هيچ‌كس حق ندارد خودسرانه كسي را مجازات كند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي صبح ديروز (شنبه) در ديدار صدها نفر از مردم اصفهان، اصفهان را شهرِ تحسين‌‌برانگيز علم و ايمان و هنر و جهاد خواندند و با اشاره به اينكه چالش اساسي امروز ما، چالش پيشرفت در مقابلِ «توقف و ركود و ارتجاع» است، افزودند: «استكبار در صف‌آرايي مبنايي در مقابل ملت ايران با تشديد ايران‌ستيزي، همه امكاناتش را براي القاي نااميدي و بن‌بست به اذهان مردم به خصوص جوانان به‌ كار گرفته و امروز مهم‌ترين شاخص اثبات ايران‌دوستي هر فرد، «پرهيز از يأس‌آفريني و اميدسوزي» و «ترويج روحيه كار و تلاش و اميد» است.» در ادامه مهم‌ترين فرازهاي صحبت‌هاي  ايشان را  بخوانيد. 
    اگر اين نظام پيشرفت و در دنيا جلوه كند، منطق ليبرال دموكراسي دنياي غرب باطل خواهد شد 
  صحنه‌گردانان اصلي اغتشاشات اخير كه نتوانستند مردم را به صحنه بياورند درصددند با ادامه شرارت‌ها، مسوولان را خسته كنند اما اغتشاشات جمع خواهد شد.
 مشكل اصلي استكبار با جمهوري اسلامي اين است كه اگر اين نظام پيشرفت و در دنيا جلوه كند، منطق ليبرال دموكراسي دنياي غرب باطل خواهد شد. 
 سه قرن اخير به بهانه نبودِ آزادي يا نبود مردم‌سالاري، منابع كشورها را غارت كردند و اروپاي فقير به قيمت به گِل نشستن بسياري از كشورهاي ثروتمند، ثروتمند شد. 


 اكنون يك نظام، بر مبناي دين و مردم‌سالاري واقعي در ايران، به مردم خودش هويت داده و آنها را زنده و در واقع منطق ليبرال‌دموكراسي غربي را ابطال كرده است. 
 عده‌اي در داخل بر مبناي تبليغات غرب مي‌گويند در نظام اسلامي آزادي و مردم‌سالاري نيست در حالي كه بيان همين سخنان نشانه آزادي است.
 در اين سال‌ها هرگاه صداي قدرتمندي جمهوري اسلامي بلندتر بوده است، تلاش دشمن براي پنجه زدن به نظام اسلامي بيشتر شده است. 
 در طول سال‌هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي همه روساي جمهور امريكا در مقابل جمهوري اسلامي ايران ايستادند و از هركسي هم كه توانستند از جمله رژيم صهيونيستي به عنوان سگ هار و زنجيري خود و برخي كشورهاي  منطقه  كمك گرفتند. 
  همه بايد موضوع پيشرفت را با جديت  دنبال  كنند
  در شرايط فعلي ‌وظيفه آحاد مردم و مسوولان  و همچنين روشنفكران، نخبگان، جوانان و جوامع علمي دانشگاهي و حوزوي، ‌تلاش براي پيشرفت در همه عرصه‌هاي علمي، هنري، اقتصادي، سياسي، اخلاقي و معنوي است.
 هدف دشمن متزلزل كردن اركان اقتدار نظام است،  ‌بنابراين همه بايد موضوع پيشرفت را با جديت  دنبال  كنند. 
 پيشرفت نيازمند ابزارهاي متعددي است اما مهم‌ترين ابزار پيشرفت، اميد است.
  دشمن تلاش دارد تا علاوه بر مردم و جوانان، حتي مسوولان نيز اميد خود را از دست بدهند. 
 مشكل اقتصادي داريم كه ان‌شاءالله حل خواهد شد اما در بخش‌هاي  ديگر در حال پيشرفت  هستيم.
