نیم سکه با ۱۰ میلیون تومان رکورد زد

آرمان‌امروز: عليرغم افت چند دلاري قيت طلا در بازارهاي جهاني اما اين هفته نيز بازار سکه و طلاي داخلي به سبب نوسان افزايشي نرخ ارز، روندي صعودي طي کرد و قطعات کوچکتر سکه همچون ربع سکه و نيم سکه با رشد همراه بود.
طبق اطلاعات کسب شده از اتحاديه طلا و جواهر تهران از وضعيت يک هفته اخير بازار سکه و طلاي داخلي، در اين هفته، قيمت‌ها در بازار طلا و سکه با تقويت نرخ ارز،  با افزايش نسبي همراه شده است؛ به گونه‌اي که قطعات کوچکتر سکه (ربع‌سکه و نيم‌سکه) بيشترين رشد قيمت را در پايان هفته نسبت به ابتداي هفته، تجربه کرده‌اند.
اين در حاليست که هر اونس طلا در يک هفته اخير، گرچه در مقاطعي به کانال 1800 دلار هم صعود کرد اما اين رشد بهاي طلاي جهاني، مقطعي بود و در نهايت به افت در مجموع پنج دلاري در پايان هفته بسنده کرد. در حال حاضر (ظهر جمعه) قيمت هر اونس طلا 1794 دلار و 24 سنت ثبت شده است. 
بررسي آخرين قيمت‌هاي معاملاتي سکه و طلا در روز گذشته (پنجشنبه) بازار و تغييرات آن نسبت به ابتداي هفته، هر قطعه سکه تمام بهار آزادي طرح جديد با افزايش 100 هزار توماني 17 ميليون و 450 هزار تومان و سکه تمام طرح قديم با 300 هزار تومان افزايش نسبت به ابتداي هفته، 16 ميليون و 900 هزار تومان تعيين قيمت شدند.


در هفته‌اي که گذشت نيم سکه 500 هزار تومان و ربع سکه 650 هزار تومان افزايش پيدا کردند که بيشترين مقدار رشد بين سکه‌ها نسبت به ابتداي هفته داشته‌اند.
در آخرين معاملات هفته، نيم سکه  10 ميليون تومان و ربع سکه هفت ميليون و 150 هزار تومان دادوستد شدند.