من شیطان را دیدم

آرمان امروز- سرويس ديپلماسي: مي گويند يکي از ويژگي هاي شيطان اين است که ميان دو طرف اختلاف مي اندازد. کاري که رئيس جمهوري کره جنوبي به نظر مي رسد به خوبي بلد است و در سفر اخير خود به امارات آن را به شکلي چشمگير در دستور کار قرار داد تا بار ديگر سران کشور امارات متحده عربي را از ايران بترساند.
غافل از اين که همين کره جنوبي در حالي که بسياري از کشورها پس از تحريم ايران به شکل هاي مختلف پول نفتي که ايران به آن ها فروخت به ايران بازگرداندند اما کره جنوبي اين کار را نکرد و براي چندين سال ميلياردها دلار از پول مردم ايران را نزد خود نگه داشت و هيچ اقدامي براي بازگرداندن اين پول ها در روزهاي سخت کرونايي انجام نداد.
حال همين مسئولين کشور کره جنوبي به نظر مي رسد که به خاورميانه آمده اند تا علاوه بر بالا کشيدن قسمتي از پول هاي ايران، جيب سران کشورهاي عربي را نيز خالي کنند. مشخصا آن ها براي بالا کشيدن پول کشورهاي عربي از کوتاهي دستگاه ديپلماسي ايران استفاده مي کنند و با ايران هراسي به راحتي کره اي ها به مقاصد خود مي رسند و تسليحات و ساير توليدات خود را به کشورهاي عربي مي فروشند.
بله کره اي ها به قدري بي اخلاقي را در سياست سرلوحه امور خود قرار داده اند که مشخصا از اين پس نيز چنين کارهايي را تکرار خواهند کرد. اظهارات سخيف مقام کره اي در حالي مطرح مي شود که ايران و امارات طي چند ماه اخير روابط خود را به سمت صلح و دوستي هدايت کرده بودند و تقريبا بسياري از اختلافات ميان ايران و امارات حل شده بود.


امارات در نخستين گام سفير خود را وارد تهران کرد و بار ديگر روابط ديپلماتيک را با ايران به حداکثر رساند و در ادامه نيز برخي خواسته ها ميان طرفين با روي خوش مواجه شد.
اين روند تا جايي ادامه داشت که امارات در تنگناي تحريم نيز به کمک ايران آمد و تلاش کرد تا در حوزه بانکي نيز به ايران کمک کند تا جايي که رئيس بانک مرکزي ايران نيز همين چند روز پيش عازم اين کشور شد تا سطح همکاري ها را ارتقا دهد. فارغ از اين کشور امارات ميزبان صدها هزار نفر ايراني است که نقشي تعيين ننده در اين کشور دارند و همين نزديکي ملت  ها مشخصا اجازه نخواهد داد تا دو کشور وارد تنش هايي شوند که رئيس جمهور کره جنوبي در خيال خود مي پروراند.
حسن هاني ‌زاده، ديپلمات پيشين ايراني در اين خصوص مي گويد: اخيرا رويکرد‌هايي از طرف رئيس جديد امارات متحده نسبت به ايران صورت گرفته و مجددا سطح روابط ديپلماتيک به سفير ارتقا پيدا کرد.
وي با بيان اينکه امارات متحده تحت فشار اسرائيل موضع گيري‌هايي نسبت به ايران داشته که اين امر نشان مي ‌دهد امارات متحده عربي مسير اشتباهي را طي کرده بود که به نظر مي رسد اين روند در حال اصلاح است.
کارشناس مسائل غرب آسيا در پايان خاطرنشان کرد: پيام اخير وزير خارجه امارات نشان مي ‌دهد که رئيس جديد امارات متحده عربي درصدد ترميم مناسبات کشور خود با ايران است تا نوعي توازن در سياست منطقه‌ اي خود ايجاد کند.
اين صحبت هاي کارشناسان نيز تاييد مي کند که روابط دو کشور در حال ترميم است البته اگر شيطاني به نام «يون سوک يئول» براي منافع شخصي خود و حفظ قدرت اجازه دهد و بار ديگر براي فروش اسلحه به سمت ايران هراسي گام برندارد. آمدن اين چهره سياسي به خاورميانه بي شک يادآور فيلمي از سينماي کره جنوبي به نام I saw devil است زيرا رئيس جمهوري کره جنوبي نيز مانند ضد قهرمان آن فيلم براي رسيدن به خواسته هاي خود هر کار رذيلانه اي انجام مي دهد.