 دستيابي دانشمندان ايراني به روش جديد براي درمان سرطان خون، بومي‌سازي يكي از تجهيزات استخراج نفت و گاز، ‌افتتاح خط‌آهن در بخشي از سيستان‌وبلوچستان كه بخش مهمي از خط آهن شمال به جنوب است، افتتاح چندين كارخانه، راه‌اندازي اولين پالايشگاه فراسرزميني، بهره‌برداري از ۶ نيروگاه برق، رونمايي يكي از بزرگ‌ترين تلسكوپ‌هاي جهان، پرتاب موشك ماهواره‌بر و رونمايي از يك موشك جديد، همه نمونه‌هايي از حركت رو به جلو كشور است. 
 يكي از شاخص‌هاي اساسي ايران‌دوستي، اميدآفريني است،  بنابراين كساني كه القاي نااميدي و بن‌بست مي‌كنند، ايران‌ستيز هستند و  نمي‌توانند ادعاي ايران‌دوستي  داشته باشند. 
 نگذاريد كساني كه دشمن ايران هستند، در قالب دفاع از منافع ملي، ‌القاي يأس كنند. نويسندگان، شاعران، دانشمندان، روحانيون و همه افراد تاثيرگذار اميدآفريني كنند. 
   بساط شرارت بدون شك جمع خواهد شد
 حالا كه نتوانستند مردم را به ميدان بياورند در حال شرارتند تا بلكه بتوانند مسوولان را خسته كنند. 
 اين حوادث و جنايت‌ها و تخريب‌ها مشكلاتي براي مردم و كسبه درست مي‌كند اما افراد در صحنه و پشت صحنه اين شرارت‌ها، بسيار حقيرتر از آن هستند كه بتوانند به نظام آسيب بزنند. 
 بساط شرارت بدون شك جمع خواهد شد و ملت ايران با نيروي بيشتر و روحيه تازه‌تر حركت در ميدان پيشرفت كشور را ادامه خواهد داد. 
 در جنگ احزاب كه همه طوايف مشركان به ميدان آمدند، نه تنها دل‌هاي مومنان نلرزيد بلكه با يادآوري وعده خداوند، بر ايمان‌شان افزوده شد و از اين تهديد، فرصت ساختند. 
 سابقه فرصت‌سازي مردم ايران در دفاع مقدس موجب شد تا همين امروز هم هر گاه دشمنان به فكر استفاده از برگ نظامي مي‌افتند متوجه باشند كه ملت ايران شكست‌ناپذير است. در اغتشاشات اخير نيز ملت از اين به‌اصطلاح تهديد، فرصت ساخت و حقيقت و جهت‌گيري خود را در راهپيمايي عظيم ۱۳ آبان كه با همه سال‌هاي قبل متفاوت بود با شعار عليه امريكا نشان داد. 
 جوان ناشناخته‌اي همچون روح‌الله عجميان به شهادت مي‌رسد اما جمعيت عظيم مردم در نقطه مقابل خواست دشمن به صحنه مي‌آيند و مي‌گويند شما جوان ما را به شهادت رسانديد ولي ما همگي پشت آن جوان هستيم. 
 عداوت با همه خواسته‌ها و مقدسات ملت ايران يعني دشمني با اسلام، قرآن‌سوزي، مسجدسوزي، دشمني با ايران و سوزاندن پرچم و بي‌احترامي به سرود ملي، چهره صحنه‌گردانان واقعي را روشن كرد. 
 ادعا مي‌كنند طرفدار ملت ايران هستند در حالي كه ملت ايران، «ملت مسلمان» و «ملت قرآن و امام حسين» است؛ آيا كساني كه به امام حسين و به اربعين و راهپيمايي ميليوني آن اهانت و بي‌حيايي مي‌كنند، طرفدار ملت ايران هستند؟
 اين افراد يكجور نيستند. كسي را كه بي‌توجه به خواست حقيقي دشمن، با او همراهي كرده يعني فريب خورده اما جنايتي نكرده است چه دانشجو باشد چه غير دانشجو، بايد متنبّه و موعظه و هدايت و بيدار كرد. 
