اعلام وضعیت اضطراری در لس‌آنجلس با افزایش شدید کارتن‌خواب‌ها

«کارن باس» در همان اولین روزی که به‌عنوان شهردار لس‌آنجلس انتخاب شد، به بزرگ‌ترین و تلخ‌ترین بحران اجتماعی در این شهر که همان بی‌خانمانی است، پرداخته و اوضاع را آن‌قدر ناهنجار یافته که وضعیت اضطراری در این شهر اعلام کرده است. اعلام این وضعیت که البته به تایید شورای شهر نیاز دارد، به او این اجازه را می‌دهد تا دست‌کم تعدادی مسکن موقت جهت اسکان افراد بی‌خانمان تهیه کند. معضل بی‌خانمانی اگرچه مربوط به زمان حاضر یا یک ماه اخیر نیست، اما سرمای استخوان‌سوز لس‌آنجلس زندگی را به سر حد مرگ برای شهروندان بی‌آشیانه این منطقه کشانده است.
اگرچه شهردار جدید به دنبال حل بخشی از این معضل اجتماعی در آمریکاست اما با دو چالش عمده رو‌به‌روست. اول اینکه فضای کافی و لازم برای ساخت چنین سرپناه‌های موقتی وجود ندارد و مورد دوم آنکه، این طرح نیاز به بودجه‌ای دارد که هنوز محل تامین آن مشخص نشده است. اگرچه که اعلام شده که در اولین فاز اجرای این طرح دست‌کم 100 میلیون دلار باید هزینه کرد.
«جنیس‌هان» از مسئولان ایالت کالیفرنیا گفت: «این بحرانی است که برای حل آن می‌بایستی همه توجه و منابع خود را صرف آن کنیم. ضمن آنکه اعلام وضعیت اضطراری هر 30 روز یک‌بار نیاز به مجوز شورای شهر لس‌آنجلس دارد. «جنیفر‌هارک» از مسئولان نهادهای مردمی در شهر لس‌آنجلس اما تاکید می‌کند که با رویه فعلی در میان سیاستمداران و مسئولان ایالتی این بحران فعلا قابل رفع نخواهد بود. به اعتقاد او، رویکرد مقامات منسجم نیست و رنگ‌وبوی سیاسی دارد.‌هارک تاکید می‌کند: «رویکرد شهر در قبال بی‌خانمانی تکه تکه‌تر و سیاسی‌تر شده اما اعلام وضعیت اضطراری ممکن است شرایط را بهبود بخشد».
لس‌آنجلس از جمله شهرهای آمریکاست که فقر مطلق و ثروت نجومی فاصله بسیار کمی از یک دیگر دارند. تنها چند قدم از خیابان‌ها و بوتیک‌های شیک که فاصله بگیرید، به کپرنشین‌هایی می‌رسید که به نان شب محتاج‌اند. دیدن چنین مناظری حتی ثروتمندان آمریکایی را هم آزار می‌دهد و شاید به همین دلیل است که آنها در پی حل فوری موضوع هستند. با توجه به میزبانی لس‌آنجلس از بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۸، ناظران می‌گویند که مقامات شهری بسیار عجله دارند تا پیاده‌روها را از ردیف چادرهای پاره پاره‌ای که در چند متری مغازه‌های زیبا یا خانه‌های چند میلیون دلاری پراکنده هستند، خلاص کنند. علاوه‌بر اینکه ده‌ها هزار نفر هر شب در خیابان‌های لس‌آنجلس می‌خوابند، مشکلات سلامت روان و مسائل مربوط به سوء مصرف مواد در میان این گروه به شدت شایع شده و‌گریبان آنها را گرفته است.
پیش از این و همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان، سی‌ان‌ان به نقل از پروفسور «برندون اُ فلاهرتی» استاد اقتصاد دانشگاه کلمبیا در مقاله‌ای پیش‌بینی کرد که آمریکا خود را برای افزایش 40 تا 45 درصدی شمار بی‌خانمان‌ها در این کشور آماده می‌کند. هر چند که آمار رسمی از شمار بی‌سرپناهان آمریکایی وجود ندارد، اما پیش‌بینی می‌شود این افراد اکنون به حدود 800 هزار نفر رسیده باشند. افرادی که حالا مستعد ارتکاب به طیف گسترده‌ای از جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی هستند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیسی: مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده از سوی رئیس‌جمهور چین است مگر ما ملت امام حسین(ع) نیستیم؟! (یادداشت روز) اخبار ویژه اعلام وضعیت اضطراری در لس‌آنجلس با افزایش شدید کارتن‌خواب‌ها اعلام انزجار 1200 پزشک از نقش یک پزشک در شهادت شهید عجمیان اجتماع خانواده شهدا مقابل دفتر سازمان ملل در اعتراض به اقدام مغرضانه برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن رشد 45 هزار واحدی شاخص بورس در یک روز ارفاق به عده‌ای که برای شهروندان ناامنی ایجاد کردند ظلم به مردم است آشوبگران در هر کجای دنیا باشند مجازات خواهند شد عاملان ترور شهید مولوی عبدالواحد ریگی حین فرار از کشور دستگیر شدند سردار تنگسیری: موشک‌هایی داریم که آمریکایی‌ها فکرش را هم نمی‌کنند کار من غیر انسانی بود، شما اگر انسان هستید چرا حمایت کردید؟! پیکر مطهر 57 شهید تازه تفحص شده پنج‌شنبه وارد کشور می‌شود رئیسی: مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده از سوی رئیس‌جمهور چین است رشد 45 هزار واحدی شاخص بورس در یک روز رئیسی: مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده از سوی رئیس‌جمهور چین است رشد 45 هزار واحدی شاخص بورس در یک روز رئیسی: مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده از سوی رئیس‌جمهور چین است رشد 45 هزار واحدی شاخص بورس در یک روز