مخبر: مولدسازی دارایی‌ها باید به کارآیی، بهره‌وری، اثربخشی و بازدهی منجر شود

به گزارش شهروند آنلاین،محمد مخبر در این جلسه با اشاره به مصوبه اخیر مبنی بر اختیارات جهت مولدسازی دارایی‌های دولت، گفت: امکان و فرصت خوبی برای مولدسازی دارایی‌ها در اختیار دولت قرار گرفته که امیدوارم بتوانیم از این امتیاز برای حل مسائل کشور استفاده کند.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: مولدسازی دارایی‌های دولت در حقیقت به معنای خروج از انجماد دارایی‌ها و آزادسازی ثروت ملی حبس شده است که باید تلاش کنیم از این طریق، شاهد کارآیی، بهره‌وری، اثربخشی و بازدهی باشیم.

مخبر با تأکید بر اینکه دولت تلاش کرده بهره‌وری دارایی‌ها را از خود آغاز کند، تصریح کرد: علیرغم اینکه بخش زیادی از دارایی‌ها در اختیار دولت بوده اما در سالهای گذشته اتفاق مثبتی در جهت مولدسازی این دارایی‌ها صورت نگرفته که لازم است موانع و مسائل پیش روی این اقدام مهم احصاء و برای رفع آنها چاره‌اندیشی شود.



معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد:‌ برای تحقق اهداف تعیین شده در برنامه مولدسازی دارایی‌های دولت باید مراقبت کنیم تا گرفتار مسائل دست و پاگیری که تاکنون وجود داشته نشویم و آیین‌نامه اجرایی مولدسازی باید به نحوی تدوین شود که بسترهای لازم را برای تحقق اهداف ترسیم شده فراهم کند و در عین حال کاملاً شفاف، مطمئن و روشن باشد.

مخبر تأکید کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی پیش‌نویس آیین‌نامه تدوین شده را در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهد تا ظرف دو هفته آینده نظرات و دغدغه‌های دستگاه‌ها دریافت و آیین‌نامه اصلاحی در جلسه آتی برای تصویب نهایی مطرح شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین بر اهیمت اقناع افکار عمومی برای تحقق اهداف مورد نظر در مولدسازی دارایی تاکید و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم یک حرکت فراگیر عمومی در مولدسازی دارایی های دولت شکل گیرد تا موانع پیش روی اجرا، به سرعت برطرف شود.

در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، کشور، راه و شهرسازی و معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند، معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان خصوصی سازی گزارشی از مسیرهای طی شده جهت تدوین آیین‌نامه ارائه کرد و به تشریح اهداف، چالش‌ها، وظایف و اختیارات و ضمانت اجرایی برنامه مولدسازی دارایی‌های دولت پرداخت./

انتهای پیام