رسانه‌های صهیونیستی: ایران در رزمایش ذوالفقار حمله به پایگاه نیروی دریایی اسرائیل را شبیه‌‌سازی کرده است

  سرویس سیاسی-به‌دنبال برگزاری رزمایش «ذوالفقار ۱۴۰۱» توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی به تحلیل‌هایی در این زمینه پرداختند.
روزنامه «جروزالم‌پست» روز یکشنبه نوشت، پهپادهای ایرانی در حال حمله به ماکت کشتی و یک انبار نشان داده شدند. این کشتی شبیه به کشتی رزمی «صاعر ۶» نیروی دریایی (رژیم) اسرائیل به نظر رسید.
این روزنامه نوشت، این بدان معناست که ایران نه‌تنها از ظاهر کشتی بلکه نحوه تجهیز آن توسط اسرائیل نمونه برداری کرده است. به نظر می‌رسد این پیام واضحی از سوی ایران باشد که می‌تواند کشتی‌ها، بنادر و تاسیسات دریایی (رژیم) اسرائیل را تهدید کند.
به نوشته جروزالم پست، برخی تحلیلگران ماکت ایرانی در این رزمایش را پایگاه نیروی دریایی «ایلات» معرفی کردند.


در ماه اوت، نیروی دریایی آمریکا و اسرائیل یک رزمایش دریایی چهار روزه در دریای سرخ برگزار کردند. گفته می‌شود که پهپادهای «شاهد ۱۳۶» ایران بردی حدود ۲۰۰۰ کیلومتر دارند و این بدان معناست که می‌توانند به ایلات برسند.
این گزارش حاکی است، ایران در حالی نمونه ایلات و صاعر ۶ را نزدیک بندر «جاسک» در جنوب ایران ایجاد کرد که در نزدیک این منطقه یک پایگاه نیروی دریایی ایران وجود دارد.
تایمز اسرائیل: رزمایش ایران
هشدار آشکار به اسرائیل بود
روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، در گزارشی با استناد به تصاویر و اطلاعاتی که کاربران در فضای مجازی منتشر کردند، نوشت در رزمایش اخیر ارتش ایران حمله به بندر ایلات (جنوب فلسطین اشغالی) شبیه‌‌سازی شده است.
تایمز اسرائیل گزارش خود را این‌گونه آغاز می‌کند و می‌نویسد: «در هشداری آشکار به اسرائیل، در جریان رزمایش روز شنبه یک پهپاد حامل مواد منفجره از عرشه کشتی به سمت ماکت پایگاه نیروی دریایی اسرائیل پرتاب شد.»
روزنامه تایمز در ادامه با استناد به تصاویر منتشرشده در رسانه‌های ایرانی، مدعی شد که تصاویر مربوط به «ناو کلاس هنگام» است و پهپاد «ابابیل» به سمت ماکت پایگاه نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در ایلات فرستاده شده است. طبق این گزارش، در کنار هدف شبیه‌‌سازی شده ماکت یک فروند کشتی جنگی «صاعر کلاس ۶» متعلق به نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار داده شده است.
این روزنامه صهیونیستی در ادامه اشاره می‌کند که ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه، مجموعه رزمایش‌هایی تحت عنوان «ذوالفقار ۱۴۰۱» را در در تنگه هرمز آغاز کرد که در این رزمایش شاخه‌های مختلف ارتش ایران از جمله نیروی زمینی، نیروی هوایی و دریایی مشارکت داشتند.
تایمز همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای ایران در رزمایش که پیشتر در ماه دسامبر برگزار شد، حمله موشکی به نیروگاه هسته‌ای «دیمونا» را شبیه‌‌سازی کرده بودند.
