اخبار کوتاه


تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی اقتصادی در کشور

جمعی از نمایندگان دانشجویی دانشگاه های مختلف پیش از ظهر دیروز (شنبه) در جلسه ای سه ساعته با معاون اول رئیس جمهور به تشریح دغدغه ها و ارائه پیشنهادات خود در خصوص مسائل جاری کشور خصوصا در حوزه اقتصادی پرداختند.
محمد مخبر در این جلسه با اشاره به رویکرد جدی دولت سیزدهم مبنی بر تعامل با طیف‌های مختلف دانشجویی در دانشگاه های کشور، گفت: دولت از ارتباط با دانشگاهیان استقبال می کند و آماده تعامل صحیح و منطقی با دانشجویان است. معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی دیدارهای خود با دانشجویان، افزود: دانشجویان به دلیل ارزیابی میدانی که دارند، از دانش و دیدگاه هایی دقیق نسبت به مسائل جامعه برخوردار هستند که این دیدگاه ها برای سیاست گذاری و تصمیم گیری های دولت مفید و راهگشا خواهد بود. وی ثبات و آرامش را لازمه توسعه و پیشرفت کشور دانست و تاکید کرد: دشمنان خارجی با تولید روایت های نادرست و هراس افکنی به دنبال فرار سرمایه و ایجاد ناامنی اقتصادی در کشور هستند تا بتوانند مانع حرکت جمهوری اسلامی به سمت اهداف متعالی خود شوند که این توطئه نیز با تلاش های دولت و یاری مردم خنثی می شود.

 

روسیه تا آخرین نفس می‌جنگد

کمیسیونر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که غرب باید به ارسال سلاح به کی‌یف ادامه دهد و به کسانی که فکر می‌کنند روسیه شکست خورده یا ضعیف عمل می‌کند، هشدار داد که مسکو سابقه پیروزی در جنگ‌های طولانی را دارد.
به گزارش خبرگزاری راشا تودی، «جوزپ بورل» کمیسیونر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی روز جمعه خود در مادرید گفت «روسیه کشور بزرگی است، ملت بزرگی که عادت دارد تا آخر بجنگد و سپس بهبود یابد» و در ادامه به حمله ۱۸۱۲ توسط ناپلئون بناپارت، امپراتوری فرانسه و حمله ۱۹۴۱ توسط آدولف هیتلر آلمان به عنوان نمونه‌های تاریخی این امر اشاره کرد.
بورل افزود: «بیهوده است که فکر کنیم روسیه در جنگ شکست خورده یا ارتش این کشور ناتوان است.» او مدعی شد که فعلا مسکو «در جنگ شکست خورده اما هنوز قدرت زیادی دارد و توانایی دارد تا به این جنگ ادامه دهد.» به همین دلیل، او گفت: «اکنون زمان آن فرا رسیده است که به تجهیز اوکراین با ابزارهای مادی و نظامی لازم برای انجام جنگی که باید انجام شود، ادامه دهیم.»