روحانی: شبیه جلادهای داعش را در سال های 59 و 60 دیدیم

رئیس جمهور کشورمان با تشریح جنایات داعش، گفت: ما شبیه این جلاد‌ها را در سال‌های ۵۹ و ۶۰ در ایران مشاهده کردیم؛ تروریست‌هایی در ایران بودند که متأسفانه اکنون برخی‌ از آن‌ها در اروپا حضور دارند، پوست بدن یک پاسدار کمیته را جدا کردند و درآوردند. ما این جنایت‌های بزرگی را که منافقین در کشور ما انجام دادند، یادمان نرفته است.
اولین کشوری بودیم که به عراق کمک کردیم
به گزارش ایرنا دکتر روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه ایران اولین کشوری بود که در مبارزه با تروریست ها به کمک مردم و دولت عراق شتافت، گفت: آن کشورهای بزرگی که در حدود ۱۶ سال اخیر، منطقه را با مداخله نظامی و با اشغال افغانستان و عراق به ناامنی کشیدند، به رغم درست کردن پایگاه‌های نظامی و استقرار ناو‌ها و هواپیما‌هایشان در منطقه، نه تنها اقدامی در برابر تروریست‌ها درعراق انجام ندادند بلکه شاید از اینکه منطقه دچار مشکلات جدید شده، خوشحال هم بودند چرا که این موضوع به فعال‌تر شدن کارخانه های اسلحه سازی آن‌ها و ایجاد بهانه‌ برای مداخله بیشتر درمنطقه کمک می‌کرد.
برخی از کشورهای منطقه متأسفانه از این اتفاقات ناخوشایند، اظهار خوشحالی کردند


 رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی از کشورهای منطقه هم متأسفانه از این اتفاقات ناخوشایند، اظهار خوشحالی کردند، تصریح کرد: این‌ها در رسانه‌ها و گفتار‌هایشان به عنوان اینکه این تقصیر خود نخست‌وزیر و دولت عراق بوده، مسئله را به جنگ شیعه و سنی تعبیر کردند و گفتند که در عراق به مردم سنی ظلم شده است!
جنایت های منافقین را فراموش نکرده ایم
رئیس جمهور با اشاره به قطعنامه مبارزه با تروریسم در سازمان ملل که در سال 92 به پیشنهاد ایران تصویب شد، افزود: بسیاری از سران کشورهای اروپایی در سال‌های بعد از 92 در‌‌ همان دیدارهای حاشیه سازمان ملل به من می‌گفتند که امروز اعتراف می‌کنیم حرف‌های شما در سال‌های گذشته درست بوده است.
وی با تشریح چند جنایت از جنایات داعش در عراق و سوریه تصریح کرد: «البته ما شبیه این جلادها را در سال‌های ۵۹ و ۶۰ در ایران مشاهده کردیم؛ تروریست‌هایی در ایران بودند که متأسفانه اکنون برخی‌ از آن‌ها در اروپا حضور دارند، پوست بدن یک پاسدار کمیته را جدا کردند و درآوردند. ما این جنایت‌های بزرگی را که منافقین در کشور ما انجام دادند، یادمان نرفته است.»
امروز دست و پای مسئولان آمریکایی بسته است
رئیس دولت یازدهم در بخش دیگری از اظهاراتش، امروز را سخت‌ترین روز برای آمریکا در مسئله هسته‌ای ایران دانست و ادامه داد: هیچ زمانی مثل امروز برای آمریکایی‌ها تصمیم‌گیری سخت نبوده است. آمریکایی‌ها وقتی تصمیم گرفتند پرونده ما را دچار مشکل کنند، این کار را کردند، وقتی خواستند پرونده را به شورای امنیت ببرند، بردند، وقتی خواستند قطعنامه علیه ما صادر کنند، صادر کردند و وقتی خواستند قانونشان را فرامرزی کنند، فرامرزی کردند اما امروز سخت‌ترین روز را دارند و مرتب تکرار می‌کنند که این برجام توافق خوبی برای آمریکا نبوده است. برخی از مسئولان آمریکایی می‌گویند سر آمریکا کلاه رفته، اما در عین حال دست و پایشان بسته است.
حسادت‌های بعد از انتخابات معنا ندارد
روحانی در ادامه تصریح کرد: امروز دیگر زمان رقابت انتخاباتی نیست. اصلاً چنین حسادت‌هایی بعد از رقابت‌های انتخاباتی معنا و مفهوم ندارد؛ اینکه تا می‌بینیم دولت موفقیت‌هایی به دست آورده، یک عده‌ای بخواهند ناراحت شوند. موفقیت دولت موفقیت همه ملت است.  وی افزود: مردم در انتخابات علاوه بر اینکه به فرد رأی می‌دهند، به برنامه و راهکار‌ها و رویکرد‌ها رأی می‌دهند، مردم بر مبنای قول نامزد‌هاست که پای صندوق آرا می‌آیند.
اقلیتی کوچک نمی‌تواند درباره یک ملت تصمیم بگیرد
روحانی با تأکید براینکه همه مردم بدانند که اقلیتی کوچک نمی‌تواند درباره یک ملت تصمیم بگیرد، اظهارکرد: داعش چه بود؟ داعش اقلیت کوچکی بود که می‌خواست در این منطقه برای یک ملت و حتی دو ملت یا ملت‌های دیگر تصمیم بگیرد. رئیس جمهور با اشاره غیرمستقیم به حکام تازه کار و جوان سعودی ادامه داد: «ایران یک کشور قدرتمند است که نمی‌شود در برابر آن با لحن نادرست و غلط سخن گفت. آن هایی که ابرقدرت بودند از گفتن آن حرف‌های نابجا در برابر جمهوری اسلامی پشیمان شدند، این‌ها که چیزی نیستند. باید ادب گفتار را مراعات کنند. آمریکایی‌ها هم باید ادب را مراعات کنند. برخی از مقامات و نظامی‌های آن‌ها هم گاهی حرف‌هایی می‌زنند؛ حرف‌های کهنه‌ای که بار‌ها تکرار شده است.»