لازم به ذکر است رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران، از هفته دوم دی ماه در منطقه جاسک، شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمالی در اقیانوس هند آغاز شده و بخشی از یگان‌های پیاده، زرهی، مکانیزه نیروی زمینی، سامانه‌های پدافندی شناورهای زیرسطحی، سطحی، پروازی و تکاوران نیروی دریایی ارتش با پشتیبانی پهپادها و جنگنده ارتش با شعار محوری «خودباوری، اقتدار، امنیت پایدار» در آن حضور دارند. اگرچه در روزهای اخیر سناریوهای مختلفی برای بررسی مهارت و کیفیت نیروی انسانی و سامانه‌های بومی حاضر در نیروهای ۴ گانه ارتش به اجرا گذاشته شده، اما همچون سال‌های گذشته پرنده‌های بدون سرنشین تولید شده در صنایع دفاعی کشورمان، حضوری چشمگیر و مؤثر در این رزمایش داشته و عملیات‌های جمع‌آوری اطلاعات به‌صورت الکترونیکی، سیگنالی، ضد جنگال، علیه نیروهای مهاجم و همچنین عملیات شناسایی توسط پهپادهای مختلف از جمله باور، آرش، ابابیل، مهاجر، صادق و یسیر انجام شده و خواهد شد.
تمرین حمله به اهداف دوربرد
با پهپاد مشهور
از جمله نکات مهمی که در این رزمایش مورد توجه قرار گرفته، اجرای عملیات دوربرد توسط پهپادهای انتحاری و مشهور «آرش» است که در بخشی از این عملیات، نمونه‌هایی از آرش، با پرواز از پایگاه پهپادی ارتش در منطقه غرب و از فواصل دوردست، اهداف ساحلی را منهدم کرده است. با بررسی فاصله منطقه رزمایش تا غرب کشور، مشخص می‌شود که این فاصله، بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر خواهد بود که برای آزمایش و بررسی قابلیت‌های پروازی، هدایت و در پایان، انهدام یک هدف ساحلی که -می‌تواند مرکز فرماندهی، راداری یا حتی شناورهای رزمی باشد- یک مسیر استاندارد و قابل توجه است و به خوبی، می‌تواند با معکوس کردن این کریدور غرب به شرق فعلی به‌صورت ۱۸۰ درجه، آن را برای انهدام مناطق استراتژیک زمینی و دریایی در فلسطین اشغالی، به کار گرفت.
پهپاد آرش در زمان پرتاب
از لانچر متحرک
پهپاد آرش در کنار قابلیت انتحاری، امکان سرکوب پدافند هوایی را در اختیار دارد. درخصوص سامانه‌های همراه این پهپاد خبر دقیقی منتشر نشده اما با این حساب به نظر می‌رسد در درون این پرنده بدون سرنشین، سیستم‌های دریافت‌کننده امواج راداری نصب شده و می‌تواند با ایجاد حالت آشیانه یاب راداری هدف را کشف و به آن حمله کند. ضمن آنکه پرتاب از طریق لانچر متحرک و عدم نیاز به هر گونه مسیر خاص برای به پرواز در آوردن این پهپادها، به این معنا است که در هر جایی یک کامیون توان توقف داشته باشد امکان پرتاب پرنده بدون سرنشین انتحاری و آغاز عملیات در تعداد بالا، از آنجا وجود دارد.
ورود ابابیل ۵ به یگان‌های رزمی ارتش
طبق بخش دیگری از سناریو عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران، پهپاد تهاجمی ابابیل ۵ که به تازگی به یگان پهپادی نیروی دریایی پیوسته، برای اولین بار در رزمایش سالانه ارتش شرکت و توانست با شلیک بمب قائم به خوبی و با موفقیت اهداف خود را در دریا منهدم کند. این پرنده که برای اولین بار در رژه ۲۹ فروردین امسال ارتش رویت شد، در نمای کلی، یک پهپاد با قابلیت‌های شناسایی و تهاجمی را نشان داد که در مقایسه با بخش زیادی از پهپادهای مرسوم ایرانی، نشان دهنده بروز یک سری ارتقاءهای مهم و تاثیرگذار است.
گسترش استفاده از بمب‌های مینیاتوری در حمله به اهداف دریایی
بنا بر آنچه که مشرق گزارش کرده است، از جمله بخش‌های مهم دیگری که این رزمایش جدید ارتش شاهد آن بود، بهره‌گیری گسترده از بمب‌های مینیاتوری و دقیق «قائم» برای انهدام اهداف دریایی بود. بمب قائم گونه‌ای مدرن از بمب‌های هدایت شونده مینیاتوری است که برای استفاده در پهپادهای رزمی کشورمان به کار می‌رود. این بمب در حال حاضر روی پهپادهایی چون مهاجر ۶، ابابیل ۵ و کمان ۱۲ قرار گرفته و مدل پیشرفته‌تر آن به نام قائم ۵ که در پرنده‌های رزمی کشورمان نصب شده و در این رزمایش نیز به کار گرفته شده، می‌تواند با قدرت تخریب مناسب، شناورهای دشمن را با خسارت جدی مواجه کند.
