واقعیت میدان

گروه سیاسی/ رئیس جمهور پنجشنبه و جمعه گذشته در دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم میهمان مردم استان یزد بود؛ سفری که ویدیوها و عکس‌های دریافتی از آن در دو روز گذشته به تیتر اول رسانه‌های کشور بدل شد. شکوه استقبال مردم استان یزد از آیت‌الله رئیسی به حدی بود که کاربران شبکه‌های اجتماعی این استقبال را کم‌نظیر دانستند اما در ورای این صحنه‌های به یاد ماندنی، شکست «پروژه تفرقه و یأس» از سوی دشمن، رساترین تعبیری است که  می‌توان از سفر دو روزه  هیأت دولت به استان یزد ارائه کرد. زیرا آنچه در این سفر گذشت، اعم از استقبال مردمی و افتتاح طرح‌های صنعتی، نشان داد دسیسه‌ها و طراحی‌های دشمن در حوزه‌های مختلف با ناکامی مواجه شده است. نخست، باید به استقبال گسترده مردم استان از رئیس‌جمهور و هیأت همراه، بویژه در دو شهر یزد و خاتم اشاره کرد؛ استقبالی پرشور، کم نظیر و بی‌سابقه که از پیوند عمیق و ناگسستنی ملت با خادمان برگزیده خود حکایت دارد. این معنی از آن رو اهمیت دارد که یکی از اهداف آشوب‌ها و اغتشاش‌های سه ماه گذشته، گسستن همین پیوند و همچنین القای شکاف میان مردم و مسئولان کشور بوده است، اما مردم دارالعباده یزد، در کوچه و خیابان‌های شهر خود نشان‌دادند که این آرزو، ناکام مانده است. تأخیر در آغاز مرسم دیدار عمومی رئیس جمهور در میدان امیرچخماق یزد که به دلیل استقبال و ازدحام مردم در دمای زیر صفر در مسیر صورت گرفت، ضربه‌ای خرد کننده بر آرزوها و طراحی‌های دشمنان بود. در سمت دولت، دشمنان چه بسا انتظار داشتند چه از طریق فشارحداکثری و تحریم و چه با استفاده از سرگرم کردن مسئولان به اغتشاش و آشوب، مسیر پیشرفت کشور را متوقف کنند، اما افتتاح یا آغاز اجرای طرح‌های مهم و کلان در سفر رئیس جمهور به یزد، نشان داد که حرکت دولت برای خدمت‌رسانی به مردم و گره‌گشایی از مسائل زندگی آنان، توقف ناپذیر است. آغاز عملیات اجرایی خط دوم پروژه آبرسانی از خلیج فارس به استان‌های یزد و کرمان، بهره‌برداری از ۱۶ پروژه آب و برق وزارت نیرو در استان یزد، افتتاح واحد احیای مستقیم و خط تولید کلاف مجتمع فولاد بافق، آغاز عملیات احداث ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی و نیز آغاز عملیات واگذاری ۳۳۰ واحد مسکن ویلایی یک طبقه حیاط‌دار در شهرهای مهریز و یزد از مهم‌ترین پروژه‌های مهم افتتاح شده یا آغاز شده در این سفر رئیس جمهور بوده است. به رغم دنبال کردن این طرح‌های مهم توسعه‌ای، در این سفر احیای واحدهای راکد نیز در دستور کار بوده است که در این رابطه می‌توان به کارخانه احیا شده تولید رادیاتور یزد و نیز احیای ۷۶ واحد راکد صنعتی اشاره کرد. نگاهی به این پروژه‌ها، از آب و صنعت تا مسکن و احیای واحدهای تولیدی راکد، نشان دهنده اهتمام و توجه دولت به یک توسعه و پیشرفت همه جانبه است، توسعه‌ای که هم توجه به نیازهای جدید صنعتی و عمرانی را شامل  می‌شود و هم توجه به واحدهای راکدمانده از گذشته را نیز از نظر دور نمی‌دارد. به این ترتیب، می‌توان گفت آنچه در سفر دو روزه آیت‌الله رئیسی به یزد روی داد، تحقق عینی و عملی حرکت در مسیر پیشرفت ایران است؛ تحقق همان ایده و کاری که دشمنان همه توان خود را به میدان آوردند تا مانع تحقق آن شوند، اما همانطور که آیت‌الله رئیسی در میدان امیرچخماق یزد گفت؛ «کسانی که نمی‌خواهند قطار پیشرفت کشور حرکت کند، این آرزو را به گور خواهند برد و بدانند که توان و حرکت قطار پیشرفت کشور، روز به روز بیشتر خواهد شد.»
آغاز عملیات انتقال آب خلیج فارس به یزد
آیت‌الله رئیسی پنجشنبه گذشته، بلافاصله پس از ورود به استان یزد، در محل اجرای فاز دوم طرح عظیم و ملی انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های کرمان و یزد حضور یافت و با توضیحات مسئولان این پروژه در جریان جزئیات این پروژه بزرگ ملی قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور در ادامه با نام مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) دستور آغاز عملیات اجرایی این پروژه را صادر کرد. همچنین با دستور رئیس‌جمهور بهره‌برداری از ۱۶ پروژه آب و برق وزارت نیرو در استان یزد آغاز شد. خط یک این پروژه با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب شیرین‌سازی شده را در مسیری به‌طول ۸۱۰ کیلومتر به استان‌های مرکزی کشور منتقل کرده است. خط دوم این پروژه که با دستور رئیس‌جمهور عملیات اجرایی آن آغاز شد، برای انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب شیرین‌سازی شده از خلیج فارس به استان‌های یزد و کرمان و در مسیری به طول ۷۳۰ کیلومتر طراحی شده است. در حال حاضر خط دوم این پروژه بزرگ ملی ۳۰ درصد پیشرفت داشته و مدت زمان پیش‌بینی شده برای تکمیل آن ۴۸ ماه است. با اجرای این طرح عظیم ملی انتظار می‌رود، بخش قابل توجهی از مشکلات آبی استان‌های مرکزی کشور بویژه استان‌های یزد و کرمان مرتفع شود و شاهد تأمین آب پایدار در این استان‌ها باشیم.
آیت‌الله رئیسی در مراسمی که به همین منظور برگزار شد، بهره‌برداری از ۱۶ طرح صنعت آب و برق در استان یزد و همچنین آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های فلات مرکزی را بسیار ارزشمند و برای رفع نیاز مردم و گره‌گشایی از زندگی آنان دانست. وی با قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران این پروژه‌ها بویژه وزیر نیرو که کار ۱۸ ماهه در مدت زمان ۴ ماه اجرایی شده است، گفت:‌ دشمن تلاش داشت با تهدید، تحریم و در تنگنا و فشار حداکثری قرار دادن، ما را در این مسیر متوقف کند، اما موفق نشده و خود نیز بر آن اعتراف و اذعان دارد، زیرا اراده‌های پولادینی وجود دارد که حاضر نیست در نبرد اراده‌ها تسلیم و در مسیر پیشرفت کشور متوقف شود.



​​​​​​​ادامه در صفحه  4