خانه‌تکاني در هيات‌مديره «هپکو» نبض شرکت هپکو با تغيير سهامدار شروع به تپيدن کرد

اعضاي جديد هيات مديره هپکو انتخاب شدند که پنج سهامدار حقوقي بودند و بدين ترتيب و با خانه تکاني و تغيير سهامدار عمده، فرصت جديد پيش روي کسب و کار شرکت هپکو قرار گرفته و اميدها به احياي بزرگ‌ترين توليد کننده ماشين آلات راهسازي، معدني و کشاورزي ايران زنده شده است.
تجارت-گروه بورس-در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي، در سال 1385 با خصوصي سازي بزرگ‌ترين شرکت توليد کننده ماشين آلات راهسازي، معدني و کشاورزي ايران، متاسفانه اين شرکت همچنان با مشکلات عديده اي در کسب و کار خود مواجه شد.
نسخه شفابخش سازمان خصوصي سازي براي نجات شرکت هپکو که ساليان قبل به عنوان الماس خاورميانه شناختته مي‌شد، ايجاد تغييرات در سهامدار عمده بوده است.
سازمان خصوصي سازي با همفکري استانداري استان مرکزي، و وزارت صنعت، معدن و تجارت، و پيگيري‌هاي نمايندگان محترم استان مرکزي در مجلس شوراي اسلامي‌با وسواس در تعيين سهامدار عمده، مبناي انتخاب را بر تخصص و تجربه و اهليت شرکت کارخانجات هيدرو اطلس به عنوان سهامدار عمده براي شرکت هپکو قرار داده است.


«تغيير مديريت، اصلاح ساختار مالي، تعامل بيشتر با شرکاي خارجي و درخواست از آنها به مشارکت فعال در ساخت و توليد ماشين آلات راهسازي کشور در سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال که توسط سهامدار عمده هدف گذاري شده است، نويدبخش روزهاي پرفروغ پيش روي اين صنعت استراتژيک است.
به هر حال اميد مي‌رود که با حمايت دولت و تلاش و کوشش مضاعف مديران و کارکنان شاهد تولد دوباره شرکت هپکو در عرصه ساخت و توليد ماشين آلات راهسازي، معدني و کشاورزي در کشور باشيم.» اينها بخشي از صحبت‌هاي اسدالله احمدپور به عنوان رئيس مجمع عادي به طور فوق‌العاده هپکو بود.وي در اين مجمع همچنين اظهار داشت: به عنوان سهامدار اصلي هپکو اينجا هستم.
اينت مجمع روز گذشته با حضور 64.28 درصد سهامداران رسميت يافت و زيدآبادي به نمايندگي از شرکت مهندسي و توليد ماشين آلات راهسازي، معدني و کشاورزي (هپکو)، همچنين نماينده سازمان بورس و اوراق بهادار و نيز نماينده سازمان خصوصي سازي و نيز حسابرسان و ... برگزار شد.
در نهايت در اين مجمع با اکثريت آراء پنج شرکت هيدرو اطلس، مهندسي و توليد ماشين آلات راهسازي، معدني و کشاورزي (هپکو اراک)، شرکت خدماتي تجهيزات سنگين همگام (هسکو)، شرکت مهندسي قطعات و ماشين آلات راهسازي ايران و شرکت فرتاک ماشين، به عنوان 5 عضو اصلي منتخب در هيات مديره جديد انتخاب شدند.
همچنين احمدپور اضافه کرد: شرکت‌هايي که انتخاب شدند به دليل نزديکي آنها به‌امر صنعت ماشين آلات سنگين و کاربلدي آنها بوده است.
بدين ترتيب به نظر مي‌رسد با ابتکار جديد که به گفته احمدپور بر اساس اساسنامه شرکت هپکو، بايد اعضاي هيات مديره حقوقي باشند، مشکل ريزش سهام اين شرکت که مشکلات بسيار زيادي را براي سهامداران خرد و کلان اين شرکت به وجود آورده بود، برطرف شود. و با اين خانه تکاني و تغيير سهامدار عمده، فرصت جديد پيش روي کسب و کار شرکت هپکو قرار گرفته و اميدها به احياي بزرگ‌ترين توليد کننده ماشين آلات راهسازي، معدني و کشاورزي ايران زنده شود.