بی‌بی‌سی هر دو را کشته می‌خواهد!

تکفیری یا برائتی، سنی یا شیعه، رپر یا مداح، پارتی مختلط یا هیئت اهل بیت برای بی‌بی‌سی فرقی نمی‌کند، با پوشش خبر هر کدام بتواند تفرقه بیندازد، به آن می‌پردازد. بی‌بی‌سی رسانه دولت انگلیس است و سیاست انگلیسی‌ها هم معروف است: «تفرقه بینداز و حکومت کن!»
حمید علیمی، مداج جوان اصفهانی روز گذشته خبر داد که به او اجازه برگزاری هیئتش در ایام فاطمیه داده نشده است. او طی پیامی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشت: «عصر شهادت حضرت زهرا (س) در تماس تلفنی با مسئولان حسینیه اعلام شد: روضه به دلیل «مشکل امنیتی» کنسل است! در تماس با چند مسئول دلسوز پیگیر شدم. نتیجه این شد که فرمودند: امشب مراسم برگزار بشه، ولی دیگه اصفهان نمیشه روضه داشته باشی! اطلاع دادند که اجازه روضه گرفتن در اصفهان را ندارم! اخیراً هم در شهر مقدس قم دو جلسه کنسل شد. دلیلش ظاهراً به خاطر توئیت‌های این مدت است. برای همه مردم وطنم در این روز‌ها از درگاه الهی دلی آرام و روزگاری بی‌دغدغه را آرزومندم. یاعلی مدد.»
حمید علیمی صفحه فعالی در توئیتر دارد که در سه ماه اخیر رویکرد تندی نسبت به مسئولان کشور داشت. با این حال توئیت‌های علیمی بیشتر نشان از یک ذهن منتقد با قوه تحلیلی نه چندان قوی داشت و نه اینکه بتوان او را فردی با رویکرد ضدامنیتی دانست و شاید کمی مدارا و گفتگو با او و دادن اطلاعات و تحلیل دقیق به او، وحدت آفرین و حل‌کننده این مشکل بود.
علیمی همان مداحی ا‌ست که در سال ۹۲ مدتی را به عنوان نیروی داوطلب برای دفاع از حرم اهل بیت، به سوریه رفت و زمانی که بازگشت، در مصاحبه‌ای گفت که «در محله‌های مختلف سوریه برادران شیعه و سنی در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی می‌کنند، در محله زینبیه و به فاصله ۲۰۰ متر از حرم حضرت زینب (س) مسجدی هست که مختص سنی‌هاست و پنج نوبت در آن نماز برپا می‌شود. یعنی در زینبیه شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و افرادی سنی هستند که با تروریست‌ها می‌جنگند.»


او خطاب به علاقه‌مندان برای حضور در سوریه هم گفته بود که «می‌دانم که عده زیادی از مردم و جوانان ایرانی داوطلب اعزام به سوریه هستند، اما بدانند که این آمدن اصلاً نه به صلاح هست و نه نیاز جدی به نیروی انسانی وجود دارد، چون شیعیان و سنی‌های محله زینبیه حرم حضرت زینب (س) را خط قرمز خود می‌دانند و با جان و دل از آن دفاع می‌کنند... تروریست‌ها آدم‌های بی‌هدفی هستند و نمی‌دانند چه می‌خواهند، آن‌ها ادعا می‌کنند که دغدغه دین دارند و شیعیان را ترور می‌کنند، اما در حقیقت کشتن شیعه و سنی برایشان فرقی ندارد.»
همان حرف‌های حمید علیمی در مورد رویکرد تکفیری‌ها و وهابی‌ها در سوریه، امروز در رویکرد بی‌بی‌سی نسبت به دو موضوع تعطیلی هیئت او –هیئت شیعیان- و نیز خطبه‌های نمازجمعه اهل سنت زاهدان دیده می‌شود. بی‌بی‌سی فارسی از سویی چند ماهی است که به خطبه‌های نماز جمعه عبدالحمید اسماعیل زهی در مسجد مکی زاهدان علاقه‌مند شده و مدام آن را پوشش می‌دهد، از سویی از دیروز خبر تعطیلی هیئتی را پوشش می‌دهد که به طور مشخص مقدسات مورد احترام اهالی مسجد مکی زاهدان را مورد تعرض قرار می‌دهد. برای بی‌بی‌سی چه فرقی می‌کند، با خودش می‌گوید از هر طرف کشته شود، به نفع انگلیس است!
حمید علیمی البته در استوری اینستاگرامش علیه بی‌بی‌سی موضع گرفت و حسابش را از رسانه دولت انگلیس جدا کرد تا معلوم باشد میان او و امام جماعت مسجد مکی تفاوت وجود دارد و او نمی‌خواهد یک رسانه تروریستی تریبون او شود. با این حال انتظار است روضه‌خوان و مداح اهل بیت علیهم‌السلام بصیرت سیاسی را هم بیش از این‌ها آمیخته مواضعش کند و اجازه ندهد آنان که به تفرقه ملت و تجزیه کشور ایران دندان طمع تیز کرده‌اند، بهره‌ای از مواضع او داشته باشند.