسینی / 20-سردار آزمون/ 21-احمد نوراللهی / 22- امیر عابدزاده/ 23-رامین رضاییان/ 24- سیدحسین حسینی/ 25- ابوالفضل جلالی.

آخرین بازی دوستانه، پشت درهای بسته

تیم‌ملی فوتبال ایران عصر چهارشنبه در آخرین بازی دوستانه خود پیش از آغاز جام‌جهانی ۲۰۲۲ در استادیوم دوحه به مصاف تیم تونس می‌رود. این بازی به درخواست فدراسیون فوتبال ایران در غیاب خبرنگاران و تماشاگران برگزار می‌شود و هدف کارلوس کی‌روش این است که ترکیب تیم‌ملی در برابر انگلیس و همچنین شیوه بازی تیم‌ملی را مرور کند و به همین خاطر تیم را مخفی خواهد کرد.

خبر جالبی که از اردوی تیم‌ملی به دست‌مان رسیده این است که سرمربی تیم‌ملی قصد دارد ایران را در بازی با انگلیس با سه هافبک میانی به میدان بفرستد. برای اینکه تیم‌ملی در دیدار با انگلیس جنگ میانه میدان را نبازد. این همان شیوه‌ای است که ریکاردو ساپینتو در استقلال پیاده می‌کند. یک هافبک جلوی خط دفاعی و دو هافبک دفاعی روی دست.

تیم‌ملی فوتبال ایران که با هدایت کارلوس کی‌روش در همه بازی‌های دوستانه‌اش نتیجه گرفته بدون شک در این دیدار هم به دنبال نمایش خوب و کسب نتیجه خواهد بود تا با روحیه‌ای خوب چشم انتظار دیدار با انگلیس و دو دیدار بعدی باشد. نکته جالب اینکه کارلوس کی‌روش در روزهای اخیر طی صحبتی که با ملی‌پوشان داشته، گفته نباید در بازی با انگلیس بازنده از میدان خارج شود. به باور سرمربی تیم‌ملی چنانچه تیم‌ملی در دیدار با انگلیس دست پر میدان را ترک کند، می‌تواند با نتیجه‌گیری در دو بازی بعدی به دور دوم مسابقات صعود کند.

//انتهای پیام