   مجازات به وسيله قوه قضاييه و به اندازه گناه باشد
 عاملان جنايت، قتل، تخريب يا تهديد به آتش زدن دكان و ماشين كاسبان و مردم و آن كسي كه با تبليغات آنها را وادار به اين كارها كرده، هر يك بايد به اندازه گناه‌شان مجازات شوند.
 البته مجازات بايد به‌وسيله قوه قضاييه‌‌اي كه با قدرت و سلامت و پرانگيزه است انجام شود و هيچ‌كس حق ندارد خودسرانه و به خيال خود دست به مجازات بزند. 
 تا اين ساعت بحمدالله دشمن شكست خورده است اما دشمن هر روز كيد و مكري دارد و با شكست امروز، ممكن است سراغ اقشار مختلف همچون كارگران و زنان برود. 
 آنچه واقعيت دارد، حضور انبوه مردم در ميدان‌هاي مختلف دفاع از انقلاب، و تودهني آنها به بدخواهان است. 
   دهه ۹۰ از اقتصادي دهه خوبي نبود اما اگر به توصيه‌ها عمل مي‌شد وضع كشور متفاوت بود
 نامگذاري سال‌هاي متعدد با شعارهاي اقتصادي و تاكيد به مسوولان براي علاج اين مشكلات، با توجه به اهميت موضوع اقتصاد صورت گرفت اما دهه نود از لحاظ اقتصادي دهه خوبي نبود و اگر به آن توصيه‌ها عمل مي‌كردند و اقدامات لازم را انجام مي‌دادند، وضع امروز كشور و مردم متفاوت مي‌شد. 
 تلاش بيشتر دستگاه‌ها و همكاري و همدلي و هم‌افزايي مردم و مسوولان، زمينه‌ساز حل مشكلات موجود خواهد بود و ان‌شاءالله در اين زمينه نيز مشت محكمي بر دهان دشمن زده خواهد شد. 
   اميدواريم با اهتمام دولت جديد مشكل آب در اصفهان حل شود
  اصفهان شهري با هويت كامل ايراني و اسلامي و شهر زنده علم و ايمان و هنر و جهاد است. اصفهان شهر ايمان و محبت به اهل‌بيت و شهر ميراث‌هاي ارزشمند و كم‌نظير هنرهاي مطلوب ايراني است.
  اصفهان اولين شهري بود كه در حكومت ستم‌شاهي در آن، حكومت نظامي برقرار شد. 
  تقديم حدود ۲۴ هزار شهيد، ده‌ها هزار جانباز، هزاران آزاده و وجود خانواده‌هاي سرافرازي كه از ۲ تا ۷ شهيد تقديم اسلام و انقلاب و ايران كرده‌اند، اسناد افتخار و نشانه‌هاي هويت انقلابي و جهادي استان است كه پاسداري از اين آثار پرعظمت، وظيفه هر انسان با وجدان است.
  در اين چهار دهه هر وقت لازم شده مردم اصفهان در دفاع از اسلام و انقلاب سينه سپر كرده و وارد ميدان شده‌اند..
  جوانان، واقعيات آن آزمايش كم‌نظير را نمي‌دانند كه چگونه ملت ايران بدون هيچ‌گونه حمايت در مقابل همه دنيا و كمك‌هاي همه‌جانبه ناتو، ورشو، امريكا و شوروي سابق و اروپا به صدام، ايستاد و پيروز شد.
  جمهوري اسلامي نيز متقابلا خدمات وسيعي در بخش‌هاي زيرساختي همچون راه‌سازي و اتصال شهرها و روستاهاي استان به شبكه‌هاي آب، برق و گاز انجام داده است البته مشكل آب اصفهان به‌خصوص در بخش كشاورزي هنوز برطرف نشده است كه اميدواريم با اهتمام دولت جديد اين مشكل نيز حل شود.