افزایش قابل‌توجه توان پهپادی ارتش در سال‌های اخیر مشخصاً نشان‌دهنده برنامه‌ریزی گسترده برای پوشش دفع انواع تهدیدات و حمله به نقاط اصلی توان نظامی دشمن به وسیله پرنده‌های بدون سرنشین است که با ترکیب این پرنده‌های رزمی و انتحاری با انواع تسلیحات نقطه‌زن و دوربرد، بیش از گذشته توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران بالا رفته و اطمینان از عدم تصور هرگونه تجاوز نظامی به خاک یا منافع کشورمان، به یقین تبدیل می‌شود.
گفتنی است اسرائیل در بودجه نظامی سالانه خود بودجه‌ای ویژه برای مقابله با تهدیدهای ناشی از ایران و تمرین راه‌های مقابله با آن اختصاص داده است. بر همین اساس بود که 8 آذرماه امسال رژیم صهیونیستی و آمریکا با ادعای تمرین حمله به ایران رزمایش مشترکی برگزار کردند. چند روز پس از آن بود که امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال شبکه المسیره مبنی بر پاسخ ارتش به رزمایش مشترک رژیم صهیونیستی و شبیه‌‌سازی حمله به ایران گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی مانند سروصدا کردن و آواز خواندن در تاریکی برای توجیه و یا مقابله با ترسش است. رژیم بزدل و ترسوی صهیونیستی براساس سنت الهی رو به زوال است اما اگر می‌خواهد از ترسِ مرگ زودتر خودکشی کند ما مانعش نمی‌شویم.
فرمانده کل ارتش در پاسخ به خبرنگار دیگری درخصوص آمادگی ارتش خاطرنشان کرد: اگر تهدیدی متوجه استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ‌شود ارتش با قدرت ورود خواهد کرد و پاسخ دندان‌شکن خواهد داد.
نکته قابل تأمل آنکه رژیم صهیونیستی باید به پایان خود سلام کند و بداند که نتیجه مداخله‌گری و شیطنت‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در پروژه ایران‌هراسی، ترور دانشمندان هسته‌ای و تجزیه ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند. علاوه‌بر این، رزمایش‌های ایران و دستاوردها و امکانات نظامی ارتش و سپاه مبتنی بر رویکرد دینی و اعتقادی است و با رزمایش‌های تبلیغی و روانی دشمنان قسم‌خورده این مرزوبوم قابل مقایسه نبوده و هیمنه پوشالی آنان را درهم خواهد شکست.
سایر اخبار این روزنامه
کار بزرگ شهید سلیمانی حفظ، رشد، تجهیز و احیاء جبهه مقاومت بود فهم پویا از مسئولیت و حاکمیت در مکتب سلیمانی (یادداشت روز) اخبار ویژه آغاز دور دوم اعتصاب پزشکان در فرانسه 80 درصد مطب‌ها تعطیل شد میدان مقاومـت از مکتب علمیِ مصباح تا مکتبِ عملیِ سلیمانی «اف بی‌آی» بزرگ‌ترین باند جنایتکار آمریکاست که از سوی اراذل قانونی اداره می‌شود کار بزرگ شهید سلیمانی حفظ، رشد، تجهیز و احیاء جبهه مقاومت بود رسانه‌های صهیونیستی: ایران در رزمایش ذوالفقار حمله به پایگاه نیروی دریایی اسرائیل را شبیه‌‌سازی کرده است مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه راز دشمنی جریان اصلاحات با علامه مصباح یزدی (نگاه) کیفرخواست ۹ قاچاقچی دارو و ارز در دادسرای تهران صادر شد تقلای جریان غربگرا برای پاک کردن ردپای دشمن در اغتشاشات اخیر پیک جدید کرونا در کشور با شناسایی3 سویه جدید آغاز شده است حاشیه‌نگاری کنگره بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره) نه به عنوان یک خبرنگار کار بزرگ شهید سلیمانی حفظ، رشد، تجهیز و احیاء جبهه مقاومت بود کار بزرگ شهید سلیمانی حفظ، رشد، تجهیز و احیاء جبهه مقاومت بود