هویت سازنده کوادهای مهاجم در اصفهان برای دستگاه‌های امنیتی مشخص شد

شامگاه روز شنبه 8 بهمن‌ماه، یکی از مجتمع‌های کارگاهی وابسته به وزارت دفاع مورد حمله سه ریزپرنده قرار گرفت که با هوشیاری عوامل امنیتی‌، این تهاجم با شکست مواجه شد.
وزارت دفاع پس از این حادثه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «خوشبختانه این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزئی به سقف کارگاه وارد نموده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و مأموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.»
به تازگی جزئیات جدیدی از این حادثه منتشر شده و بررسی فنی بقایای یکی از ریزپرنده‌هایی که در جریان حمله به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان از سوی یگان‌های پدافندی سرنگون شد، اطلاعات ذی‌قیمتی را در اختیار نهادهای امنیتی قرار داده است.
به گزارش تسنیم، از طریق آنالیز اجزای بدنه، موتورها، منبع تغذیه و سیستم ناوبری این ریزپرنده و تطبیق آن با نمونه‌های موجود، سازنده آن دقیقاً مشخص شده و سرنخ‌های مهمی را آشکار کرده است. سال 98 نیز این مجموعه کارگاهی مورد حمله چند ریزپرنده قرار گرفت که مشابه اقدام اخیر کاملاً ناموفق بود.
گفتنی است به دلیل تسلط فنی بخش‌های ذی‌ربط و همچنین استقرار سامانه‌های الکترونیکی پیشرفته در مراکزی که احتمال اقدامات خرابکارانه مشابه در آنها وجود دارد، احتمال موفقیت حملاتی از این دست به حداقل ممکن رسیده است.